Etuiskareiden tefat

Aloittaja LAHTISKA, 24.06.12 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kuinka kauan yleensä kestää etuiskareiden tefat ,ennenkuin alkaa tihkuttan öljyä putkiin ? Tohon mun panskuun oli vaihdettu kai pari vuotta sitte molemmat ja oli kyllä joku maalaisseppä käyttäny kohtuullisen reippaasti putkitonkeja apunaan. No kattelin vähä tarkemmin "laadukasta" asennusta ja molemmat tihkuu öljyä eli vaihto edessä ,mutta toivottavasti ajokauden jälkeen vasta .Onko jotain jippoa ,että ne kestäis kauemmin ? Ja vielä yks juttu. Paisuntasäiliössä nesteen korkeus eli jos ylitäyttää säiliön ,niin pukkaako se liiat pihalle kun kone alkaa lämpeneen enemmän esimerkiksi kaupunki ajossa.

Mummiälestä pukkaa. Stefat kyllä pitäis kestää vuosia ja kummeniä tuhansia. Asennuksessa ne saa heti rikki. Putket kun on irti, pitää tarkistaa niiden pinta pikkutarkasti, puhdistaa ja hioa jos on iskeytymiä ja purseita. Pieni siisti kolo ei niinkään haittaa, mutta sen reunat ei saa olla teräviä, eikä kohollaan. Kun oot hionu iskeytymäkohdat niin puleeraa vielä kiiltäväksi. Jos taas liukuholkit on väljät ei stefat tuu kestämään niin pitkään. Älä ota näitä ohjeeksi, minä vaan teen näin. :w-)(

Lainaus käyttäjältä: LAHTISKA - 24.06.12 - klo:15:43
Kuinka kauan yleensä kestää etuiskareiden tefat ,ennenkuin alkaa tihkuttan öljyä putkiin ? Tohon mun panskuun oli vaihdettu kai pari vuotta sitte molemmat ja oli kyllä joku maalaisseppä käyttäny kohtuullisen reippaasti putkitonkeja apunaan. No kattelin vähä tarkemmin "laadukasta" asennusta ja molemmat tihkuu öljyä eli vaihto edessä ,mutta toivottavasti ajokauden jälkeen vasta .Onko jotain jippoa ,että ne kestäis kauemmin ? Ja vielä yks juttu. Paisuntasäiliössä nesteen korkeus eli jos ylitäyttää säiliön ,niin pukkaako se liiat pihalle kun kone alkaa lämpeneen enemmän esimerkiksi kaupunki ajossa.

Kootessa pystyy muutenkin pilaamaan stefat, nimimerkillä kokemusta on. Tosin ei Pannarista, en tiedä miten mittatarkka asennus on, mutta takavuosina tuli koottua etupää vahdon jälkeen vähän huolimattomasti niin, että putket jäi pikkuisen panttaamaan, niin ei kyllä montaa viikkoa kestänyt, kun sai laittaa stefat uusiksi. Ja asennustyö oli sen verran tarkempaa kohdallani, että kestivät monta vuotta, kunnes vaihdoin uudempaan mopoon...

Kyllä tässä varmaan on pikkasen hosuttu kun,niin nopeesti on alkanut vuotaan .Hyviä neuvoja sain ,joten saas katsoa koska innostun vaihtaan stefat. Edellisessä suitsassa 1100f (mopo) oli samaa vikaa, johon en alkanut vaihtaan vaan pistin kiertoon ja hyvin on kiertänytkin...Ja kun vaihdoin tässä hiljan nokkahihnan oli kyllä,niin hyvät kuvat foorumissa timpalla , että sain hommasta tuntumaa heti ja homma luonnistui ilman isompia ongelmia.Ja takarengaskin meni uusiksi juuri eli nyt pilotroad 2 ja 170 leveä. vaikuttaa mukavammalta kuin edellinen joka oli kulunut kantikkaaksi eli ajettu pääteitä varmaan pääasiassa.

Vaihdoin minäkin stefat edelliseen pyörääni, bemarin K75 RT:hen. Sisäputkea vasten on kaksisuuntainen huuli, ulkoputkeen päin on kaksi lähes sylinteripintaa, mutta kuinka ollakkaan, se lähes sylinterimäinen "piti asentaa järjen vastaisesti" paksumpi pää edellä. Viisi tuntia siinä meni, kun käänsin stefat ympäri. Äläkä sitten nuiji niitä kiinni kovalla vasaralla, ei se kromattu sisäputki nyt niin kova ole!!!

Powered by EzPortal