Sammuu

Aloittaja shadow, 22.05.11 - klo:14:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

 airrev
Moi. St 1300 vm 02 yhtäkkiä sammuu, ja vilkut  sekä parkit jää päälle ,eikä suostu käymään.kun ottaa akun irti toimii taas hetken mutta vikaa uusii. Onko kellään moisesta kokemusta!
-esa-

22.05.11 - klo:19:48 #1 Viimeisin muokkaus: 22.05.11 - klo:21:16 käyttäjältä evakko
Tulee ekaksi mieleen kallistuksen tunnistus rajakytkin, eli jos pyörä menee vaikka paikallaan kyljelleen, niin rajakytkin katkaisee sytytysvirran. St 1100 mallissa on ollut vikaa ko. anturissa, vaikka pyörä on täysin pystyssä, niin sytytysvirta katkeaa.

Riittääkö pelkkä virta-avaimen käyttö pois ja uudelleen virrat päälle, tämä on itsellä riittänyt koneen käynnistymiseen, kun olen paikallaan kaatanut oman pyöräni?

AKE:n sivuilla näkyi olevan tieto, että St 1300:a on takaisinkutsuttu viallisen virtalukon pohjan vuoksi, sammuu kesken ajon.
Ajonesto temppuilee?
Moottorinohjauselektroniikka temppuilee?
Käyntivirran tappokatkaisijan kontaktihäiriö?

 bowdown Moikka ei riitä pelkkä avain kikka, pitää ottaa akun kenkä irti. aika syvältä, kone pysähtyy kuin veitsellä leikaten.voi yrittää startata mutta ei käynnisty. kaikki vilkut palaa sekä.parkit pysyy päällä vaikka mitä tekee avaimen kanssa, samoin vilkut lienee vika virtalukossa.
-esa-

Lueskelin ajankuluksi St Owners Club:n sivustoa ja siellä oli kuvailtu useampi keskustelu samoilla oireilla, kuin pyörässäsi on.
Vika on löytynyt tankin alta löytyvistä johto maadoituksista. Tämä on nyt vähän hakuammuntaa, eikö St 1300:ssa ole Suomessa ollut kellään vastaavaa ongelmaa???

vasemmalla lukollisen lokerikon takana runkossa johto nippu muovi pussissa
suljettu nippusiteelä toisesta päästä ja tehtaalla asennettu niin että kerää veten sisäänsä.siellä liittimet otata auki ja putssat ovat ihan vihreeksi hapettuneet. niin se on siinä taas toimii.

ps.joutuu kyllä purkaa katten pois vasemmalta jotta pääset kunnolla putsaa.

Mulla tuli varmaan sama vika. Käynnistäessä pyöritti mutta ei pärähtänyt käyntiin. Pyörä tosin oirehti joitain päiviä siten, että mittarivalot ja FI-valo ei syttynyt mutta käyntiin lähti kyllä ja sitten myös valot ja kaikki muu pelasi oikein. Pärrä meni tutkimuksiin korjaamolle, josta kerrottiin jonkin johtosarjan (hinta n.700 €) poikineen. Tämä kyllä haiskahtaa valmistus/suunnitelu vialle ja aionkin soitella Brandtille ja kysellä asiasta. Mun pyörä ei tosin aivan mahdu niiden runkonumeroiden sisään, joita takaisinkutsu koskee.
Linkki kampanjaan. http://www.ake.fi/ake/akerecall/DetailPublic.aspx?id=291

 knuppel2

Ja kukas kertoo meille onko mopo jo ollut siellä takaisin kutsussa????

Brandt?
JUU JUU ON OLLUT..... :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Korjaamolla katsottiin pyörän korjaushistoria ja ainoastaan joku laakeri oli uusittu. Niin ja vielä, ostin pyörän kaverilta joka on hyvä tuttu, ja ainakaan hän ei ole sitä johtosarjaa uusituttanut.

Lainaus käyttäjältä: evakko - 23.05.11 - klo:08:58
Lueskelin ajankuluksi St Owners Club:n sivustoa ja siellä oli kuvailtu useampi keskustelu samoilla oireilla, kuin pyörässäsi on.
Vika on löytynyt tankin alta löytyvistä johto maadoituksista. Tämä on nyt vähän hakuammuntaa, eikö St 1300:ssa ole Suomessa ollut kellään vastaavaa ongelmaa???


On ollut noita oireita ja on parasta aikaakin tuo vika päällä pyörässä joka on vuodelta 2005 ja kilometrejä takana 60 tuhatta. Sillä erotuksella, että pärrä ei enää käynnistynyt kun oli ensin oireillut pari päivää. Vika löytyy tästä johtosarjasta.
http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/2005/ST1300+A/WIRE+HARNESS+%28ST1300%29/parts.html#

Eli koko johtosarja menee uusiksi. Johtosarjassa on just siinä tankin alla sellainen pinkki liitin johon yhteen kulmaan tulee useampi vihreä johto (maajohtoja). Liitin oli mustunut aika kovasti just siitä kulmasta mihin nuo maajohdot tulee.
Pannarini on Rovaniemellä remontissa Tarvikekeskuksessa, jossa on toivottavasti osaava asentaja. Kaveri on kuulemma korjannut Espanjassa pelkästään Hondia 8 vuotta ja hänkin sanoi, että eipä ole ennen tälläistä vikaa vastaan tullut. Kiinnostaa vaan tietää miksi tämä vika on tullut. Onko kyseessä ominaisuus vai onko kosteudella tai jollain muulla ulkoisella asialla tekemistä tämän kanssa. Tässä alkaa jo kohta menemään luotto Pannariin ja pikkusen miettimään Pannarin vaihtoa muuhun merkkiin kun tämmöstä tapahtuu.

"Tässä alkaa jo kohta menemään luotto Pannariin ja pikkusen miettimään Pannarin vaihtoa muuhun merkkiin kun tämmöstä tapahtuu."

Tuo lause on mielessä minullakin kunhan saan kädenkuntoon airrev

Lainaus käyttäjältä: kf9966 - 21.08.13 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: evakko - 23.05.11 - klo:08:58
Lueskelin ajankuluksi St Owners Club:n sivustoa ja siellä oli kuvailtu useampi keskustelu samoilla oireilla, kuin pyörässäsi on.
Vika on löytynyt tankin alta löytyvistä johto maadoituksista. Tämä on nyt vähän hakuammuntaa, eikö St 1300:ssa ole Suomessa ollut kellään vastaavaa ongelmaa???


On ollut noita oireita ja on parasta aikaakin tuo vika päällä pyörässä joka on vuodelta 2005 ja kilometrejä takana 60 tuhatta. Sillä erotuksella, että pärrä ei enää käynnistynyt kun oli ensin oireillut pari päivää. Vika löytyy tästä johtosarjasta.
http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/2005/ST1300+A/WIRE+HARNESS+%28ST1300%29/parts.html#

Eli koko johtosarja menee uusiksi. Johtosarjassa on just siinä tankin alla sellainen pinkki liitin johon yhteen kulmaan tulee useampi vihreä johto (maajohtoja). Liitin oli mustunut aika kovasti just siitä kulmasta mihin nuo maajohdot tulee.
Pannarini on Rovaniemellä remontissa Tarvikekeskuksessa, jossa on toivottavasti osaava asentaja. Kaveri on kuulemma korjannut Espanjassa pelkästään Hondia 8 vuotta ja hänkin sanoi, että eipä ole ennen tälläistä vikaa vastaan tullut. Kiinnostaa vaan tietää miksi tämä vika on tullut. Onko kyseessä ominaisuus vai onko kosteudella tai jollain muulla ulkoisella asialla tekemistä tämän kanssa. Tässä alkaa jo kohta menemään luotto Pannariin ja pikkusen miettimään Pannarin vaihtoa muuhun merkkiin kun tämmöstä tapahtuu.

Kyllä tuo johtoliitoksen mustuminen johtuu paljolti siitä likainen liitin ja huono kontakti joka kuumentaa sitä ja saa aikaan lämpenemisen takia mustumisen.
Itselläni tuli vastaan samallainen juttu vanhassa 86 v mallin gold wingissä laturin kolmen johdon liitin mustunut ja osin jo sulanut.

Korjasin tuon liitoksen,ja puhdistin ainakin 15 samantapaista liitintä. thumbsup1


Terv FF1pan   rd11

21.08.13 - klo:18:09 #11 Viimeisin muokkaus: 21.08.13 - klo:21:35 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: kf9966 - 21.08.13 - klo:08:38

Eli koko johtosarja menee uusiksi. Johtosarjassa on just siinä tankin alla sellainen pinkki liitin johon yhteen kulmaan tulee useampi vihreä johto (maajohtoja). Liitin oli mustunut aika kovasti just siitä kulmasta mihin nuo maajohdot tulee.

Moro
Minkähän takia koko johtosarja täytyy uusia ? Ennen ainakin katottiin yleismittarilla, mihin asti sähkö kulkee ja korjattiin viallinen piuha/liittimet.
Onko nykyään tapana vain vaihtaa koko paketti sen kummemmin tutkimatta ja analysoimatta vikaa?

21.08.13 - klo:21:22 #12 Viimeisin muokkaus: 21.08.13 - klo:21:44 käyttäjältä evakko
Marakeesi ilmeisesti tarkoituksella tuossa yläpuolella olevaa tekstiä muokannut sillä tavoin, että se näyttäisi minun kirjoittamaltani.

Olen juuri sitä mieltä, että sähköviat tulee itse tutkia ja korjata paremmin, kuin ne on tehtaalta lähtenyt, jotain suunnitteluvirhettähän st 1300.n johdotuksissa on, koska  takaisin kutsuja on ollut.

Oma lukunsa on takuun alla olevat viat, johtosarjat uusiksi vaan maahantuojan piikkiin.

Minulla ei ole mennyt luotto Pannari 1100:een, 19 vuotta vanha pyörä ja ajettu 233000 km, ilman mitään vikaa sähkö tai tekniikkapuolella, olen sen itse kylläkin huoltanut lieneekö se mahdollistanut huolettomat kilometrit.

Lainaus käyttäjältä: evakko - 21.08.13 - klo:21:22
Marakeesi ilmeisesti tarkoituksella tuossa yläpuolella olevaa tekstiä muokannut sillä tavoin, että se näyttäisi minun kirjoittamaltani. Ei pidä paikkaansa!!

Tuunasin marakeesin viestiä tuossa yläpuolella, nyt varmaankin niin kuin oli alkuperäinen tarkoitus.... thumbsup1

Tarkkuutta lainauksiin kun lainaatte toisen kirjoitusta. knuppel2   Timppa
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Tuota minäkin ihmettelen,että koko johtosarja pitäisi uusia,vaikuttaa joko nykyajan rahastusmyynniltä tai
sitten on kovasti ns. uusavuttomuutta korjaajalta,kyllä tuollaiset johdotukset yleensä pystyy korjaamaan.

Niinkuin aiemmin kirjoitin,noita liitoksia kyllä kannattaa tarkistaa ja puhdistaa jopa 2005 mallisessa panna-rissa,8:ssa vuodessa tapahtuu jo paljon sähköpuolellakin.Mitä tulee pannariin luottamisesta,ei sekään mi-
kään ikiliikkuja ole eli vaatii pientä huomiota sieltä sun täältä. thumbsup1

FF1pan   rd11

Powered by EzPortal