tuulilasin nostomekanismi

Aloittaja Rausku, 29.07.20 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osaatteko sanoa mistä saa tilattua tuon sähköisen nostomekanismin vaijerisysteemin? Olen ymmärtänyt, ettei kuluneen vaijerin tilanne tilalle pysty hommaamaan uutta. Moottori toimii kyllä mutta vaijeri luistaa ja on kulunut aikalailla. Voi joutuuko hommaamaan koko systeemin moottoreineen päivineen?

29.07.20 - klo:13:51 #1 Viimeisin muokkaus: 29.07.20 - klo:13:53 käyttäjältä jarre
Type
Genuine Part
Part No_
64170MCSG01
64170-MCS-G01
Price
£319.00
(£382.80 inc vat EU)
Approx
€ 350.04 | $ 411.19
¥ 43233.18
Quantity  ainakin david silver myy uutta kokonaisuutena

Lainaus käyttäjältä: Rausku - 29.07.20 - klo:11:01
Osaatteko sanoa mistä saa tilattua tuon sähköisen nostomekanismin vaijerisysteemin? Olen ymmärtänyt, ettei kuluneen vaijerin tilanne tilalle pysty hommaamaan uutta. Moottori toimii kyllä mutta vaijeri luistaa ja on kulunut aikalailla. Voi joutuuko hommaamaan koko systeemin moottoreineen päivineen?
Siitä on kulunut se hammasratas joka työntää vaijeria ja sitten syönyt sen vaijerin. Hätäkorjauksia voi tehdä, mutta vuodessa selvä, uusi.

Törmäsin viime syksynä samaiseen ongelmaan viimeisillä ajoillani. Tuulilasi nousee ja laskee ainoastaan toiselta puolelta.
Ajattelin ensin, että etsin talven aikana internetin syövereistä käytetyn mekaniikan. Melko nopeasti selvisi kuitenkin, että kyseiseisiä purkuosia on erittäin vähän kaupan. Ja ne vähätkin on hinnoiteltu melko kieroutunutta huumorintajua käyttäen aivan liian kalliiksi kun ei kuitenkaan lopulta ole mitään varmuutta osan toimivuudesta.
Hollantilaista Boonstra Parts purkaamoa olen käyttänyt jonkin verran osien hyvien kuvausten ja edullisten hintojen vuoksi. Heilläkään ei kyseistä osaa ole.
https://www.boonstraparts.com/fi/osat/mke=honda/mdl=st+1300+pan+european+st1300+st1300a?page=5

Uusia kokonaisuuksia löytyy varsin monesta verkkokaupasta sekä euroopasta, että USAsta. USAsta tilatessa hinta pomppaa helposti 700-800 euroon jo pelkästään toimituskulujen vuoksi. Sen lisäksi normaalit verot ja tullit päälle.
Saksalainen https://www.hansmotorparts.com/en myy osaa "alennetulla" hinnalla 499€. Kassalle mentäessä hinta on kuitenkin verojen ja toimituskulujen myötä noussut jo yli 600€.
Hollantilainen CML: jo lähtöhinta yli 650€ joka verojen lisäyksen jälkeen on kassalla kasvanut yli 800€. https://www.cmsnl.com/honda-st1300a-paneuropean-2004-4-european-direct-salesabs_model4862/screen-adj-assy_64170mcsg01/
Moni verkkokauppa myy osaa myös siten, että tilaavat osan vasta kun asiakas tilaa sen heiltä. Toimitusajaksi ilmoitettiin jossain kaupassa yli 3 kk.

Britanniassa on useita verkkokauppoja joista myös tämän kokonaisuuden saa. Ongelmaksi muodostui omalla kohdallani se, että en tajunnut toimia ennen Brexitiä.

Päädyin kaikesta huolimatta tilaamaan laitteen David Silver Spares:lta. HInta 329£ + toimitus 20£ + verot ym. kulut, yhteensä 450£. Eli n. 540€ kotiin kannettuna, toimitusaika 10 päivää.
Tilaus on vielä matkalla, joten jännityksellä odottelen tuleeko tullista viesti tuontitullauksesta. Jos oikein ymmärsin firman Brexit tiedotteesta lukemani, muita kuluja ei pitäisi enää tulla, vaan huolitsijana toimiva FedEx hoitaa tullauksen jonka olen etukäteen jo maksanut oston yhteydessä.

Kävi tullimaksujen suhteen miten tahansa, laite on kyllä hävyttömän kallis. Ehkä sen tuulilasin olisi voinut jättää kiinteäksikin...


Se mekanismi on aivan typerästi suunniteltu. Ei japseillakaan mene kaikki nappiin. Niillä se kestää jotka ei sahaa sitä edestakaisin ja kovassa nopeudessa ei kannata nostaa silloin se kuopii tyhjää.

Moro. Minä tilasin jokunen vuosi sitten kyseisen mekanismin hondan merkkihuollossa, tarkkaa hintaa en muista mut jotain 400 korvilla ja aika v-mäinen vaihtaa jos ei pura kokokatteita

Joo sen verran sitä on pitänyt tutkia, että on käynyt selväksi tuo purkamisen määrä. Koko etupään katteet se purattaa. Ja on noita tosiaan varmasti fiksummin suunniteltujakin. Itsellä ei ole kokemusta muusta kuin tästä.
Mutta vielä suurempi ongelma vaihtamisen kannalta on kuljetusliike nimeltä FedEx. Vehje on ollut firman varastolla 16.4. lähtien, eikä liiku minnekään.
Eikä kukaan vastaa minkäänlaiseen yhteydenottoon.

Onko  tiedossa tai kokemusta huoltotoimista, jolla voi jatkaa pleksin nostajan elinikää.  Vielä toimii hyvin. V. 2006 vuoden Pannari ja vasta sisäänajossa  32 tkm mittarissa.

Lainaus käyttäjältä: haleh99 - 17.05.21 - klo:11:10
Onko  tiedossa tai kokemusta huoltotoimista, jolla voi jatkaa pleksin nostajan elinikää.  Vielä toimii hyvin. V. 2006 vuoden Pannari ja vasta sisäänajossa  32 tkm mittarissa.


Huoltamisesta en osaa sanoa mikä auttaisi,mutta turha tuulisuojan säätely minimiin. Itselläni on CTX 1300:sessa kiinteä sopivaan korkeuteen laitettu tuulisuoja,ei kulu rattaat / vaijerit. cool_smil


FF1pan

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 17.05.21 - klo:13:41
Lainaus käyttäjältä: haleh99 - 17.05.21 - klo:11:10
Onko  tiedossa tai kokemusta huoltotoimista, jolla voi jatkaa pleksin nostajan elinikää.  Vielä toimii hyvin. V. 2006 vuoden Pannari ja vasta sisäänajossa  32 tkm mittarissa.


Huoltamisesta en osaa sanoa mikä auttaisi,mutta turha tuulisuojan säätely minimiin. Itselläni on CTX 1300:sessa kiinteä sopivaan korkeuteen laitettu tuulisuoja,ei kulu rattaat / vaijerit. cool_smil


FF1pan

Nimenomaan turha pleksin edestakaisin säätely pois. Itsellä -08, ajettu 143tkm ja alkuperäinen systeemi toimii.

Laitoin katkoteräveitsen terästä palan kiilaamaan sitä u:n muotoista peltiosaa mikä painaa vaijereita ratasta vasten,toiminut kaksi ajokautta ihan normaalisti.

Sen kyllä saa korjattuakin jos tikillä hitsaa kuluneet hampaat uusiksi ja hioo kuntoon. Sitten voi harrastaa taidehitsausta ja kääntää vaijerit toisin päin, kuula päähän. Kovassa nopeudessa ei kannata nostaa pleksiä, mikäli haluaa säästää mekanismia.

Yli 10 vuotta työkseni tigillä hitsanneena hetken mietin tuotakin vaihtoehtoa, mutta en kovin kauan. Materiaali vaikuttaisi olevan jotain muuta kuin perusterästä.
3D-tulostustakin mietittiin paikallisen huoltofirman pitäjän kanssa.
Noihin vaijereihin en lähtisi lämpöä antamaan.

Tilaamani laite on muuten edelleen FedExin hallussa. Laitoin virka-apupyyntöä Kilpailu- ja Kuluttajavirastoon asiasta.

18.05.21 - klo:09:03 #13 Viimeisin muokkaus: 19.05.21 - klo:08:49 käyttäjältä uusipanisti05
Lainaus käyttäjältä: Oksanen - 17.05.21 - klo:21:59
Yli 10 vuotta työkseni tigillä hitsanneena hetken mietin tuotakin vaihtoehtoa, mutta en kovin kauan. Materiaali vaikuttaisi olevan jotain muuta kuin perusterästä.
3D-tulostustakin mietittiin paikallisen huoltofirman pitäjän kanssa.
Noihin vaijereihin en lähtisi lämpöä antamaan.

Tilaamani laite on muuten edelleen FedExin hallussa. Laitoin virka-apupyyntöä Kilpailu- ja Kuluttajavirastoon asiasta.
Minä olen kyllä vaihtanut ne vaijerit toisin päin ja siltäosin onnistui hyvin. Niitä ei mielestäni tikillä kannata hitsata, mutta mikillä. Tikillähän voi hitsata muitakin materiaaleja, mutta kyllä se on täyttä rautaa. 

Katsoin juuri CMS:n hintaa päälle 700e +alvi+postit. Eli rapea tonni eikä siihen näytä olevan myynnissä mitään osia erikseen.
Kuitenkin säätö on mukava varuste, kun pienissä nopeuksissa voi pleksin laskea alas. Matkavauhdissa väkisinkin tulee säädeltyä, jotta saa tuulen suhinat pois.

Powered by EzPortal