Tuleeko jälkiääni tankista?

Aloittaja VerdeP, 05.07.19 - klo:18:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hellurei!
Ohessa mp3 nauhoite kun rätkällä ajeltu.Ääni alkaa pari minuuttia
sammuttamisen jälkeen.Kuuluu vaikka tappokytkin päällä ja virrat pois.
Noin 20 sekunnin sykleissä.On paljon kovempi ääni kuin
bensapumpun kytkentä-ääni,kun laittaa virrat päälle.
En ole testannut loppuuko,jos irroittaa pumpulle menevät piuhat.
Ei kuulu joka kerta ajelun jälkeen.
Kuuluuko kenenkään muun pyörästä samanlaista?
Tarviiko olla huolissaan?(No - olen joka tapauksessa!)
Turvallisia kilometrejä teille kaikille!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Voisiko tuolla olla yhteys pyörän hyytymiseen ??
Mitäs tapahtuu jos avaat tankin korkin pysähtymisen jälkeen (onko tankissa ylipaine / alipaine). En ole omasta pyörästä tuollaista ääntä kuullut.

Lainaus käyttäjältä: VerdeP - 05.07.19 - klo:18:20
Hellurei!
Ohessa mp3 nauhoite kun rätkällä ajeltu.Ääni alkaa pari minuuttia
sammuttamisen jälkeen.Kuuluu vaikka tappokytkin päällä ja virrat pois.
Noin 20 sekunnin sykleissä.On paljon kovempi ääni kuin
bensapumpun kytkentä-ääni,kun laittaa virrat päälle.
En ole testannut loppuuko,jos irroittaa pumpulle menevät piuhat.
Ei kuulu joka kerta ajelun jälkeen.
Kuuluuko kenenkään muun pyörästä samanlaista?
Tarviiko olla huolissaan?(No - olen joka tapauksessa!)
Turvallisia kilometrejä teille kaikille!

Tuo vaikuttaa todella että tankkiin syntyy alipaine kun ajat pyörällä,sinne ei pääse ilmaa polttoaineen tilalle.Vika on siinäkin selvä jos sinulla pyörä sammuu ajon aikana,silloin kun avaat tankin korkin suhahtaakon siinä?

FF1pan

Joo juuri samaa kuten tekin ajattelin - kun en ymmärrä mikä on sen bensapumppua vaihdettaessa itse tankissa olevan letkun virka?Itse pumpussa kaksi putkea -toinen ,yllätys yllätys,vie bentsiiniä mutta tää toinen?Tuoko se ilmaa pumpulle?Onko reilussa 20 vuodessa sinne kerääntynyt skeidaa ja tukossa?Tarviiko  se pumppu jotain korvausilmaa siellä bensan seassa lilluessaan?
Mitään suhahdusta en ole kuullut - testasin sitä joskus.Ja tosiaan - tuota ääntä ei kuulu aina mutta kuului jo vanhan pumpun ja ohjausyksikön aikaan.
Pyörä on aivan mahtava - ja tämä vika selviää - joskus .
Kiitokset teille FF1 ja tonipan.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

06.07.19 - klo:20:13 #4 Viimeisin muokkaus: 06.07.19 - klo:20:16 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: VerdeP - 06.07.19 - klo:19:56
Joo juuri samaa kuten tekin ajattelin - kun en ymmärrä mikä on sen bensapumppua vaihdettaessa itse tankissa olevan letkun virka?Itse pumpussa kaksi putkea -toinen ,yllätys yllätys,vie bentsiiniä mutta tää toinen?Tuoko se ilmaa pumpulle?Onko reilussa 20 vuodessa sinne kerääntynyt skeidaa ja tukossa?Tarviiko  se pumppu jotain korvausilmaa siellä bensan seassa lilluessaan?
Mitään suhahdusta en ole kuullut - testasin sitä joskus.Ja tosiaan - tuota ääntä ei kuulu aina mutta kuului jo vanhan pumpun ja ohjausyksikön aikaan.
Pyörä on aivan mahtava - ja tämä vika selviää - joskus .
Kiitokset teille FF1 ja tonipan.

Selvitä mistä tankki saa ilmansa bensiinin tilalle? joku paikka on tukossa luultavasti...ITSEASIASSA ainakin ehkä joku muukin,PANNUKAKKU ST 1100 PRofessori pystyy sen kertomaan  thumbsup1  bowdown

FF1pan

Tuli testattua: tankin korkista lähtevä tuuletusletku kunnossa,ja letkun irroitus korkista ja puhallus niin ilmaa pääsee myös korkin läpi.Ja selvisi se bensapumpun toisen letkun virka:kun sieltä korkin kohdalta katsoo tankkiin niin sieltä tulee joku putki ylös asti - eli sieltä se pumppu varmaan ilmaa itselleen saa.En aio testata kyseisen letkun toimivuutta, jos ei ole pakko eli jos/kun bensapumppu irroitettava seuraavaksi, niin sitten kokeilen.
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Mulla pitää pyörä ihan samanlaista vihellystä/vonkunaa sammuttamisen jälkeen. Olen ajatellut sen
tulevan pyörän ABS-järjestelmästä tai muuten liittyvän jarruihin. Muistikuva olisi, että ääni katkeaa kun painaa jarrua, mutta tästä en ole ihan varma.
Niin kauan on tämä ääni ollut, kuin pyörä on mulla ollut.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Hienoa hienoa kun en ole ainoa!Sun ansiosta en irroita pumppua ja testaa letkua!Tänään ajon jälkeen sama ääni mutta tiheämpään.Kerkisin irroittaa bensapumpulle menevät virtapiuhat - ääni jatkui,hyvä.Ennen akun miinuksen irroittamista ääni lakkasi - huono (siis testin kannalta).Seuraavalla kerralla testaan jarrujen painamista.Mutta vielä - suurkiitos: olkoon rätkä (josaa ei ehkä olekaan enää vikaa ?) tallissa ja ukko pääsee terassin kalusteiden kimppuun!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Not solved! mutta päätetty:toimin Wisan mukaan: ääni kuuluu edelleen - en tiedä mistä johtuu,varmaan ABS-jutuista kuten Wisa opasti.Luulemani vika ei ole vika - kiitos Wisa. (Joo pelimies ois selvittänyt mut tätä lienee turha murehtia).Hyviä,mutkaisia ja turvallisia kilometrejä teille kaikille!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Minulla on myös pyörä meteliä pitänyt ajon jälkeen koko 13-vuotisen yhteistaipaleen ajan.
Olen tullut siihen tulokseen ettei siinä vikaa ole, hirnahteleepahan vaan tyytyväisenä reissun jälkeen  thumbsup1 :)

Lainaus käyttäjältä: Jari 68 - 10.05.20 - klo:12:25
Olen tullut siihen tulokseen ettei siinä vikaa ole, hirnahteleepahan vaan tyytyväisenä reissun jälkeen  thumbsup1 :)

Minulla on myös pannari pitänyt samanlaista ääntä ajon jälkeen ja ABS:ää mulla ei vielä ole, joten se on sinänsä poissuljettu.
Minä olen tulkinnut tuon niin, että pyörä hieman surullisena huokailee, kun ei matkaa heti jatketakaan.

Powered by EzPortal