Nykiminen kiihdytyksessä

Aloittaja heieksym, 30.05.16 - klo:23:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ST:ssä ilmenee joskus sellaista vikaa että jäähdytysjärjestelmän täyttökorkin alta paisuntasäiliöön menevä letku kiertyy umpeen oottorin lämmön vaikutuksesta. Ja sitten kone sylkäisee jäähdytysnestettä jonnekin muualle eli usein korkista pihalle aina kun kone käytetään lämpimäksi. Tämä saattaisi selittää lämpöongelmat ja nestevajauksen. En nyt opeta isääni n*******n, mutta jos nestettä menee öljyn sekaan niin öljyhän muuttuu kaakaon väriseksi. Ja eräässä pannarin koneessani neste meni palotiloihin. Seurauksena oli kaamea höyry pakoputkista jota ei voinut olla huomaamatta. Eli vuotaisiko nestettä? Muuten, jos ST:n jäähdytysjärjestelmän ylitäyttää, eli yli paisuntasäiliön merkin, niin yli mennyt neste tulee ulos etenkin kallistuksissa.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 23.07.16 - klo:22:03
ST:ssä ilmenee joskus sellaista vikaa että jäähdytysjärjestelmän täyttökorkin alta paisuntasäiliöön menevä letku kiertyy umpeen oottorin lämmön vaikutuksesta. Ja sitten kone sylkäisee jäähdytysnestettä jonnekin muualle eli usein korkista pihalle aina kun kone käytetään lämpimäksi. Tämä saattaisi selittää lämpöongelmat ja nestevajauksen. En nyt opeta isääni n*******n, mutta jos nestettä menee öljyn sekaan niin öljyhän muuttuu kaakaon väriseksi. Ja eräässä pannarin koneessani neste meni palotiloihin. Seurauksena oli kaamea höyry pakoputkista jota ei voinut olla huomaamatta. Eli vuotaisiko nestettä? Muuten, jos ST:n jäähdytysjärjestelmän ylitäyttää, eli yli paisuntasäiliön merkin, niin yli mennyt neste tulee ulos etenkin kallistuksissa.

Kiitti vinkistä. Täytyypä tarkastaa tuo letku. Nyt ei tullu nesteet syylärinkorkista läpi, vaan paisarin ylivuotoletkusta. Mietin vain, että mahtaako tuossa olla originaali korkki paikallaan, kun "hanskalokerossa" oli toinen, vähän erilainen korkki. Niissähän on paineraja, milloin pruutaavat yli. Täytyypä tutkia tuokin, onko eri painerajalla, eli mahdollisesti vaihdettu, jos on pruutaillu..
Neste oli punaista, eli mielestäni ihan oikean väristä. Mietinkin, että muuttuuko väri, jos kansipahvi vuotaa. Täytyy nyt kattoo se letku ja käydä ajamassa pientä lenkkiä.

Tuo kulutus nyt kyllä mietityttää. Mitä polttoainetta käytät?

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 24.07.16 - klo:23:47
Tuo kulutus nyt kyllä mietityttää. Mitä polttoainetta käytät?

98:a oon käyttäny kaikissa mun bensavehkeissä. Oiskohan vain kaasarin säädöt ja synkat pielessä. Jos nyt tämän kesän sais ajeltua. Tilasin "varalta" uudet imukaulat kaasareihin ja ajattelin talven aikana tehdä perusteellisemman putsauksen kaasareille ja nippeleille ultraäänipesurilla. Sitten käytän jossain pajalla säädätyttämässä seokset ja synkat.

Tarkastin paisarille menevän letkun, mutta en nähnyt/löytänyt mitään epäillyttävää, kierteytymistä yms. Mutta sen pistin merkille, että paikallaan oleva syylärinkorkki ei ollut alkuperäinen. "Hanskalokerossa" mukana ollut korkki näytti ainakin ulkoisesti samalta, mitä räjäytyskuvissa on. Alkup. korkin jousi oli sormituntumalla varmaan puolta jäykempi, kuin paikallaan olleessa, joten laitoin sen alkuperäisen paikalleen. Kävin tuossa toista tuntia ajelemassa ja ajoin moottorin kunnolla lämpimäksi. Tällä reissulla ei ainakaan ruikkinut nesteitä pihalle, eikä kuulunut mitään pulinoita sammutuksen jälkeen. Se täytyy vielä tarkistaa, että toimiiko flekti. En ole ainakaan pistänyt merkille, että olisi kertaakaan käynnistynyt. Jonkin aiemman omistajan toimesta pyörässä on ollut erillinen katkaisija flektille, jolla on saanut lektin pyörimään, vaikka pyörä on ollut sammuksissa. Tämä kuulemma keskieuroopan reissuilla tarpeellinen toiminto ruuhkissa yms.?? Täytyy mittailla lämpökytkin ja tarkastaa kytkennät yms. No jospa tämä tästä taas...

Jokohan ongelmaan on saatu ratkaisu?
Itselläni aiemmin Honda 500 CX, jossa hyvin samanlainen ongelma.
Syy ongelmaan oli pieni ilmavuoto kaasuttimen "imukurkussa" (joka on siis kumiletkua).
Imupuolen vuodon sai näppärästi selville "starttisprayllä".
Eli kun pyörä oli tyhjäkäynnillä, suihkautus starttisprayta kuusuttimen imukurkkujen luokse/ ympärille.
Jos koneen kierrokset nousevat reilusti....niin ilmavuoto imukurkussa/kiinnityksessä/tiivisteessä
eli saa ilmaa jostakin liikaa.
CX:n imukurkkussa oli pieni halkeama/pykimä, joka korjattiin alkuun Sikafleksillä...
...ja hyvin toimi tuon jälkeen.


Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Lainaus käyttäjältä: Pannari Petteri - 29.07.16 - klo:17:54
Jokohan ongelmaan on saatu ratkaisu?
Itselläni aiemmin Honda 500 CX, jossa hyvin samanlainen ongelma.
Syy ongelmaan oli pieni ilmavuoto kaasuttimen "imukurkussa" (joka on siis kumiletkua).
Imupuolen vuodon sai näppärästi selville "starttisprayllä".
Eli kun pyörä oli tyhjäkäynnillä, suihkautus starttisprayta kuusuttimen imukurkkujen luokse/ ympärille.
Jos koneen kierrokset nousevat reilusti....niin ilmavuoto imukurkussa/kiinnityksessä/tiivisteessä
eli saa ilmaa jostakin liikaa.
CX:n imukurkkussa oli pieni halkeama/pykimä, joka korjattiin alkuun Sikafleksillä...
...ja hyvin toimi tuon jälkeen.

Nykiminen ei sinänsä ole enää ongelma. Katoin kyllä imukurkut silmämääräisesti läpi, kun käytin kaasarit irrallaan. Tartuntapinnoiltaan ainakin näytti ehjiltä. Tilauksessa on kuitenkin uudet, mitkä vaihdan viimeistään talven aikana. Mutta tuon starttipilottitestin vois kyllä tehdä. Luulen, että kaasareiden säädöt (seosruuvit ja synkat) on pielessä ja ne teetän huoltoliikkeessä. Toisaalta olis kyllä kiva opetella ihan mielenkiinnosta se homma itselläkin, muttei kiihota alkaa hankkimaan alipainemittareita sen vuoksi. Toki mittarit vois tehdä kirkkaasta letkustakin, mutta jospa tämä olisi viimeinen kaasarivehjes.

Jostain autosta olen imupuolen haitariletkuja sikaflexillä joskus korjaillut. Ihan toimiva menetelmä. Liquisole on kans hyvä liima (kumisaapasliima), kun on elastinen ja kestää bensaa, öljyä ja lämpöä. Yhden muuttuvakurkkuisen kaasarin revenneen luistin kalvon olen sillä korjannut ja ainakin yhden kesän kesti, ennen kuin luovuin pyörästä.

Nyt ei ole jäähytinnesteetkään tullu ulos ja lämmöt pysyny kurissa. Täytyy seisottaa nyt katoksessa ja pitää katteet paikallaan, kun kaikki on kunnossa  :P

Ois ollu kiva tietää selviskö syy?Aloin lueskelemaan juttua (ku etsin josko omaan probleemaan löytyis vika) ja heti ekana itselle tuli tuli mieleen kaasareiden synkronointi.Jutussa puhuttiin et joku 20tkm sitten synkattu.Kun itse säädän kaasareita - varmaan alle 5 tkm välein - niin aina olen joutunut säätämään!Ja se säätöhän on kohtuu simppeli - joo ilmanputsarin olen aina irroittanut.Ja vasta sen jälkeen,kun on pitänyt säädön aikana pyörän kierrokset jossain 800 kieppeillä, niin säätökin onnistuu helpommin.Pysyykö muiden pyörissä säädöt kohdillaan?
Turvallisia kilometrejä!
"Trust Me - I Know What I Am Doing" .... vaikka harvemmin kyl ekalla kertaa

Lainaus käyttäjältä: VerdeP - 09.05.20 - klo:18:46
Ois ollu kiva tietää selviskö syy?Aloin lueskelemaan juttua (ku etsin josko omaan probleemaan löytyis vika) ja heti ekana itselle tuli tuli mieleen kaasareiden synkronointi.Jutussa puhuttiin et joku 20tkm sitten synkattu.Kun itse säädän kaasareita - varmaan alle 5 tkm välein - niin aina olen joutunut säätämään!Ja se säätöhän on kohtuu simppeli - joo ilmanputsarin olen aina irroittanut.Ja vasta sen jälkeen,kun on pitänyt säädön aikana pyörän kierrokset jossain 800 kieppeillä, niin säätökin onnistuu helpommin.Pysyykö muiden pyörissä säädöt kohdillaan?
Turvallisia kilometrejä!



Jos se nykiminen terävää,niin tulee mieleen,että olis sähköpuolen ongelma,ja siitä eka ajatus tulpan johdot ,onko koskaan uusittu? Autopulella tullut joskus eteen tämä.mutta ??

FF1pan

Powered by EzPortal