Tangon korkeus eri vuosimalleissa!

Aloittaja Jari 68, 07.06.10 - klo:15:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vertailimme kaverin kanssa pyöriä, itsellä vm -91 ja kaverilla vm. -97, pisti silmään että tässä uudemmassa on ilmeisesti tangon korotus jo tehdastekoisena.
Virtalukon paikka sama kuin vanhassa, tangon korkeus sama kuin vanhassa korotuspaloilla, tangon päällä oleva muoviosa on erilainen ( virtalukko n. 5 cm:ä syvemmällä vinoa pintaa pitkin mitattuna). Aikaa ei ollut riitttävästi että olisimme ehtineet purkamaan ja tarkemmin tutkimaan.
Onko tästä kellään parempaa tietoa? Ja missä vuosimallissa vaihdos on tapahtunut.
Tässä voisi olla ratkaisu sen muoviosan osalta korotuspalojen kanssa, ei tarvitsisi avaimeen jatkovarsia eikä sahailla sitä muovia kun ei siitä oikein fiksua saa kumminkaan.

Tässä kuvat selventämään kysymystäni, eli missä vuosimallissa vaihtuu?

Ilmeisesti tangon muoviosat vaihtuu 1995 mallissa.Oma pannarini on vuosimallia 1992,johon tilaan käytetyt uudemman mallin tangon muoviosat.Katsotaan miten nuo saa sovitettua omaan pyörään 03Biker

Lainaus käyttäjältä: unnah - 23.06.16 - klo:18:00
Ilmeisesti tangon muoviosat vaihtuu 1995 mallissa.Oma pannarini on vuosimallia 1992,johon tilaan käytetyt uudemman mallin tangon muoviosat.Katsotaan miten nuo saa sovitettua omaan pyörään 03Biker

Ajattelin laittaa korotuspalat ohjaustangon alle😉.Onko kellään tietoa onko nuo ohjaustangon kiinnikkeet uudemmissa mallissa (oma pyörä 1992)pitemmät 🤔.Onko kenelläkään tietoa löytyy mistään pelkkää ohjaustankoja joka olisi vähän korkeampi kuin alkuperäinen tanko,ja johon  saisi paikalleen vielä nuo tangon suojamuovit😎

Minun pannari on -93 eli samanlainen tanko kuin unnah:lla. En ole satavarma mutta on käsitys että tanko on samalla tavalla myös uudemmissa. Muoviosan keskusta näyttää vain olevan suorempi eli siten ylempänä ja siksi lukko näyttää olevan syvemmällä. (Korjatkaa jos levitän väärää tietoa.)
Itse korotin tankoa reilut 4 senttiä bilteman korotuspaloilla. Korotus ei ole kovin iso mutta auttaa ainakin minulla mukavasti ajoasentoon.
Letkuja ja vaijereita ei tarvinnut vaihdella, mutta yhtään ylemmäsi ei olisi yltäneet.
Muoviosasta leikkasin virtalukkon aukon suuremmaksi, että syvemmällä olevan avaimen sopii kääntämään mukavasti.
Esteettisenä haittana että kun osaa katsoa sivulta, näkyy etuputkien yläpäät. Ei oo vielä.kukaan huomannu.
Pari kesän kokemuksella olen tyytyväinen ratkaisuun. Kustannus alle 30 euroa ja pari tuntia askartelua.

Muutaman päivän päästä pitäisi olla tuo uudemman mallin ohjaustangon muoviosa minulla thumbsup1
Saapa nähdä menikö rahat hukkaa,vai saako siitä rakennettua ohjaustangon muovisuojan jos nostan tankoa :)

Onko kelläkään tarkkaa tietoa että onko pannarin kaikissa vuosimalleissa ohjaustanko samalla korkeudella,vai onko ainoastaan ero vain tuossa ohjaustangon suojamuovissa? :-\ 

EN tunne ST100 mallia.

Ainakin useissa 60-80 luvun pyörissä oli USA markkinoilla korkeammat stongat.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

mulla vm92.bilteman korotussarja x2.100mm pultit.kaasuvaijerit kolmiopalan takaa.peitemuovi kuumaksi ja suoristus.menee virtalukon takapuolelle

Lainaus käyttäjältä: abstes92 - 29.06.16 - klo:10:59
mulla vm92.bilteman korotussarja x2.100mm pultit.kaasuvaijerit kolmiopalan takaa.peitemuovi kuumaksi ja suoristus.menee virtalukon takapuolelle

Olisko sinulla kuvaa tuosta virityksestä😉😎

Powered by EzPortal