Takajousen esijännityksen säädin!!!!!!!

Aloittaja Lepu, 11.05.11 - klo:06:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

11.05.11 - klo:06:05 Viimeisin muokkaus: 14.05.11 - klo:20:58 käyttäjältä Lepu
Nyt olisi apu tarpeen...meidän "Silveristä" levisi tuo jousituksen säädin...valutti öljyt pihalle.... :'(
Onko kellään sattunut vastaavaa??????
Ajoahan se si haittaa, mutta takanen on sellanen "lulla" ja ois tarkotus sinne reissuunkin päästä heinäkuun puolessa välissä...
On jo kyselty voisiko sitä jotenkin korjata....no ehken tai ei oo tietoo....
Otetaan iskari viikonlopulla irti niin nähdään onko se letku nirhaantunut rikki vai mitä kummaa on käynyt...
Se säädin kuulemma kuuluu iskarin kans pakettiin ja jos tilaa esim Allrightin kautta menee 4-8 viikkoa kun joutuvat tehtaalta tilaamaan. Ja maksaa yli 500 €...
Kaikki purkamoiden sivutkin olen jo plärännyt eikä ole sielläkään..
Jos on jollakin nopeasti hyvä vinkki korjaajasta tai jos jollakin ois nurkissa(???!!) pyörimässä  sellanen niin soittakaa Jarmolle (Ami) p. 0400 572961

Mulla on ollut tuo säätö jumissa jo 4 vuotta. Onneksi on jumissa aika "hyvässä kohdassa". Kiinnostaa minuakin löytyykö jostain halvempi tarvikevaihtoehto tai korjaako joku noita.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Kiitti vaan Tampereelle huttmalle vinkistä bowdown. Kävimme hakemassa tänään purku osana iskaripaketin Oulusta. Siellä sellanen ku hoversport finland, Pekka Koivupuro, josta kannattaa kysellä osia. Pekan puh. 0400 685 599.
Nyt sit rohkeesti Ami tekemään huoltohommia...

Lainaus käyttäjältä: hondamania - 11.05.11 - klo:11:54
Mulla on ollut tuo säätö jumissa jo 4 vuotta. Onneksi on jumissa aika "hyvässä kohdassa". Kiinnostaa minuakin löytyykö jostain halvempi tarvikevaihtoehto tai korjaako joku noita.

Kiinnostaa muuten minuakin se, että miten tämä säädin pidetään kunnossa? En ole niin tarkkaan vielä ehtinyt perehtyä, mutta on ainakin osittain jumissa. Onko vika ulkoisen säätimen toiminnassa vai iskarin sisällä? Vai onko tämä ominaisuus  sa_doh

Olisipa kiva törmätä elämässään edes yhteen Hondaan, jossa on alkuperäisasennuksena kunnollinen jousi-iskunvaimenninpaketti, ja niin, että säädettävissä on sekä puristus- että palautusvaimennus jousen esileikityksen lisäksi.

Heh, eihän täydellisestäkään ihan kaikkea voi vaatia.  :)

Mulla ei oo 13-satasta, en osaa sanoa kikkoja enkä vinkkeleitä tohon takajousen toimintaan. Mut sen verran "mu-tu" pohjalta lähden kommentoimaan, että nuohan jumittaa käytönpuutteesta. -niinku kaikki muutkin asiat, lukot, valokatkaisijat, käsijarru tai vaikka kuorma-auton ilmajouset. Vanhalla työmaalla näki niin usein, et sellainen auto, jonka kuski alvariinsa kävi päästelemässä ilmapusseja (tissejä, kuten me sanottiin töissä) tyhjäksi, toimi joka kerralla niinku pitikin. Ja sitte taas sellaisia autoja, joista kuski ei päästäny pusseja tyhjäksi, yleisin selitys oli "kahva jumissa".

Samoin herättelin omasta 11-satasesta just takajarrut, joita ei oo voinu käyttää kun ne jäi laahaamaan. Palat suht hyvät vielä, levy kuin uusi. Pitää alkaa nyt sitte käyttelee sitä takajarrua että pysyis virkeenä..
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Se on juurikin näin. kolme vuotta sen jälkeen kun uutena olin hakenut mielestäni säädöt kohdalleen ja ajettelin kokeilla jotain muuta säätöä niin eihän se ruuvi säätynyt minnekään  grrrrrr
Mutta kun se nyt on hyvä kun ajelee ak... vaimo kyydissä niin pitää ajella enemmän kaksistaan.
että mennään näillä säädöillä  03Biker

Powered by EzPortal