ST 1100 Jakoremmin vaihto?

Aloittaja rane61, 28.03.21 - klo:10:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hei.

Laitoin vahingossa saman tuonne modauspuolelle... elikkä kuka vaihtanut jakohihnaa st1100:aan
Itsellä olis homma ensikertaa edessä ja hyvät ohjeet olis paikallaan :)


Ohjeitahan tuossa jo tulikin videon muodossa.
Tuossa oli kytkinkoppakin pois ja kone pöydällä joten suht helpon näköistä,,,
Kahteen pyörään vaihdettu. Omaan -98 ja sitten Blodiin (myyntipyörä , -93 police model )
Tarkasta myös vesipumppu(välys,herkkyys) ja letkut + letkujen pannat,,,
Momenttiin saaminen onkin hieman hankalampaa kun on runko edessä mutta onnistuu,,,,
Itse olen vaihtanut vain alkuperäis osilla joista viimeisin 306 € (hihna,kiristin ja laakeri)

Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Kytkinkoppaa ei tartte avata vaikka kirjassakin näin sanotaan. Suojakotelo tulee pois koppa paikallaan ja menee takaisinkin, kun näyttää ihan vähän puukkoa sille. Ei tartte tehdä reikää eikä leikellä tiivistyspintaakaan.

Helpohko homma kaikkinensa ja hyvät merkit on koneessa. Itte vaihdoin muutama vuosi sitten 80 tkm kohdalla eikä alkuperäisessä remmissä ollut vielä mitään käytön jälkiä. Sadan tonnin kohdalla jakopää kävi uudestaan auki muista syistä ja tällöin laitoin taittorullat uusiksi, koska niissä tuntui ihan pieni välys sormiin. Vesipumppu oli ookoo silloinkin.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Ostin tänään paikallisesta autovaraosaliikkeestä dayco 94240 merkkisen jakohihnan pannariini ja tulipa tuo asennettua myös. Oli täysin oikeanlainen pyöreähampainen hihna. Passaa juurikin 1,6 diisseli ooppeleihin. 18€ kustansi tämä jakopääremontti.

Siis etkö vaihtanut kiristinrullia? vai eikö siinä ole?

en vaihtanut rullia. Ne on jossain vaiheessa uusittu ja oli timmin oloiset. Hihnan vaihdon syy oli se, että edellinen seppä oli jättänyt sen löysälle ja se siellä lätkytti joitain tuhansia kilometrejä pitäen tietyillä kierroksilla ääntä joka paheni kokoajan. vika löyty remmistä ja ensin ajattelin, että kiristän vain sen, mutta jotenkin arvelutti hihnan  kunto, niin vaihdoin sen

Ei sillä hihnalla ollu ajettu kuin n. 5000km, mutta asentajan pitäs vähän edes tietää, mitä tekee

Hyviä vinkkejä ;)

Oman pyöräni ostin kymmenen vuotta sitten jolloin sillä oli ajettu n. 70tkm ja hihna oli silloin vaihdettu.
Nyt pyörällä ajettu 120tkm niin mielessä ollut että ei varmaan haittais vaikka vaihtais.

Vesipumppu kannattaa tarkistaa hyvin. Minulla pumppu kesti 160 tuhatta km, pannarini on -97. Jos pumpun kotelosta on valumareikä tukkeutunut, pumpusta mahdollisesti tihkuva neste jää laakeriin ja pilaa sen. Pumppu on hiton kallis, minä laitoin käytetyn osan. Korjaussarjaakin siihen olisi saatavilla, mutta vaihtaessa tuli lohkaistua pumpun laippa.

Lainaus käyttäjältä: Semeikka - 20.04.21 - klo:19:51
Vesipumppu kannattaa tarkistaa hyvin. Minulla pumppu kesti 160 tuhatta km, pannarini on -97. Jos pumpun kotelosta on valumareikä tukkeutunut, pumpusta mahdollisesti tihkuva neste jää laakeriin ja pilaa sen. Pumppu on hiton kallis, minä laitoin käytetyn osan. Korjaussarjaakin siihen olisi saatavilla, mutta vaihtaessa tuli lohkaistua pumpun laippa.

Mulla 06 edellinen pannari 173 000 km , mut 1300:nen vesipumppu meni ja siihen sopi Opel Omegan vm 95 vesipumppu suoraan
ja jos en väärin muista niin makso 230 e, kun Hondan oma olis ollu 750 e.
Ehkä tohon 1100:seenkin löytyy/sopii jonkun esim. auton pumppu suoraan ???

Mistä Sepeteus puhuu? Pumpunko hinta vai vaihtotöineen? Menikö pumppu niin rikki, että ei korjaussarja käynyt, siiskö kuoret rikki vaiko aksila poikki? Ymmärrän tuosta, että puhut 1300:sesta. Korjaussarja maksaa muutaman kympin, työ on kyllä aikaavievää.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 20.04.21 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: Semeikka - 20.04.21 - klo:19:51
Vesipumppu kannattaa tarkistaa hyvin. Minulla pumppu kesti 160 tuhatta km, pannarini on -97. Jos pumpun kotelosta on valumareikä tukkeutunut, pumpusta mahdollisesti tihkuva neste jää laakeriin ja pilaa sen. Pumppu on hiton kallis, minä laitoin käytetyn osan. Korjaussarjaakin siihen olisi saatavilla, mutta vaihtaessa tuli lohkaistua pumpun laippa.

Mulla 06 edellinen pannari 173 000 km , mut 1300:nen vesipumppu meni ja siihen sopi Opel Omegan vm 95 vesipumppu suoraan
ja jos en väärin muista niin makso 230 e, kun Hondan oma olis ollu 750 e.
Ehkä tohon 1100:seenkin löytyy/sopii jonkun esim. auton pumppu suoraan ???
vai oliko pensa pumppu ;)

EI OLLU JARRE BENSAPUMPPU !!!

VAAN JUST VESIPUMPPU !!!

Powered by EzPortal