Pannarin /1300 cc, vm. 2007, polttoainemittarin näyttö

Aloittaja Tynha, 31.08.12 - klo:11:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: Tynha - 31.08.12 - klo:11:44
Ongelmana on, että polttoainemittarin polttoainemäärän 2- ja 3 - segmentti ei poistu loogisesti polttoaineen vähentyessä.  Mittari toimii muutoin oikein ja viimeinen segmentti alkaa vilkkumaan, kun polttoaine on riittävän vähissä.  Onko ollut vstaavia ongelmia ja jos on niin mistä vika on löytynyt?

Ohjekirjassa on maininta jos akku irroitetaan kun tankissa on alle 5 l polttoainetta niin näyttö saattaa olla pielessä tämän jälkeen . En tiedä taitaa
olla hevosmiesten tietotoimiston juttuja .

Tuolla FINtorni joukoissa opetettiin että viimeistään puolessa tankissa tankille,näin olen koittanut tehdä.
Ihan muutaman hassun kerran ajellut ST1300 tankin melko vajaaksi,kun 3-2 tolpaan vaihtuu näyttö,saa ajella aikas paljonkin,sitten lähes samantien vaihtuu 1 tolppa ja alkaa vilkkua viimonen palikka,tuossa näytössä,samalla toki vaihtuu tuo näyttö mitä sillä vielä nilkuttaa lähimmälle petrooliasemalle.
Aika yleistä jonkin asteine portaalisuus näissä bensamittarien tarkkuuksissa,tuskin kannattaa sokeana luottaa,tankkaa ajoissa,400km ajaa huoletta,parempi tankata paljon aiemmin.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Mulla jää nelisen litraa vielä tankkiin vaikka ajaa niin, että kulutusnäyttöön tulee viivat.

02.09.15 - klo:16:20 #18 Viimeisin muokkaus: 02.09.15 - klo:20:50 käyttäjältä Timppa
Itsellä paras tankkaus 26,8l jolloin tankissa oli bentsiiniä vielä n.2,2l.....
Mittari näytti ajomatkaa jäljellä olevan vielä 20km....

Suomessa jos ajaa "laillisissa" nopeuksissa jokaisella pannarilla pystyy ajamaan sen 500km ja jos matka loppuu ennen on kulutus jo liian iso ja harkitsisin jotakin toimenpidettä.

Esim. Keväällä en vaihtanut ilmanpuhdistinta, vaan vasta Kesäkuussa ja kulutus putosi n.3,5dl/100km !!!
Ilman puhdistin onkin syytä vaihtaa joka kevät.... :)

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

02.09.15 - klo:19:00 #19 Viimeisin muokkaus: 02.09.15 - klo:20:50 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 02.09.15 - klo:16:20
Itsellä paras tankkaus 26,8l jolloin tankissa oli bentsiiniä vielä n.2,2l.....
Mittari näytti ajomatkaa jäljellä olevan vielä 20km....

Suomessa jos ajaa "laillisissa" nopeuksissa jokaisella pannarilla pystyy ajamaan sen 500km ja jos matka loppuu ennen on kulutus jo liian iso ja harkitsisin jotakin toimenpidettä.

Esim. Keväällä en vaihtanut ilmanpuhdistinta, vaan vasta Kesäkuussa ja kulutus putosi n.3,5dl/100km !!!
Ilman puhdistin onkin syytä vaihtaa joka kevät.... :)
Ja IP:n vaihto kannattaa  thumbsup1 varsinkin kun kulutus vähenee  horisko

Näin myös kaikki muutkin jotka käyvät jollain liemellä ( mun "kotilo" (diesel) )  :) + veto paranee kun saa raitista ilmaa !
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Aika mitätön osa alemmassa tankissa laskeskelee polttoaineen määrää loppuvaiheessa.