Pannarin tärinä

Aloittaja riskari, 25.05.13 - klo:14:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei,

Vaihdoin reveren 1100 Pannariin kolmisen viikkoa sitten ja nyt körötellyt sillä n. 2500 km. Laitteella ajettu n. 140.000 km, vm -93. Edell omistaja pitänyt siitä hyvää huolta, mm rasvannut perän poorit joka renkaan vaihdolla, vaihtanut öljyjä tiheään ym. ja ajanut pitkää matkaa. Rakkine pelittää muuten ihan hyvin, mutta oon kiinnittäny huomiota siihen että täristää/resonoi 4000 kierroksen paikkeilla. Sitten taas tasottuu, mutta sitten 5000 jälkeen taas tärisee, mikä jo tuntuu vähintäänkin normaalilta. Tuo 4000 kuitenkin osuu pahasti reippaaseen moottoritienopeuteen, joten hieman häiritsee (kun on vähän vainoharhainen ja etsii etsimällä merkkejä vioista). Tuo tärinä ei ole paha, tuntuu vasemmassa jalkatapissa ja sarvissa. Tosin sarviin voi tulla myös kuluneesta ( > 10 k ajetusta) etusesta, PR2. Tuo jalkatapissa eniten tuntuva tärinä tulee noilla kierroksilla vaihteesta tai vauhdista riippumatta, eli tod näk moottorin puolelta.

Onko nuo resonanssit normaaleita myös Pannarissa vai onko kellään kokemusta, voisiko olla merkki jostain vakavasta.


Tervehdys täälläkin ! Ja paljon mukavia ajokilometrejä "Art Europella" !
Kyllä se joillain kierroksilla piti mielestäni sitä värinää tapeissa sen ajan, kun minulla oli. Siis 90 tkm-141 tkm.

Joko olet testannut originaali pleksiä ?
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

25.05.13 - klo:20:02 #2 Viimeisin muokkaus: 26.05.13 - klo:08:34 käyttäjältä Meesse
Minulla tuli noin 50 tkm paikkeilla tärinää oikeaan jalkatappiin kun kiihdytti isolla vaihteella matalilta kierroksilta. Vika oli kardaanin ristinivelen kuivat boorit,siis laatikon päässä.Sellanen puolenpäivän homma rasvaus,on otettava koko takahaarukka irti kun kardaani ei tule pois vetämällä perämurikkaan päin.Vaatii erikoisavaimen millä saa haarukan kiinnitysmutterin  irti ja taas uudelleen oikeaan kiristysmomenttiin.

Hei,

Kiitti vastuksista. Ensi talvena ajatus käyttää tuo takahaarukka irti. Nuo tärinät sen verran pieniä, ettei haittaa menoa.

Ollille vastauksena, että pistin originali pleksin paikoilleen ja ajelin noin 80 km lenkin. Toimii yllättävän hyvin matalammaksi, mutta hivenen meluisampi. Näkyvyys ei kuitenkaan paljon parempi, joten mukavuussyistä pistin Laminaarin takaisin paikoilleen, kuuluu paremmin radio känykästä ja on tyylikkäämmän näköinen.

Powered by EzPortal