Peräpenkkiläiseen kohdistuva tuuli/pyörteily

Aloittaja karitee, 06.08.17 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuuliohjaimet,katteitten ja peilienlevikesrjat ovat alkuperäisiä lisävarusteita. Hondaan jo uutena tilattavissa. Honda kauppias toimittaa. Eurooppalaiset liikkeet myös. Niitä liikkuu välillä käytettynä ja uutenakin esim. ebay,jopa tori.fi ja nettivaraosa.,huutonetti ynm...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...


Tämä plexi juttu kiinosti miten sitten kovemmassa vauhdissa verrattuna alkuperäiseen sillähän pani 1300 menee hiukan epävakaaksi

09.08.17 - klo:17:22 #18 Viimeisin muokkaus: 09.08.17 - klo:17:24 käyttäjältä enkku
Itse aina kovissa nopeuksissa olen ajanut pleksi aivan alhana. Eroa en ole juuri huomannut orgis ja Cee Bailys plekis välillä samoissa nopeuksissa. Kaksin ajeltu n.180km/h mittarin mukaan. Mielestäni panin kanssa suurin ongelma "vaappumiseen" tulee, sivutuulen olessa sopivassa kulmassa ja puhaltaa puuskissa. Yksin ajaessa olen aina laittanut kassin täynnä kamppeita vinoon takapenkkiläisen paikalle, vähentää selkeästi "vaappumista". Huomasin että 160km/h nopeuksien jälkeen yleensä alkoi levoton käytös. Kerran tullessamme pikku kiireellä Saksassa laivarantaan motaria (500km) pitkin, oikein kokeilin pannarin käytöstä. Pidimme nopeutta n.170-200km/h suurinmman osan matkasta oli tasainen sivutuuli, huojuntaa oli lähes kokomatkan. Ensin puristin mopoa jotta pysyy vakaana mutta ei sitä kauan jaksanut. Annoin mopon elää omalla huojunnalla, varuillani olin että ei pääse woblaus yllättämään.... jos siis voi jotenkin varautua. Reipas 175 000km pannarilla ajeltuna.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Mielenkiintoinen vaikutus nopeudella huojuntaan.

Viime Syksynä ajeltiin hiukan Euroopan puolella ja menomatkalla ennen Hampuria kokeiltiin miten mopo kulkee.
Kulkihan se ja huojuntaa oli vasta nopeudessa 190+ mutta kun se alkoi vaappumista riitti kunnes vauhti laski alle 140 sen jälkeen en vääntänyt tuppea mutkalle enempää kuin sen 165-175km/h.
Ajattelin halata kotona vielä ainakin kerran sitä kauniimpaa puoliskoa, minkä sitten teinkin.
Itsesuojeluvaisto astui peliin kun vauhtia 205+ ja mopo käyttäytyi ihan oman päänsä mukaan eikä totellut.

Ohessa videon pätkää tapahtumasta, lyhyet mutta antoisat sekunnit. Paskat oli melkein housuissa.

pannari vatkaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Olipas sul tuuria tos , itellä voblausta esiintynyt Kawasaki H2 :lla joskus 80 luvun alus ...
Onko muilla esiintynyt samanlaista huojuntaa Pannareilla ?

Leskentekijä on voinut voblatakin kunnon vauhdissa,noille kuskeillehan oli oma osasto lasaretissa,kuulemma! Veljen vaimon siskon mies sanoi tempasseen pellolle tollasella triblellä joskus 70-luvulla. Oli kullemma takajarru toimimaton tehoputki asennuksen vuoksi?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tällä panilla en oo kokeillu, mut vanhalla -06:sella tuli kokeiltua. 03Biker

240 mittari nopeutta ja sellanen pikku eläminen alko siinä 200 kohdalla plexin reuna
niin että näki juuri ja juuri yli, kun laskin melkein ala-asentoon niin väheni, mut
ei loppunu, voin sanoa ettei tuntunu kovin kivalta. :-\

Saksassa poika kyydissä navin näyttö tasan 200, kun poika pyysi hiljentämään, hänellä niska
väsyy !!! Hah ! Hah ! istuu takapenkillä muutenkin korkeemmalla ja 12 cm pidempi. reps

Peräkärryn kanssa ajoin 210 mittari nopeutta ja kumma kyllä se jotenkin vain meni kuin juna eikä
sitä viipottamista tullu lainkaan, mut sitte meni äijällä pupu pöksyyn ja hiljensin vauhtia.
No 210 peräkärryn kera, nyt kun ajattelen asiaa niin kyllä tuntuu hullulta kokeilla tollasia,
on sitä kuitenkin aina sitä ainoota kaupalla. :o

Hei.. Jatkaisin vielä keskusteluu pannarin vakaudesta , yksin ajaen perälaukku paikalla. Tänään totesin et tota ns huojuntaa esiintyy 180 km/h alkaen , renkaat ja paineet ok tuuli navakkaa mut ei kovaa. huojunta alkoi tuulesta kun peltoaukeelle tulin metsän suojasta jatkui jonkin aikaa . Mulla alkaa tulla sellainen käsitys pannarista että hyvä laite max 140 km/h marssi vauhtiin , mut sen yli alkaa olla ajaminen tosi työtä . Itse tykkään laitteesta sen mukavuudesta alhaisemmilla nopeuksilla ja soratiellä on mukava viedä nopeastikkin... Huomenna tulee katteisiin tuuli ohjaimii niin näkee vaikuttaako peräpenkkiläisen elämään mitenkään . Ohjaimien hinta tänään 160e , BW hinta 190 e, peileihin tulevat olivat hyllystä loppu mutta lupailtiin ens viikkolle. Olis mukavaa kuulla muiden kokemuksia lisää tästä aihe piiristä , vai onko meitä muutama vain jolla huojuu pyörä tai pää ?

Lainaus käyttäjältä: karitee - 12.08.17 - klo:00:42
Hei.. Jatkaisin vielä keskusteluu pannarin vakaudesta , yksin ajaen perälaukku paikalla. Tänään totesin et tota ns huojuntaa esiintyy 180 km/h alkaen , renkaat ja paineet ok tuuli navakkaa mut ei kovaa. huojunta alkoi tuulesta kun peltoaukeelle tulin metsän suojasta jatkui jonkin aikaa . Mulla alkaa tulla sellainen käsitys pannarista että hyvä laite max 140 km/h marssi vauhtiin , mut sen yli alkaa olla ajaminen tosi työtä . Itse tykkään laitteesta sen mukavuudesta alhaisemmilla nopeuksilla ja soratiellä on mukava viedä nopeastikkin... Huomenna tulee katteisiin tuuli ohjaimii niin näkee vaikuttaako peräpenkkiläisen elämään mitenkään . Ohjaimien hinta tänään 160e , BW hinta 190 e, peileihin tulevat olivat hyllystä loppu mutta lupailtiin ens viikkolle. Olis mukavaa kuulla muiden kokemuksia lisää tästä aihe piiristä , vai onko meitä muutama vain jolla huojuu pyörä tai pää ?
Mitä suurempi tuulilasi sitä enemmän huojuu. Tästä on puhuttu paljon, mutta vielä. Ota tuulilasi pois niin ei huoju  :)  Etujättä 98mm on liian pieni kovissa nopeuksissa. Mp: hän ei työnnä etupyörää, vaan vetää ja jos tää jättö on pieni niin on ketterä käsitellä, mutta surkea kovissa nopeuksissa. Iso otsapinta aiheuttaa sen, että kovassa tuulessa ja sen tuulen suunnan vaihtelussa yläkatteet heiluttaa pyörää. Tunnelissa ajaessa heiluntaa ei ole. Jätön muuttaminen ei ole kovin helppo, koska etupyörä lähestuu liiaksi moottorin etuosaa. ainut mitä helposti voi tehdä on suurentaa etupyörää, tai pidentää etuputkia. Silloin pitää laittaa vaan korotusta sivuseisontatuen alle. Etupyörän suurennus aiheuttaa sen, että pienissä nopeuksissa silloin tällöin kivet raapaisee etulokasuojaan. Etupyörän suurennuksella saadaan myös hyrrävoimaa suuremmaksi, painon lisäyksestä. Myös etuteleskooppien jäykennys auttaa, silloin putket on pidempänä koko ajan, mikä lisää myös jättöä.

Hei , laiteltiin ohjaimia ja säädettiin ym. Mopo tuli huomattavasti paremmaksi ajaa ja pyörteily loppui melkein kokonaan. Nyt voi jo sanoo melkeinpä et kyl tästä hyvä tulee  thumbsup1 Myöhään illalla käytiin vielä radalla vetämässä muutama kierros . Tänään vähän lisää säätöö ja muutama kierros lisää kaks päällä että ilman jos sade ei pilaa testailua...

Minkälaista säätöä alustaan plexiin vai minne.Tämä kiinostaa muuten hyvä pyörä mutta esim vaijeri tiellä rekan nopeampi ohitus ei enää ole kovin mukavaa kun tilaakin on vähän

Hei
vaihdoin keulaöljyt , samalla huomasin et ns vanhaa öljy oli liian vähän ja ku mittailtiin mopon kulku asentoon se kulki keula alhaalla. Uudet öljyt oikeaan tasoon , karvan jäykempää öljyy . Taka iskarin säätöä jota en ehtinyt huoltaa , paluu vaimennus heikkoa joka vaatii iskarin huoltoa tai jopa uuden paremman iskarin. Jousitus on mun mielestä täs mopo se ongelma tohon levottomuuteen nopeassa ajossa , katotaan  mitä voidaan tehä lisää mut noi tehtiin parempi tuli huomattavasti.Tuuli ongelma parani hiukan ku lisättiin tuuli ohjaimia katteeseen siitä lisää loppu viikosta ...

Lainaus käyttäjältä: väkä - 14.08.17 - klo:10:42
Minkälaista säätöä alustaan plexiin vai minne.Tämä kiinostaa muuten hyvä pyörä mutta esim vaijeri tiellä rekan nopeampi ohitus ei enää ole kovin mukavaa kun tilaakin on vähän

MIKÄ IHMEEN VAIJERI ??? :o

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 15.08.17 - klo:16:28
Lainaus käyttäjältä: väkä - 14.08.17 - klo:10:42
Minkälaista säätöä alustaan plexiin vai minne.Tämä kiinostaa muuten hyvä pyörä mutta esim vaijeri tiellä rekan nopeampi ohitus ei enää ole kovin mukavaa kun tilaakin on vähän

MIKÄ IHMEEN VAIJERI ??? :o
Esim. Ruotsissa kilometreittäin tietä,jossa jopa yhden kaistan molemmin puolin on 82 senttimetriä korkeissa terästolpissa neljä peukalon paksuista vaijeria. Melkoinen giljotiini !