Akku ja sen kesto

Aloittaja Kauko, 27.04.09 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

27.04.09 - klo:22:59 Viimeisin muokkaus: 28.04.09 - klo:09:50 käyttäjältä Kauko
Sunnuntaina oli siis eka ajo kaamoksen jälkeen.

Perjantaina akussa oli virtaa, tosin valot paloi hiukan himmeellä. Sitten lataukseen
perjantai-illlasta lauantaiaamuun (optimate) ja oli vihreellä laturin ledi. Po Ok.

Lauantaina lähti käyntiin helposti. Samoin sunnuntaina helposti. Ajoa noin tunti ja parkkiin.
virrat jäi päälle (valojen kanssa), noin 5min. Virtaskaa ei riittänyt edes pyörittämisen.
Teppo antoi sähköä, heti käyntiin, 5min ja sammutus. Kuttaperkat takaisin kiinni ja käyntiin.

Pääsenkö akkuostoksille, kyllä täyden aukun pitäisi 5min kestää valojen polttoa?
Akku kai vm 2007, otettu käyttöön keväällä 2008.

Et sitten sammuttanut mopoa virta-avaimesta?

Itellä tapana sammuttaa aina avaimesta niin ei jää virrat päälle.

Tässä mallissa toki saa myös valot pois päältä vaikka mopo käy.
Eikai sen akun tollasesta pitäis nokkiinsa ottaa, mutta kovin äkkiä meni mehut jos vain viisi minuuttia oli valot päällä.

Tuollaisissa tapauksissa korostuu tuon virran ulosoton suora kytkentä akulle > helpottaa.
Ei aina tarvitse katteita irrotella. thumbsup1  Pelkkä "jatkojohto"riittää, jos molemmilla samoin kytkettyna pistoke.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

On aika pieni akku, kun 5min valoilla vie mehut pois. Uskaltaako joku kokeilla?
Akku on vuoden vanha, joten ikäloppu ei vielä.  Pitänee kysyä oisko vielä takuu?
Talvisäilytyksessä ei ladattu, mutta virtaa oli syksyn jäljeltä hieman ja Optimate pitäisi
ladata oikein ja täyteen.

No ekalla ajolla talven jälkeen sitä innoissaan ei muista avaimia käännellä :-k

Aika monta vajaa vuoden vanhaa akkua olen saanut finaaliin jos en ole lataillut/purkanut talven aikana.

LT:n akku uusittiin syksyllä jolloin sen ostin, talven oli lämpimässä sisällä ja silti pashana kun en silloin vielä käyttänyt ylläpitolaturia. oops2

Hondan huoltokin oli sitä mieltä, että akku on finaalissa. Pitää mennä näyttämään
ja samalla tarkastavat latauksen ym. Pitäisi mennä takuuseen (4v honda takuu).
Akku katsotaan kulutusosaksi, mutta vuosi on liian lyhyt käyttöikä.

Se on moro

Akku sanoi työsopimuksensa irti aivan  varoittelematta. Ei ota latausta vastaan, eikä kestä kuormittaa startatessa. Olenkin ihmetellyt, ettei se ole tehnyt sitä aiemmin,koska akulla  ikää 6 vuotta. Palstalaisilla on mennyt akku näköjään jo muutamassa vuodessa. Akku on VARTA merkkinen. En halua mainostaa, mutta hyvin on palvellut. Pyörää olen säilyttänyt talvet lämpimässä, mutta en ole tehnyt akulle minkäänlaista ylläpitölatausta talven aikan.
Sitten paikallisen akkuliikkeen palvelusta:  Menin aamulla ostamaan uutta akkua. Kauppias kysyi, että mihin laitteeseen se tulee ja kun kerroin,että moottoripyörään, hän sanoi, että älä osta akkua nyt syksyllä, vaan osta vasta keväällä. Antoi käytetyn akun minulle mukaan syksyn ajeluille veloituksetta ja sanoi, että tule keväällä sitten vaihtamaan tilalle uusi.

Tätä minä SANON TOSI HYVÄKSI PALVELUKSI.  Näin Oulussa.

Lainaus käyttäjältä: "Marakeesi"Tätä minä SANON TOSI HYVÄKSI PALVELUKSI. Näin Oulussa.

Tässä kyllä vois jo mainostaa, ja lausua liikkeen nimenkin
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Ja varmaan tuossa on mukana myös ajatus siitä, ettei tarvitse keväällä keskustella takuuvammasta.
Sain senverran kovaa tekstiä keväällä siitä, että en ollut lataillut akkua talvisäilytyksen aikana.

Lainaus käyttäjältä: "pertza"
Lainaus käyttäjältä: "Marakeesi"Tätä minä SANON TOSI HYVÄKSI PALVELUKSI. Näin Oulussa.

Tässä kyllä vois jo mainostaa, ja lausua liikkeen nimenkin

Liike on tosiaankin Akkutalo Markuksela  Toppila, Oulu

Kyllä näin on, samaa hyvää palvelua minäkin olen saanut Markukselalta ja vieläpä usein.  =D>

Mulla on -04 mallin peli ja alkuperäinen akku ja 125 tkm takana. Vielä lähtee hyvin käymään pienellä aamupakkasellakin. Henkisesti olen varautunut ostaman uuden akun ensi keväänä, kun alkaa 7. vuosi.

Pannari kyllä virta päällä kuluttaa aika paljon virtaa kun siellä keulassa kaksi H4 molottaa täysillä, takavalot päällä ja kaikenmaailman tietokoneet. Kun aikanaan asentelin vakionopeussäädintä, siinä sähkökytkentöjä tehdessä/testaillessa piti pitää virtoja päällä useaan otteeseen ja aika äkkiä oltiin siinä tilanteessa että ei enää lähtenyt käymään.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Akkuni on vuosimalia 02, toivottavasti se kestää vielä pitkään  hat1 .

Näköjään voi akku loppua ihan yllättäin. Perjantaina ajoin töihin ja sitten Pannari seisoi kylmässä varastossa tiistai aamuun saakka jolloin se ei enää jaksanut käynnistyä. Siihen saakka ei mitään ongelmia ollut. Eilen töiden jälkeen hain uuden geeliakun ja ongelmat olivat poissa (koputan puuta).

Mulla on akku ollut tyhjä monesti. Kun olen se ladannut autolaturilla niin taas se pelittää. Syksyllä pakkaa ajo matkat olemaan niin lyhyitä, että akku ei ehdi latautua kunnolla. Paljonko geeliakku maksoi ja mistä ostit ?

Akun kestoon liittyen kannattaa tarkistaa akkuveden määrä näin lämpimillä (35C) keleillä.
Meinasi käyrä nousta, kun ajeltiin Kempeleestä Vuosaaren satamaan ja tankkauksen jälkeen ei mopo lähtenyt käyntiin ja laivan lähtöön 30min.
 Valot himmeänä ja startti vain naksui. Edellinen stoppi oli n 150 km aikaisemmin, eikä mitään oireita. Siinä sitten ruuvailemaan paikkoja auki, jos vaikka laturin löytäisi, mutta onneksi satuin tarkistamaan veden määrän ensin. Oli akku aivan kuiva, ei varmaan tippaakaan vettä jäljellä. Siitä sitten äkkiä markettiin (myy myös pensaa) tarkistamaan löytyisikö akkuvettä. Litran pullon kun lirutteli akkuun vettä ja odotteli muutaman minuutin, niin avot laakista käyntiin. boing   ja pienet tuuletukset päälle.
Laivaankin ehdittiin ja nyt suuntana Rostock....
Ennen reissua tuli tehtyä kaikenlaisia huoltoja/tarkistuksia, mutta tuo jäi. Viimekesänä lisäilin viimeksi vettä akkuun.

Powered by EzPortal