Pilot Road 3

Aloittaja riskari, 07.05.13 - klo:20:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: Makke - 03.09.13 - klo:09:34
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
edit, liitteenä vanhat misuka-kuvat

Kysymys 1. miksi meni vaihtoon??

Noissahan on pintaa vaikka mihin... 22yikes
Takarenkaassa on nuo kulumisen osoittavat montut yhä selkeästi näkyvissä...

Mulla ei ollut enää ollenkaan vasemmassa puolessa ja ajettu vain 12.000km !! ?? Ajotapa vai kaasun annostelu?  airrev
Vai peräti kilometrivirhe ajomäärässä. :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

04.09.13 - klo:16:42 #16 Viimeisin muokkaus: 04.09.13 - klo:16:49 käyttäjältä Makke
Lainaus käyttäjältä: hry - 04.09.13 - klo:08:27
""Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).""

Millaisilla paineilla ajelit? Pääsit kymppitonnin pidemmälle, kuin mitä minä millään renkaalla olen ajanut.

Takana 3,4, edessä 3,0. En juuri revittellyt, kun ei oikein ole uskallusta, mitä nyt suoraa kiihdystystä kun sopiva paikka löytyy.
Taisi mennä väärään paikkaan tämä paineista vastaaminen  ashamed

Lainaus käyttäjältä: Makke - 03.09.13 - klo:09:34
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).
Renkaat kuluivat kanteille joka oli ymmärrettävää, mutta myös epätasaisiksi, kuhmuraiksi, lamellilohkoistaan??.

Ajamiseni on sen verran pappamaista että en ajele missään riskirajoilla enkä siis voi sanoa mitään ääriolosuhteiden pidoista.

Kyllä ne tsetakutoset kuluu yhtäläillä muhkuraisiks, nimim. kokemuksen syvä kurkkuääni, mut ei se ainakaan mulle oo turvattomuuden/lipsumisen tunnetta tehny. vielä. ja mutkiin on menty nii että saappaat sauhuaa. paineet yksin ajaes 3.2-3.4. mut se on tosiaan z6:ssa paha, et siinä keskellä ei oo minkään valtakunnan merkkii, mistä vois seurata kulumista.

Muarin mopoon on kyllä viimiset tsetakuutoset, on sen verran rajumpi toi teho/painosuhde, että lipsuu.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

No nii,

kun aikoinaan aloittelin tämän ketjun, lupasin kertoa jatkoa, miten menee. Nyt on noilla Pilot Road 3 :lla takana noin 14500 km ja tuli aika tilata uudet. takanen hipoo nyt kulumismerkkejä, joten kovin montaa tuhatta ei enää sillä ajella. Etusessa näkyy pintaa olevan vielä jonkin verran pidemmälti. Takanen on aikamoisilla pykälillä samalla tavalla kuin aikaisemmin PR kakkosessa. Etusessa ei kovin pahasti. Muuten olen kyllä ollut noihin tyytyväinen. Pitoa tuntuu vieläkin piisaavan joten tarkoitus ajella nuo kulutusmerkit konnolla piiloon. Jyrinää tulee pyööristä jonkin verran apitsi jos tiestä löytyy oikein sileä kohta, silloin hiljenee.
Tosin meni tuo takanen hieman nopeammin kuin odotin mutta yhtenä isona syynä lienee nuo viime talven jäljiltä olevat tosi karkeat tiet ja tämän kesän kuumat ilmat jotka osui juuri loman ja pohjoiseen tehdyn reissun aikaan. N 3400 km reissulla hupeni pintaa nopeammin kun etukäteen odotin. Liekö mp rekaissa sama kuin autojen, että 30 asteessa kuluvat tuplavauhdilla 20 asteeseen verrattuna.

Reissun jälkeen pyörä seisoi reilun kuukauden kun paluumatkalla Saariselällä poro osui kohdalle ja katteita, etuvalo ja pleksi meni uusiksi. (Onneksi on painava pyörä jota poro ei saanut edes kaadettua vaikka heitti henkensä rytäkässä.)

Nyt on pyörä taas liikenteessä ja onneksi tämä syksy näyttää ainakin nyt lupaavalta kelien suhteen.
Uudet renkaat tilasin edelleen Misukat. Taakse tulee Pilot Road 4 GT (GT vahvempirunkoinen ja sopii hyvin painavampiin pyöriin). Eteen tulee edelleen PR 3 kun ei tuota nelosta saa sopivan kokoisena. Jännä nähdä miten tuo nelonen toimii. Sille luvattu 20 % parempi kulutuskestävyys ja paremmat märkäkeliominaosuudet kuin kolmoselle.
Tilasin nuo kiekot mp renkaat onlinesta yhteishintaan 282,-.




Pannari se vaan kerää kilsoja näköjään. Itselleni jäi sellainen kuva ko. pyörästä, että siihen voi luottaa ja nähtävästi olin oikeassa.
Ikävä, että joku poro halusi tehdä itsarin just sinun pannarin alle. Hyvä, että kuski ja pannari olivat vahvempaa tekoa.
Noista renkaista; kysäseppä Iisalmesta Kumikimmolta tarjous ensi kerralla. Saattaa nettikaupat jäädä toiseksi tai ei ainakaan ole merkittävää eroa ja saa renkaat alle tasapainotettuna. HRoF jäsenkortilla vieläkin edullisemmin.
Käyhän kahvilla, kun nuo kelit lämpiää pysyvämmin.

Olli

Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Nyt ovat PR kolmoset olleet alla noin tonnin verran. Toimivat kerrassaan hyvin, itse suosittelen muillekin.

Uusi PR 3 on jo takavanteella odottamassa asennusta ja sen jälkeen menee etunen vaihtoon. Aika pitkään meni Z6:lla, mutta takasen osalta se keskikohdan sileä vähän häiritsi, kun ei tiennyt minkä verran on pintaa vielä jäljellä.

Järvenpäässä Lidlin vieressä on pieni rengasliike nimeltä EU-rengas, jossa olen jo useaan kertaan vaihdattanut tuomiani renkaita irtovanteille. Nopea palvelu uudella venttiilivarrella ja tasapainotuksella oli 15 e, joten suosittelen. Lisäksi sain suosituksen ajaa n 0,3 baria kovemmalla paineella, kuin valmistaja suosittelee, niin rengas kestää pidempään.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Mulla PR 3:set meni vaihtoon kun takasella oli ajettu 18.100 km ja etusella n.20.000 km. eli minusta tosi hyvä kulutuskestävyys.
Tilalle tuli taakse Pilot Road 4 ja eteen edelleen Pilot Road 3 (kun tuota etusen kokoa ei nelosessa löytynyt).
Uudet kiekot ovat nyt pyörineet takanen n. 6000 ja etunen pari tuhatta vähemmän joten ei vielä osaa kommentoida. Ei vielä erota että olisivat yhtään pykälillä. Paineita oon pitänyt edessä 3.1 ja takan 3.3. Ajelen enimmäkseen yksin.

15.06.17 - klo:21:18 #23 Viimeisin muokkaus: 17.06.17 - klo:08:02 käyttäjältä ltm
Tuossa pari viestiä aiemmin mainostin Järvenpäässä olevaa EU-rengasta. Tänään kävin vaihdattamassa Busaan uuden takarenkaan ja samalla kuulin, että laittavat lapun luukulle eli lopettavat firman kannattamattomana; harmi!

Onko Pannarilaisilla hyviä vinkkejä mopomyönteisistä rengasliikkeistä Keski-Uudenmaan alueella (Riihimäki käy myös)? Mopomyönteisessä liikkeessä asennetaan itse tuotuja renkaita kohtuuhinnalla eikä rokoteta omatoimisuudesta älyttömiä ylihintoja.

Miksi sitten pitää olla "omatoiminen"? Tilasin Saksasta Misukan ja iloinen yllätys oli jälleen renkaan tuoreus - oli paistettu huhtikuun lopussa 2017. Kotimaan liikkeistä löytyvät renkaat ovat harvoin näin tuoreita. Toukokuussa kun vertailin renkaita, niin tarjottiin liikkeestä muutamaa viikkoa vajaat kaksi vuotta vanhaa rengasta. No, onko sillä väliä? On, jos Saksasta saa halvemmalla tuoreen renkaan kotiin tuotuna.

Tiedän; kilpailu on kovaa ja pienet kotimaiset yrittäjät kärsivät ja lopettavat, joten osasyyllinen ollaan...



Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Powered by EzPortal