Tyhjäkäynti

Aloittaja lalli, 06.08.10 - klo:13:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Viime ja tän kesän olen tankannut yksinomaan 95 bensaa (Yhteensä n.22000 km ) eikä ongelmia ole ollut. Voisko bensaan kuin bensaan tiivistyä joku vesihelmi parkkihallien syvyyksissä. Mene ja tiedä :o

Lainaus käyttäjältä: niksu - 03.07.15 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: Oitzu - 03.07.15 - klo:11:22
Lähettiin keskiviikkona aamulla Savonlinnasta ajeleen kotio kohti ja kun starttasin mopoa Seurahuoneen parkkihallissa alkoi kone käymään ikään kuin vajailla kannuilla ja FI-varoitusvalo syttyi ja samalla alkoi kuuluisa V-käyrä nousemaan kun hikinorot valui pitkin selkää.... No en muuta keksinyt kuin että rouva takapenkille ja menoksi, ajettiin kattoon Olavinlinnaa ja sammutin välillä koneen parkkipaikalla ja taas käyniin ---> FI-valo syttyi ja pyörä pröpisi kuin viimeistä päivää, ei kuitenkaan sammunut.
Siitä kohti Puumalaa ja muutaman kilometrin kohdalla vedin bussipysäkille ja sammutin koneen ja käynnistin niin kävi taas kuin enkeli koko matkan Tuusulaan saakka.
Tuo edellämainittu 5-haara letkuhässäkkä on putsattu vuosi sitten, epäilin että olin tankannut 95 - 98 sijaan mutta ei niinkään, voisiko heikkokuntoinen akku aiheuttaa tuollaista.....? Akku on todella vanha ja melko tapissaan ....
Ny en oo pariin päivään pyörää käyttänyt joten en tiedä mikä on tilanne.

Muuten, kenenkähän/keidenhän viininpunainen Pannari oli parkissa siellä Seurahuoneen parkkihallissa keskiviikko aamulla ?

Pannarit ei tykkää parkkihalleista. Oitzun tarina sopii meikäläisen vastaavaan vain sillä erotuksella että parkkihallin omisti Jyväskylän sokoshotelli. Sieltä oli kamala ajaa ulos pröpöttäen ja väkisin kaasulla kiusaten. Ulkoilmassa pienen matkan jälkeen pysähdys ja uudelleen starttaus. FI valo pysyi sammuksissa ja siitä eteenpäin toiminta ihan normaalia. Jälkeen olen tarkistanut vitoshaarakkeen mutta siinä ei ollut syy (eka kerralla oli neloseen menevä pilli tukossa) Näin siis syy jäi arvoitukseksi mutta parkkihalli = yhteinen nimittäjä. T : Niksu

Mene ja tiedä, tiistai aamuna lähettiin Jyväshovin parkkihallista eikä ilmennyt vastaavaa. On muuten melko tiukka se yksi mutka siellä hallissa loppupäässä varsinkin jos kone pröpöttää omiaan.
Toisaalta tuli mieleen tuo vesi ongelma polttoaineen seassa.....molemmat hallit olivat jumalattoman kuumat ja kosteat.

PARKKIHALLI p.....e.
Ihan tosi että olin kuopiossa hotelli cumuluksessa ja pyörä parkkihallissa, jonka jälkeen niitä käyntiongelmia. Röpöttämällä ajelin ympäri kaupunkia 5-10 min ja torille hermokahville. Tunti siinä ja eiku baanalle. Pelasi kuin enkeli ennen seuraavaa vikaa josta juttua toisaalla.
leppis

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 03.07.15 - klo:11:46
FI-valo viittaa polttoaineen syöttöjärjestelmän vikaan.

5-haara liitin on käsittääkseni alipainepuolella, eikä sytytä merkkivaloja.
Itse olen tankannut enimmäkseen 95 bensalla enkä ole huomannut käynnissä mitään eroa verrattuna 98 bensaan.
Kyllä se mulla ainakin sytyttyi fi valon ja herjas muistaakseni anturivikaa ku ei saanu alipainetta jollekkin anturille...Liike puhdisti ko.hässäkän(5haara tsydeemi) ja nyt on ollut vuoden kenkkuilemati.....
En muista koodia minkä anto mutta eka kerran ku teki hävis valo ku sammutin...
Toisella kerralla ku vilkutti vedin suoraan liikkeeseen ja silloin uskottiin että vikahan tässä Epelissä on..
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Powered by EzPortal