ST1100 Pan -00 vs K1200LT -02

Aloittaja jukka71, 06.02.12 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi vaan!

Olen uusi foorumilla joka harkitsee vakavasti Pannarin hankkimista. Olis tuollainen ST1100-00 58tkm kiikarissa.

Mutta mun kysymykseen: olisiko kukaan ajanut sekä BMW LT:tä ja ST1100 mallia? Miten katesuoja eroaa? Ajoasento? Onko pannarissa polvet pahasti koukussa?   rd11

Itsellä on kokemusta LT:stä ja toi keli ei oikein salli koeajoa Pannarilla

terv Jukka

Tuota itte olen sen verran pätkä että polvet ei ole pahemmin koukussa mutta ajoasento on lievästi etunojaan päin kallellaan.
Mitään sarvien korokepaloja ei ole, aivan perus vermee tosin nuo tuuliohjaimet on katteissa ja aika hyvin kuivana pysyy.
Jollei pysy vauhtia lisää ja taas pysyy hiukan paremmin kuivana, mo tuleehan tuohonkin raja vastaan.

Käsittääkseni LT:n ajoasento on hieman vielä enemmän "pystympi" Riippuu tosin mikä LT (K100)? siinä kyllä taitaa kate suojata vähemmän. Tuollaista -88 K100LT:n mallista olen ajanut mutta tosin siitä on aikaa jo5v. mutta mihinkä se siitä muuttuu.
Tuntui huomattavasti tehottomammalta, pienemmältä ja jotenkin hento tekoisemmalta.....no mielikuva muuttuu helposti kun tuolla omallaan on ajellut jo jonkin aikaa.

Tosin tämä koskee vain tuota kyseistä kapinetta vm.88 K100LT:tä ja on vain minun mielipide.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kiitos Timppa!

Joo siis K1200LT -02 on se mihin vertaan. Totta että tuo BMW LT:n ajoasento on varmasti pystympi, olen ymmärtänyt Pannarin tuollaisena sporttouring pyöränä jossa ajoasento aavistus enemmän eteenpäin.

Mietin just tuota satulan ja tappien suhdetta pannarissa kun itsellä on pituutta 186cm. Että alkaako polviin ottamaan pitempi ajorupeama? Pannarin satula ei nouse,niin olen ymmärtänyt. Tiedän että koeajo olisi paras vastaus....

Pienellä tangon nostolla saa paljon paremman ajoasennon,aika helppo nostaa 10-15 mm,silloin saa vielä tangon suojamuovisysteemit paikoileen.
Itellä pituutta 184 ja alkaa olla aika ylärajoilla polvien suhteen katteeseen,tosin mulla Baehr penkki joka on alkuperäistä 10-15 mm matalampi

Minulla ei ollut vaikeuksia st1100:essa, olen 189 korkea. Ei ota polviin st1300:essa eikä st1100:essa. Mulla on kyllä tuota selkärankaa eikä jalat nyt niin erikoisen pitkät oo. Voihan sitä nousta välillä seisomaan jos on polviongelmia. Minulle asento oli hyvä ja on ,molemmissa pyörissä. Istuintahan voi, kuten täällä palstoilla kirjoitellaan, fyllätä tai madaltaa jolla saa vähän muuteltua ajoasentoa. Noi on niin henkilökohtaisia asioita.

olen tehnyt ST11oo ohjauksen korotuksen 35 mm paloilla, ajoasento muuttui itselleni paremmaksi pituus 189 cm.
Mutta tässä tapauksessa joutuu muovista suojaa myös muotoilemaan.Tuo polvien tila on tietysti jokaisella yksilökohtaista,
johtuen jalkojen pituuksista,mulla tuo pelivara on n. 1 cm riittää kyllä.  thumbsup1

Tuolla topicissa ST 1100 modaukset ja lisälaitteet /St1100 ohjauksen korotus on vähän kuvia ja asiaa   rd11

Terv FFipan

Jukka 71 - tuuppasin sulle YV:tä aiheesta.

Kiitos nopeista vastauksista! thumbsup1

Miten te pitkät kuljettajat koette tuulilasin suojan? Onko teillä korotuspala lasissa vai standardi käytössä?


Minulle 189, tuulilasi oli liian matala.

06.02.12 - klo:15:58 #9 Viimeisin muokkaus: 06.02.12 - klo:16:01 käyttäjältä FF1pan
Sama vika 189 cm. Oli liian matala,on tehty oma sovellus,jopa säädettävä.On tietysti erinäköinen kuin orggis ei haittaa mua kun toimittaa asiansa eli suojaa tällaista vanhempaa pannaristiä.  horisko

Terv FF1pan


Minä ajan mieluimmin tuulilasin "yli." Ei heijastele auringot ja pyörteilykin loppu kun madalsin lasia pari senttiä. airrev

Hei kiitos asiantuntevista vastauksista ja YV:stä. Mä tutkailen ja
Pohdin että miten edetään :)

Yli,Yli. Yli on syytä nähdä n. 20 metriin jo turvallisuuden tähden. Välillä illalla vetää huurteeseen ja silloin ei läpi näe. Mutta meidän koliattien pitää jatkaa tuulilasia sittenkin. Itse olen tullut tuohon tulokseen.  20metristä eteenpäin kun näkee niin se riittää. rd11

06.02.12 - klo:21:36 #14 Viimeisin muokkaus: 06.02.12 - klo:21:39 käyttäjältä serekki
yli tietenki. ajaminenhan on niinko kuuden kupin kumarassa jos tuijottaa eturenkaan eteen (niinko mä tein silloin aluks  ashamed). mää en oo ihan niin pitkä mitä noi edeltäjät mut on sanottu et Viherkäisessäki (eli mun mopossa) olis "korkea" tuulilasi. tuli mieleen mainita että vaikka hyvä onkin, 100+ -nopeudessa alkaa yksin ajaessa painaa tuulta selkään. ei niin että häiritsee, mut niin että tuntuu.

olipa taas epäselvä selostus... toivottavasti ymmärrät mitä mä käsitän.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal