Talvihuoltoa

Aloittaja T koponen, 13.12.18 - klo:13:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Rupesin tekemään talvihuoltoa, samalla tarkastamaan onko takahaarukassa ruostetta, niinkuin netistä voi lukea juttuja.
No olihan siellä. Ohessa muutama kuva.

Nyt kysymys asiantuntijoille millä toi haarukka kannattaisi pinnoittaa? ja kannataako siihen porata esim pienet vedenpoisto reijät? Ajattelin viedä koko haarukan hitsaamisen jälkeen hiekka puhallettavaksi, jotta kaikki ruoste lähtee varmasti pois.

Onko nuo meisselin reiät ruostereikiä,jos on niin UUSI TAKAHAARUKKA !!
ruostetta on silloin jokapaikassa sisäpuolella,EI TULE TURVALLISEKSI HITSAAMALLA !!
hitsatessa tulee myös jännityksiä ja vetelee,ei enää välttämättä suora!!
-tämä on vaan minun mielipide.......

Olen ymmärtänyt, ettei noita osia (haarukka) saa hitsata jälkikäteen.

Tuo on kyllä ihan totta, että ei noita ohjauksen yms osia suositella hitsattavaksi.
Löysin vaan tämmöisen youtubesta..

https://www.youtube.com/watch?v=hjywSDobn04

Uusi maksaa aika paljon.. cmnsl 525,25€.. Ebay:ssä on kyllä myynnissä mutta kuvat on huonoja, vaikea sanoa onko ne lian alta yhtä ruosteisia. Pitää varmaan yrittä vielä etsiä, olisko hyviä vinkkejä?

Ja vielä jatko kysymys, mitenkähän nuo eri vuosimallien käyvät ristiin oma on vm 97 abs+tcs..

David silver Spares englanti takahaarukka St 1100 av Abs -97 saatavilla hintaan 450 puntaa = n 404.00 euroa+ehkä postikulut ym.

Genuine part  eli varaosa N:ro 521-00MAJ-640 täytyy rekisteröityä heidän sivuilleen. hyvä toimittaja ja luotettava käy katsomassa,löytyy St 1100 paljon muutakin uutta osaa/huoltokamaa. thumbsup1

FF1pan rd11

14.12.18 - klo:14:16 #6 Viimeisin muokkaus: 14.12.18 - klo:14:20 käyttäjältä Meesse
Ihan alkupään haarukan sopivuudesta ei varmuutta nähin viimeisiin vuosimalleihin,mutta ABS ja ei ABS malleissa ei muuta eroa kuin ABS mallisessa haarukassa anturin johdon metalliset kiinnitys lipsut

-Minulla yks takahaarukka ylimääräisenä,sisällä sielläkin rapisee jotain "hilsettä"vähäsen,ulkopuoli ihan hyvä.
-ostin vuosia sitten varalle mut en tarvinnutkaan.....

15.12.18 - klo:09:50 #7 Viimeisin muokkaus: 15.12.18 - klo:16:59 käyttäjältä lehtonen
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 14.12.18 - klo:14:01
David silver Spares englanti takahaarukka St 1100 av Abs -97 saatavilla hintaan 450 puntaa = n 404.00 euroa+ehkä postikulut ym.

Genuine part  eli varaosa N:ro 521-00MAJ-640 täytyy rekisteröityä heidän sivuilleen. hyvä toimittaja ja luotettava käy katsomassa,löytyy St 1100 paljon muutakin uutta osaa/huoltokamaa. thumbsup1

FF1pan rd11

No joo nyt kun rupesin oikein ajatuksella etsimään noita, niin löytyyhän niitä. Myös käytettyjä joiden kunnostaa saa selvää. Pitää nyt odottaa että tulee toi haarukan irroitus työkalu, jatkaa sitten tuota ihmettelyä.

15.12.18 - klo:09:53 #8 Viimeisin muokkaus: 15.12.18 - klo:17:00 käyttäjältä lehtonen
Lainaus käyttäjältä: Meesse - 14.12.18 - klo:14:16
Ihan alkupään haarukan sopivuudesta ei varmuutta nähin viimeisiin vuosimalleihin,mutta ABS ja ei ABS malleissa ei muuta eroa kuin ABS mallisessa haarukassa anturin johdon metalliset kiinnitys lipsut

-Minulla yks takahaarukka ylimääräisenä,sisällä sielläkin rapisee jotain "hilsettä"vähäsen,ulkopuoli ihan hyvä.
-ostin vuosia sitten varalle mut en tarvinnutkaan.....

Voisitko laittaa mulle vaikka yv:nä vähän hinta tietoja ja mahdollisesti esim kuvia. Tämä vois kiinnostaa..

Hyvää joulua kaikille, näin kinkun syönnin lomassa, on mukava aina välillä käydä vähän korjailemassa mopoja :o
Putsailin takahaarukkaa ja tämmöistä sieltä löytyi..

No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?

Sori! Mutta taaskaan ei selviä kysyjän tiedoista edes mikä pyörä kyseessä.

Pannarien ST 1100 ja St 1300 huoltoohjeet loytyvät Foorumin etusivun yläreunasta kohdasta huolto-ohjeet sieltä saa ladattua omaan koneeseenkin.
'
FF1pan  rd11

Joo hyvä tarkennus, eli pannari on vuosimallia 97 varustettuna Abs:llä ja TCS:llä.
Akun käytin irti ja sen panelin missä on Abs:n Tcs:n  katkaisijat. Pitää koetta ladata toi manuaali.

No nyt sitte kokeillaan,,,
Pannarin 1100 -98 etujarrujen huoltoa,,,
Uudet tiivisteet ja männät +pintojen hionta 320 karhunkielellä.
Vanhat männät oli joku vuosien varrella papukaija pihdeillä "herkistellyt" joten lovet ylettyi myös seinämiin asti 😡
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: T koponen - 17.02.19 - klo:15:15
No niin Pannari rupeasi olemaan nipussa taas. Mutta ABS ja TCS valo palaa eikä suostu sammumaan.
Paljonko taka Abs anturin ja kehän väli piti olla? Olisko jollain vinkkejä mistä sais Service Manualin?

0,7-1,2 millimetriä. Haynesin manuaalia varmaan löytyy nettikirjakaupoista ja minulla on Hondan oma korjaamomanuaali, jos laitat yv:llä sähköpostisoitteesi niin voin välittää sen sinulle.

ABS-järjestelmä "virittyy" kun nopeus nousee muistaakseni yli 5 km/h ja lamput sammuvat mikäli systeemi toimii. Jos epäilet vikaa järjestelmässä niin se on tarkastettavissa. Painat ABS-painikkeen pohjaan ja pidät pohjassa, käännät virrat päälle, odotat kun ABS-valot sammuvat ja päästät painikkeen ylös. Älä säikähdä meteliä, ainakin ABS 1-järjestelmä aktivoi kummatkin solenoidit ja pumput tämän tarkastuksen yhteydessä. Mikäli järjestelmä katsoo olevansa vikaantunut niin se ilmoittaa välkähdyksillä vikakoodin.

Mutta olisi hyvä päästä liikkeelle ja katsoa että virittyykö järjestelmä.

Powered by EzPortal