Tuulilasit pannareihin

Aloittaja takaja01, 30.10.13 - klo:14:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Minulla on Buikin pleksi, melkein käyttämätön jos joku haluaa tulla tekemään kauppoja.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 11.11.20 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: TypeR - 11.11.20 - klo:15:37
Morjens turbulenssien kohtalotoverit,

Tilasin Britanniasta (tumman) ST1300-vakiopleksin, sillä haluan löytää Hondan alkuperäiseen tuotteeseen oikeat "asetukset". Olen tutustunut Jenkkilän foorumeilla käytyihin keskusteluihin tuulen pyörteilyn ongelmista ja seikkailtua on tullut myös muidenkin maiden motoristien sivustoilla. Useissa tapauksissa ensin on kokeiltu useammankin eri valmistajan vaihtoehtoa, mutta lopulta on kuitenkin palattu vakiopleksiin. Yksi yhtäläisyys eri keskusteluissa on pompannut esiin ja pyörteilyn on havaittu lähes poikkeuksetta kasvavan siirryttäessä alkuperäistä leveämpiin ja korkeampiin plekseihin. Joissakin tapauksissa itse kuljettajan olosuhteet ovat muiden valmistajien plekseillä parantuneet, mutta kyytiläisen kohdalla kiusallinen pyörteily ei ole mainittavasti vähentynyt. Tästä kahden matkustajan kokonaispaketin näkökulmasta lähden itsekin lähestymään mahdollista ratkaisua tai ainakin haluan ottaa selvää, onko todellakin näin, kuten niin moni ulkomaiden foorumeilla väittää.

Alkuperäisen ST1300-pleksin suurimmaksi ongelmaksi on osoittautunut sen väärä kulma erityisesti nostettuna ylös, sillä yläasennossa se on hyvin jyrkässä kulmassa vasten tuulta. Tämä saa aikaan kuljettajan selän taakse työntävää painetta ja pahin turbulenssi kohdistuu takapenkin matkustajan kohdalle. Ratkaisuna tähän moni on askarrellut sopivat jatkopalat pleksin kummankin puolen alakiinnikkeille ja näin kulma on saatu jo ala-asennossa tehdasasetusta jyrkemmäksi. Ylös nostettuna pleksin loivempi kulma tuulta vastaan auttaa eliminoimaan pyörteilyä. Lukemani mukaan noin tuuman jatkopalat riittänevät vähentämään pyörteilyä havaittavasti, mutta uskon, että oikea kulma pleksille löytyy ainoastaan etsimällä pitkäjänteisesti, sillä ei ole olemassa kahta samasta muotista tullutta motoristia.

Mielestäni aivan kokeilemisen arvoinen juttu, varsinkin, kun tilaamani vakiopleksi tulee Britanniasta kotimaan postiin lähetyskuluineen aika tarkasti hintaan 100 euroa.

Minään absoluuttisina totuuksina en näitä "ratkaisuja" tietenkään kirjoittanut, mutta ensi kesänä on otettava uteliaana selvää, löytyykö kelvollisia ratkaisuja alkuperäisen pleksin kulman muutoksella vaiko ei. Lapsi on kai terve, jos se leikkii?  bannana
Moi! Olen kans kiinnostunut näistä pleksiasioista, kysynkin, mitä vikaa koit aussipleksissä? ymmärsin, että olit hyvinkin tyytyväinen siihen.

Moro moro,

Australian pleksiin olin kyllä oikein tyytyväinen ja niin oli tuo kauniimpi osapuolikin, mutta olen luonteeltani vähän sellainen otus, että aina tekee mieli kehitellä jotain uutta tai kokeilla uusia "jippoja". En minä kuitenkaan mikään Pelle Peloton ole, mutta jos nyt oikein kaivelee jotakin negatiivista sanottavaa tuosta aussikäikäleestä, niin se voisi olla ehkä kuitenkin sen viisi senttiä korkeampi, mutta pärjään kyllä sen kanssa oikein mainiosti.  Suojaavuus runsaan sateen sattuessa on ehkä kyseisen pleksin suurin puute, sillä Suomen suvessa tunnetusti pisaroilta ei vain voi välttyä, vaikka kuinka pujottelisi sadepilviltä karkuun. Ei tuon aussipleksin kanssa kuitenkaan välittömästi alushousuja myöden märäksi kastu.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: pertti - 11.11.20 - klo:16:17
Minulla oli Vaasan suunnalla duunattu erikoispleksi 1300 pyörässä . Suuri oli ero alkuperäiseen aikakin lyhyellä kuskilla , selkään kohdistunut pyörteily loppui . Pyörää vaihtaessa vekslasin pariinkertaan siinä tuli ero esiin ja vanhalla meni pannari vaihtoon .

Onko kyseessä oikein kotimainen valmistaja? Olisiko jakaa yhteystietoja meille pleksihulluille?
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

11.11.20 - klo:19:53 #63 Viimeisin muokkaus: 11.11.20 - klo:19:59 käyttäjältä uusipanisti05
Minä voin vastata tuohon vaasalaiseen pleksin valmistajaan. Minun vaimoni mies on tehnyt, mutta ei enää valmista.














11.11.20 - klo:20:04 #64 Viimeisin muokkaus: 11.11.20 - klo:20:08 käyttäjältä TypeR

reps

Hauskasti sanottu arvon pleksiguru!  bowdown

Yritetään pärjäillä toistaiseksi teollisilla valmistuotteilla, jos Vaasassa vietetään ansaitusti pleksittömiä eläkepäiviä.  thumbsup1
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Huomatkaa, että tähänasti kaikki näkemäni tarvikeplexit on kovapinnoittamattomia ja väärällä pesutavalla menee ajankanssa himmeäksi. Alkuperäisessä on kovapinnoite ja toisinkuin joku väitti ei voi hiomalla kiilloittaa, menee pilalle. Kovapinnoitekin menee ajankanssa himmeäksi, mutta kestää pitempään.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 12.11.20 - klo:09:13
Huomatkaa, että tähänasti kaikki näkemäni tarvikeplexit on kovapinnoittamattomia ja väärällä pesutavalla menee ajankanssa himmeäksi. Alkuperäisessä on kovapinnoite ja toisinkuin joku väitti ei voi hiomalla kiilloittaa, menee pilalle. Kovapinnoitekin menee ajankanssa himmeäksi, mutta kestää pitempään.

Millä tämän kovapinnoittamattoman pleksin tunnistaa? Onko siinä joku merkintä, jos se on kovapinnoitettu? Kiinalainen osaa kyllä pistää merkinnät kuntoon, jos myyntiä halutaan edistää ja onnistuu se muiltakin. Kaikki valmistajathan niitä omia pleksejään sivuillaan näyttävät ylistävän miltei naarmuuntumattomiksi, vaikka totuus taitaa olla jotakin muuta.  22yikes



TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

En tiedä. Ainakin epäilisin jos hinta on alle 200 euroa.

Powered by EzPortal