Jarrulevylukko

Aloittaja sepeteus, 02.05.18 - klo:20:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tere Pannaristit !

Oon ostamassa jarrulevylukkoa, nyt oon miettiny et oisko tollanen hälyyttävä lukko hyvä ?

Ja mikä niistä olis kunnollinen ?  Onko kellään kokemuksia noista ? :-\

ei kokemusta niistä mutta juttuja oon kuullu että moni on kaatanut pyörän kun ei muista ottaa pois sitä lähtiessä

 horisko Mulla on sellainen hirveän kokoinen keltainen Oxford-merkkinen munalukko.
Se on kunnioitusta herättävän näköinen ja mahtuu hyvin jarrulevyn aukosta.
Siitä kun vetää mukana tulevan neonkeltaisen narun kaasukahvalle, niin ei helposti yritä lähteä aukaisematta.

Vakuutusyhtiö muistaakseni kompensoi sen hinnan vakuutuksessa, kun satuin asiaa kysymään.
Siitä lähtee hirveä ääni, jos ei ehdi aukaisemaan ajoissa.
Aukaisun oppii kyllä äkkiä muutaman hälytyksen jälkeen. thumbsup1

hojare

tee se nyt, huomenna voi olla.....

Lainaus käyttäjältä: hojare - 02.05.18 - klo:21:24
horisko Mulla on sellainen hirveän kokoinen keltainen Oxford-merkkinen munalukko.
Se on kunnioitusta herättävän näköinen ja mahtuu hyvin jarrulevyn aukosta.
Siitä kun vetää mukana tulevan neonkeltaisen narun kaasukahvalle, niin ei helposti yritä lähteä aukaisematta.

Vakuutusyhtiö muistaakseni kompensoi sen hinnan vakuutuksessa, kun satuin asiaa kysymään.
Siitä lähtee hirveä ääni, jos ei ehdi aukaisemaan ajoissa.
Aukaisun oppii kyllä äkkiä muutaman hälytyksen jälkeen. thumbsup1

hojare

Saako sitä Motonetistä ? ja onko kalliskin ?

Ohessa vähän "pirkka niksiä":

Vielä ei ole Pannari kaatunut, vaikka käytänkin jarrulevylukkoa. Lukkoon olen liimannut palan jesaria ja aina lukkoa käyttäessäni olen em teipin palan laittanut virtalukon päälle muistutukseksi. Eipähän sada vesikään suoraan lukkoon.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Lainaus käyttäjältä: ltm - 03.05.18 - klo:06:53
Ohessa vähän "pirkka niksiä":

Vielä ei ole Pannari kaatunut, vaikka käytänkin jarrulevylukkoa. Lukkoon olen liimannut palan jesaria ja aina lukkoa käyttäessäni olen em teipin palan laittanut virtalukon päälle muistutukseksi. Eipähän sada vesikään suoraan lukkoon.

Olen myäs kuullut että jos lukon mukana ei tule sitä keltaista muistutuslankaa joka tulee kaasukahvan
ympärille niin on laittanut leveän kuminauhan kaasukahvan ympärille niin että on myös käsijarrun ympärillä.
Tiedä sitte mitä se tekee käsijarrulle jos on pitkänkin aikaa jarrukahva pohjassa ?

Sepeteus ikä tuo määrättyjä ongelmia mutta kekseliäisyyn lisääntyy !

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 02.05.18 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: hojare - 02.05.18 - klo:21:24
horisko Mulla on sellainen hirveän kokoinen keltainen Oxford-merkkinen munalukko.
Se on kunnioitusta herättävän näköinen ja mahtuu hyvin jarrulevyn aukosta.
Siitä kun vetää mukana tulevan neonkeltaisen narun kaasukahvalle, niin ei helposti yritä lähteä aukaisematta.

Vakuutusyhtiö muistaakseni kompensoi sen hinnan vakuutuksessa, kun satuin asiaa kysymään.
Siitä lähtee hirveä ääni, jos ei ehdi aukaisemaan ajoissa.
Aukaisun oppii kyllä äkkiä muutaman hälytyksen jälkeen. thumbsup1

hojare

Saako sitä Motonetistä ? ja onko kalliskin ?

Terve,

en muista, mistä ostin. olisiko ollut BW:stä. Maksoi satasen verran.

hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Mulla on sellainen tuntuma, ettei pannarissa lisälukkojen kanssa säheltäminen ole tarpeen.
Kun laittaa virtalukosta rattilukon päälle, niin et pysty työntämään pyörää. Eikä jaksa vorokaan edes peräkärryyn nostaa. Pannarin painosta on kerrankin etua.

Ei se paljon vaadi, yksi huikan riskimpi ukko lisää ja se on siinä.
https://youtu.be/5oSxI3QNDBQ
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

03.05.18 - klo:11:08 #10 Viimeisin muokkaus: 03.05.18 - klo:11:11 käyttäjältä Mphessu
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 03.05.18 - klo:10:36
Ei se paljon vaadi, yksi huikan riskimpi ukko lisää ja se on siinä.
https://youtu.be/5oSxI3QNDBQ

Niinpä, mutta mitä jarrulevylukko olisi auttanut  :o
Ehkä kannattaa katsoa parkki siten ettei autolla pääse liki. Kait kettinkisysteemillä saisi vaikka nippuun kaverin pyörän kanssa tai tolppaan...

Totta, omilla toimilla voi aina yrittää hidastaa "pitkäkyntisiä" todellisuudessa jos joku tietty laite halutaan varastaa omistaja ei sille mitään voi.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lukot ovat vain rehellisiä varten, mutta korvia vihlova ujellus ainakin herättää epäilyksen, että nyt ei mopon omistaja ole asialla esimerkiksi mopoa pakuun nostamassa yms.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!