Vakionopeuden säädin

Aloittaja uusipanisti05, 23.05.12 - klo:14:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kenenkanssa juteltiin vakionopeuden säätimestä jonka olit tilannut USA:sta ja asentanut? Löytäisitkö sitä osoitetta?

Jos vanhat aivosoluni ei aivan väärin muista niin Hondamanialla pitäisi olla jenkkilästä kotoisin oleva vakionopeuden säädin. 4idi4s
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

23.05.12 - klo:23:21 #2 Viimeisin muokkaus: 23.05.12 - klo:23:41 käyttäjältä juha67
Audiovox CCS-100 on se merkki. Aika hankala löytää jenkkilästä mutta Googlettamalla löysin viime keväänä. Hintaa tuli noin 220€ tulleineen

Juha67



Muoks 1.Tuolta ostin ja noin viikossa tuli, muista tilata canister myös.

          http://www.murphskits.com


Muoks 2. Tuolla asennus ohje.     
                 http://www.frontiernet.net/~st1300rider/05-16-05/ecc.htm
2010 ==>    SS1000   SS1600K   SS2000   BB1500   BB1500G
2011==>     BB3000G   SS1000 Finland  SS1000 PanFun kimppa

Vakionopeuden säädinhän tämä Throttlemeister ei tietenkään ole muualla kuin Pohjanmaalla.

Mutta omaa kokemusta on nyt jo seitsemättä vuotta, enkä millään viitsisi ajaa pidempiä matkoja ilman KaasuMestaria, enkä toisaalta ole osannut kaivata oikeaa cruisea kun tuo on ollut paikallaan jo toisessa pyörässä.

http://throttlemeister.com/seeitwork.html

Ai niin, kukahan ostaisi ainakin BMW R1150 RT:hen sopivan ja tod. näk. myös moneen muuhun Bemuun sopivan throttlemeisterin? Olisi Baijerilaisen jäämistöä vielä tallin hyllyllä. Vinkatkaa, jos jonkun kaveripiiriin kuuluu Bemaristeja. Hinta ei tule muodostumaan ongelmaksi.

Kumpikos kannattaa olla: Standard vai Heavy Throttlemeister?

22.11.12 - klo:16:55 #5 Viimeisin muokkaus: 22.11.12 - klo:16:58 käyttäjältä hry
Minulla on Heavy ja toimii hyvin. Hondan lämpökahvalliseen näkyy olevan oma versio.

Entäs kolotuksella (milled) vai ei?

Minun ovat Black  Finish Heavy ilman koneistettuja uria. Niissä on hieman karhea pinta, kitkavoimaa voi säätää otteen lipsumatta kaikissa keleissä.  Säädän kaasukahvan kitkavoiman useimmiten samaan tasoon kuin palauttava jousivoima. Silloin kaasua on helppo annostella käden rasittumatta, eikä kitkavoiman säätöön tarvitse koskea viikkoihin. Ja mikä parasta, kitkavoima eliminoi tahattomat nykäykset hidasajossa.


Jos joku on tilaamassa voisin ottaa myös omaani samanlaisen ST 1300-06 ( lämmitetyillä kahvoilla )

Onko kellään kokemusta asennus työstä throttelemeisteriin . Osat tuli eilen ja nyt sormi suussa.
Sovitusholkkeja oli monen kokoista sekä yksi teräsholkki .

Lainaus käyttäjältä: jariii - 20.03.13 - klo:13:36
Onko kellään kokemusta asennus työstä throttelemeisteriin . Osat tuli eilen ja nyt sormi suussa.
Sovitusholkkeja oli monen kokoista sekä yksi teräsholkki .

Katselepa asennusohjeen kuvat, siinä on pitkä ruuvi ja aluslevy, joilla irroitetaan vanhaa painoa kiinni pitävä mutikka kahvan sisältä. Oli muuten aika tiukassa.

Sarjasta löytyy vastaavan paksuinen kiinnityssysteemi Throttlemeisterille. Tämän paremmin en osaa neuvoa ulkomuistista, onhan siitä kolme vuotta aikaa kun itselle asensin. Jos tarkempaa apua tarviset niin skannaa tai ota hyvä digikuva ohjeista, niin tarkentelen.

Kelkkaretkellä illalla nestetasapainoa korjatessa puhuttiin Arton kanssa kesän harrastuksesta . Entisenä pannarikuskina hän kertoi kaivanneensa vakionopeussäädintä . Viime kesä " Wingillä " 12000 km ajellessa totesi ettei säädintä ensi kokeilun jälkeen tullut käytettyä ollenkaan . Onko se vaan niin mikä puuttuu sitä kaivataan ja kaikki " ylimääräiset" ominaisuudet ovat lähinnä henkisiä .

Kiitokset Hannu59 ja hry ja muut neuvoista , muistaako kukaan onko mukana tullut holkki ulosvetolaite vanhalle painolle vai painetaako se tankon sisälle johon TM kiristyy.

Lainaus käyttäjältä: jariii - 21.03.13 - klo:09:12
Kiitokset Hannu59 ja hry ja muut neuvoista , muistaako kukaan onko mukana tullut holkki ulosvetolaite vanhalle painolle vai painetaako se tankon sisälle johon TM kiristyy.


Löysinpä autotallista minulle tulleen Throttlen ohjeen, josko se auttaisi. Tässä lyhyt suomennos ja koko ohjeen etusivu liitteenä.

Step 1 Irrota kaasukahvan puoleinen sisäpaino käyttäen ulosvetoholkkia (paksumpi pää aluslevyjen puolella), ruuvia ja kahta aluslevyä. 

Step 2 Laita alumiiniholkki kumiholkin sisään, tiukasti olaketta vasten ja leikkaa kumi alumiinipinnan tasoon.

Step 3 Työnnä yhdistetty holkki kaasukahvan sisään, valkoista muovia vasten.

Stepit 4 - 7 Työnnä Throttlemeister tankoon, jättäen puolen millin raon kitkaholkin ja messinkimännän väliin, kiristä o-renkaita laajentavaa kiristyspulttia, jotta Throttlemeister pysyy paikoillan testauksen ajan.

Throttlemeisterin nuppia vastapäivään kiertämällä messinkisylinteri tulee ulos, kaasukahvan kiertoon tulee vastusta niin, ettei palautusjousen voima enää palauta, mutta kahva kiertyy käsivoimalla helposti. Myötäpäivään toppariin asti kierrettynä, kaasukahva kiertyy vapaasti kuten ennen asennustakin. Säädä tarvittaessa Thorottlemeisterin syvyyttä ohjaustangossa ja/tai lisäämällä Throttlemeisterin sisälle aluslevyjä (W055) ja kiristä kiristyspultti 14-19 Nm momenttiin.



Lainaus käyttäjältä: juha67 - 23.05.12 - klo:23:21
Audiovox CCS-100 on se merkki. Aika hankala löytää jenkkilästä mutta Googlettamalla löysin viime keväänä. Hintaa tuli noin 220€ tulleineen

Juha67



Muoks 1.Tuolta ostin ja noin viikossa tuli, muista tilata canister myös.

         http://www.murphskits.com


Muoks 2. Tuolla asennus ohje.    
                http://www.frontiernet.net/~st1300rider/05-16-05/ecc.htm

Mihin tätä alipainesäiliötä tarvitaan, kun ei ole varsinaisessa paketissa mukana?

Tonli