Renkaat Shinko

Aloittaja Hespannari, 09.07.15 - klo:22:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 09.08.15 - klo:22:16

Eturenkaalla ajettu 22109km eikä edelleenkään tärinöitä eikä muutakaan outoa, pitää edelleen mutkissa.....
Niin se rengas  MICHELIN PILOT ROAD 3 .......
Ite oon kanssa ollut PR3:een tyytyväinen sekä toimimisen että kestävyyden suhteen. Vaatii tietysti, että ensin oppi joitain sen ominaisuuksia.
Mutta miten kannattavaa on vaihtaa PR3:sta PR4:een? Mitä hyötyä, haittaa, muutosta....?

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 09.08.15 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: Hespannari - 09.08.15 - klo:22:02
Paritonnia takana, rengas edelleen hyvän tuntuinen.  Etupään joudun tasapainottamaan uudelleen, oli kiire jo asentaessa ja nyt lievää tärinää +120 km tunnissa.  Tarkistan vielä onko paino lähtenyt pesussa irti, vai onko jotain muuta.  

Olen sanaton.....
Eturenkaalla ajettu 22109km eikä edelleenkään tärinöitä eikä muutakaan outoa, pitää edelleen mutkissa.....

Niin se rengas  MICHELIN PILOT ROAD 3 .......

Entä mikä on hinta Pilotilla ???

Pikkasen lisämaustetta rengaskeskusteluun  :o
Tää korutont on kertomaa  22yikes

Lainaus käyttäjältä: kma - 10.08.15 - klo:10:47
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 09.08.15 - klo:22:16

Eturenkaalla ajettu 22109km eikä edelleenkään tärinöitä eikä muutakaan outoa, pitää edelleen mutkissa.....
Niin se rengas  MICHELIN PILOT ROAD 3 .......
Ite oon kanssa ollut PR3:een tyytyväinen sekä toimimisen että kestävyyden suhteen. Vaatii tietysti, että ensin oppi joitain sen ominaisuuksia.
Mutta miten kannattavaa on vaihtaa PR3:sta PR4:een? Mitä hyötyä, haittaa, muutosta....?
M PR4 GT kokemukset tulee tuota pikaa kunhan töiltä keritään. Torstaina alle ja sitten pieni koeajo....  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 10.08.15 - klo:11:31
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 09.08.15 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: Hespannari - 09.08.15 - klo:22:02
Paritonnia takana, rengas edelleen hyvän tuntuinen.  Etupään joudun tasapainottamaan uudelleen, oli kiire jo asentaessa ja nyt lievää tärinää +120 km tunnissa.  Tarkistan vielä onko paino lähtenyt pesussa irti, vai onko jotain muuta.  

Olen sanaton.....
Eturenkaalla ajettu 22109km eikä edelleenkään tärinöitä eikä muutakaan outoa, pitää edelleen mutkissa.....

Niin se rengas  MICHELIN PILOT ROAD 3 .......

Entä mikä on hinta Pilotilla ???

Vaikka Misukka maksaa parikymppiä enemmän/kappale, en silti viitsisi ajaa mopottimella jossa en pysty luottamaan renkaiden pitoon joka tilanteessa. Mielestäni pieni hinta kun saattaa välttyä katteiden ja peilien uusimiselta.....

Hinnat tuossa alla
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kokemuksesta voin sanoo että Shinkot on pitäneet aina alusta loppuun  :)

Kyllä kaikki renkaat on hyviä, varsinkin ostohetkellä.  Enemmän painotan ajamisessa sitä maalaisjärkeä, enkä tyrkkää joka mutkaan
kaksipyöräluisussa ja näyttävästi keuli suoralla. Enemmän painotan käytännön asioita, myös renkaan valinnassa.  Pyöräni on 1998 vuosimallin Panhuilu, joten ihan uudet rengasmallit ovat pitävämpiä, varmasti turvallisempia mutta käytännössä hinta on se, joka
säätelee oman "turvallisuuden" rajoja.  En pidä kypärää päässä kun lähden töihin, koska luotan 2000 luvun puolivälin autoon, että Airbag ottaa vastaan turvavyön jälkeen pääni. Tottakai, ne jotka hankkivat pyöräänsä uuden renkaan joutunee käymään tämän Jaakobinpainin.  Luotanko renkaan testeihin, ja onko testit puolueettomia?  Onko minuun pyöräni renkaalle sopiva?  En kuitekaan aja äärirajoilla, enkä halua luoda mielikuvaa, että minun ratkaisuni renkaissa on ainut oikea. Rengashistoriaa on hyvinkin kolmelta vuosikymmeneltä, varsinkin moottoripyörän alta.  Kieltämättä Michelin on ollut hyvä, aina, uusien mallien kanssa, samoin Metzeler tai continental, tai pirelli. tai.. onhan näitä.  Silloin kuin ristikudosrenkaita oli "vain" tarjolla, pinnapyöräinen vanne ja vanha putkirunko saattoi tehdä kuskille hyvinkin pienissä nopeuksissa härkärodeon liikkeitä. Niistä ajoista rungot ovat jäykistyneet ja renkaat parantuneet. Sahapukki pyörät ovat oma lukunsa, siihen eivät renkaiden ominaisuudet yllä, kun pyörän suunnittelijan virheet eivät vain toimi käytännössä kahdella renkaalla. Ehkäpä tämä avaa ajatusmaailmaani kokeilla vanhaan pyörään "halpaa" rengaspakettia ja kertoa se foorumilla. Oletan, että pyörän omistaja ymmärtää senkin, että omaan pyörään hankittavan renkaan tekniikka pitää olla samalta vuosikymmeneltä, ja vielä parempi jos on joku joka voi myös suositella oman kokemuksen kautta oikeaa rengasta - tai mallia siihen pyörään mitä omistaa.  Parhaimmat fiilikset olen saanut siitä, että pyörä ja renkaat ovat olleet ns. samaa puuta.  Pienitehoinen ER5 Kawasaki oli melkoisen mielenkiintoinen Michelinin M50 renkailla. Rengas toimi todella loistavasti, ja kun pyöräkin oli sopivan kevyt ja "alitehoinen" kokonaisuuteen nähden, suosittelin silloin kaikille tätä yhdistelmää pyörän hallintaan ja opetteluun. Taidan päättää tämän monologin tähän, jokainen ajakoon omilla pyöreillä ja mustilla kumeilla, olipa ne hankittu sitten vaikka kiinasta.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Olen seurannut rengaskeskustelua, peukuttanut joitakin kirjoituksia ja tykännyt siitä, että kokemuksia jaetaan tästäkin asiasta.

Keskustelun edetessä on kuitenkin syntynyt kuva, ettei täällä voikaan esittää omaa mielipidettään tai kokemustaan ilman, että ylläpitäjä torppaa sen omalla näkemyksellään tai mielipiteellään esittäen asian kuin hänen näkemyksensä olisi se ainut ja oikea.

Foorumin periaatteena olen ymmärtänyt, että jokainen voi kertoa mielipiteensä ja kokemuksensa, mutta ei täällä tarvitse ruveta kilpailemaan ja perustelemaan, kuka on oikeassa. Kun sitä "oikeaa" on kuitenkin tosi vaikea kokemuksena todistella.

Tämän vuoksi odotankin erityisesti ylläpitäjiltä neutraaleja kannanottoja asioihin. Enemmän kannustusta ja kiinnostusta foorumilaisten kokemuksiin ja haluun jakaa asioita, joista jokainen meistä voi ottaa hyödykseen ja opikseen sen, minkä kokee itselleen tärkeänä tai sopivana. Minusta ylläpito tällaisella saitilla edustaa ns. henkilökuntaa, jonka yhtenä toimena on olla yhdistävä, ei hajottava, tekijä ja toimija.

Ja on hyvä muistaa myös, että monet asiat näissä mopoilujutuissa ovat tunnejuttuja ja toisaalta niihin vaikuttavat niin monet muutkin seikat kuin yksin renkaat ja rengasvalinta.

Lopuksi vielä haluan nostaa tähän foorumin periaatteet ja arvot:
PanFun Club Finland on jäsenmaksuton keskustelufoorumi
• Foorumin jäseniä yhdistää Honda Pan European moottoripyörä
• Jaamme sekä tietoa että kokemuksia, matkailusta modaukseen
• Järjestämme kokoontumisia, huoltokoulutusta ja ajoharjoittelupäiviä
• Arvoina hauskuus, avoimuus, rehtiys, tasa-arvo, ystävällisyys ja auttavaisuus

11.08.15 - klo:21:39 #23 Viimeisin muokkaus: 11.08.15 - klo:21:42 käyttäjältä Timppa
Voi kristus teidän kanssanne.
Ylläpito on ylläpito ja Timppa on henkilö siinä missä sandis tai hespannarikin ja olen esittänyt vain oman näkemykseni renkaista ja minun puolestani ajakaa vaikka kivestä hakatuilla pyöreillä keksinnöillä.

Merkillistä että pitäisi olla eri nimimerkki jos laittaa henkilökohtaisen mielipiteensä esille ????
Se ei kuitenkaan kuulu kenellekään mihin kukin rahansa laittaa.
Nykyaikaiseen tekniikkaan vai esihistorialliseen aivan sama.

Väitän kuitenkin että se 1100:n pannari on parempi ajettava nykyaikaisilla kumeilla esim.Pirelli Angel....jota en enää mopooni laita syy on mikä on.

Olen kuitenkin itsekin ajanut 1100:lla muutaman metrin.

Hyvä ja halpa ei edelleenkään MINUN mielestäni sovi samaan lauseeseen.

Lopuksi nämä foorumilla olevat kirjoitukset ovat suunnattuja aina kaikille, erittäin harvoin jollekin tietylle henkilölle.
Esim. sepeteus on huumorimiehiä eikä ole loukkaantunut pienestä huulenheitosta juuri tästä shinko rengasjutusta. Sepeteus vain sanoi että tule poika viivalle... :)

Muistakaa myös ne hymiöt niillä on arvoa vaikka ne ei sano mitään, hymiö lauseen perässä muuttaa aina lauseen ajatusta johonkin suuntaan.

Hespannari on hyvä ja jatkaa vain seurantaa shinko renkaista.

Pyydän anteeksi jos henkilökohtainen näkemys on loukannut jonkun/joidenkin sielunelämää.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Eipäs Timppa hermostuta, monologilla tarkoitin piiiiiitkäää viestiäni mitä kirjasin, ja testi jatkuu.  Onhan maailmassa renkaita, ja valmistajia eikä kuluttajat onneksi kulje ihan sitä rataa että ostetaan vain ja ainoastaan testivoittajia.  Silloinhan olisimme kilpailuyhteiskunnan puolelta pian hyvinkin hankalassa tilanteessa. Yksi valmistaja ja vain yhdenlaisia renkaita saatavilla. Euroopan avautuessa kaupan alalta sai Suomeenkin tuoda unionin alueelta uusia merkkejä myös auton alle. Silloisen työnantajan kanssa saimme kontillisen kesärenkaita autoon, jotka todellakin olivat hyviä kulutuskestävyydeltä ja muiltakin ominaisuuksilta - olihan valmistaja Continentalin sopimusvalmistaja. Rengas ei koskaan käynyt missään testissä, eikä näkynyt muuallakaan maailmalla, mutta asiakkaat, jotka renkaita ostivat, olivat todella tyytyväisiä. Niinpä, kun näitä valmistajia on maailmassa useita, tiet ovat erilaisia, vaatimukset vieläkin erityyppisiä, niin jospa tässä nyt yhden rengasparin kuluttamisen kerron julkisesti. Ei siitä kannata pulttia ottaa, eikä herneitä nenään vetää. Ja kyllä meillä huumorin kukkanen kasvaa...  Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä - ja kuulopuheiden mukaan jotkut jopa äidin poikaystävästäkin  horisko  ;)
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

No, nythän tämä rengaskeskustelu alkaa olla mielenkiintoista, kun alkaa kirvoittaa palautetta myös asian vierestä.

Laitan nyt kuitenkin vielä oman mielipiteeni tähän hersyvään keskusteluun. Kaikilla tänä päivänä myytävillä renkailla pärjää uutena täällä Suomen alhaisilla nopeusrajoituksilla ja karkeilla teillä auringon paistaessa. Mikä on tilanne kun rengas alkaa olla loppuun ajettu ja vettä sataa nuo teiden urat täyteen?

Olenko väärässä, jos minulle on jäänyt hetkittäin käsitys näistä sivujemme rengaskeskusteluista, että tärkeintä on renkaalla saavutettava mahdollisimman suuri kilometrimäärä? Hyvähän toki on, että rengas kestää, mutta mitkä ovat jäljellä olevat renkaan ominaisuudet viimeisillä kilometreillä?

Moottoripyörällä liikuttaessa olemme aina altavastaajia, jos kopsahtaa, joten maksan mielellään vähän enemmän siitä loppujen lopuksi hyvin pienestä tietä vasten olevasta kosketuspinnasta. Vielä kun muistaisi vaihtaa renkaat, kun kulutuspinnasta ja kuvioista on edes jotain jäljellä.

Itse olen tähän asti luottanut eri pyörissäni Metzelerin renkaisiin. Nyt Pannarissa on alla Z6 edessä ja takana. Huonona puolena takarenkaassa on kuvion puuttuminen keskialueelta, joten alkaa olla kuluneena sateella liukas. Taakse saattaisi olla parempi ratkaisu esim Marathon tai Michelin PR3 tai 4 GT.

Seuraan mielenkiinnolla Shinkon ja PR4 GT:n käyttökokemuksia syksyn sateisilla ja uraisilla teillä.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Aloittaessani tämän testin, ei ollut tarkoitus tehdä mitään ennätyspitkää koetta renkaalla.  Yleensä rengas on vaihdettava, kun huomaa että ominaisuudet renkaan käytössä alkaa haitata ajomukavuutta, tai että renkaan ikä edellyttää vaihtamista.  Tielleni on sattunut niinkin harvinainen rengas,joka oli tehty saman vuoden keväällä, ja jouduin kyseisen merkin hylkäämään jo syksyllä.
Syynä oli maahantuojan mukaan epäonnistunut pinnan vulkanointi. Jostain syystä rengas oli rakoilla läpi rungon ja kulutuspinnan.
Entiset Panin renkaat olivat ME880 takana ja ME 6 edessä, takarengas oli jo "kanttinen" ja eturenkaan kummatkin kulutuspinnan sivut olivat kuluneet V kuviolle.  Eli olisi voinut vielä tämän kesän etusella ajaa, mutta kun hitaassa nopeudessa käänsi, niin ajo oli todella huojuvaa - siis vaihtoon.  Muistuupa mieleen Z 650 Kawan Pirellin uusi rengas, josta ei saanut pitävää millään. Kawa oli täysin peruskawa, ei mitään virityksiä, mutta niin vain oli "liukas" Pirellin kumi, että näyttäviäkin sladeja sillä tuli, tahtomattaan. Eikä se kaatuminenkaan kaukana ollut.  Niin, ja meitä moottoripyöräilijöitä on sitten kahdenlaisia.  On niitä jotka ovat kaatunueet pyörän kanssa, ja niitä jotka eivät vielä ole kaatuneet.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Marraskuussa tulee täyteen 35-vuotta kaupan alan hommissa.ei tosin rengasalan,
mutta sen voin kertoa että sitä halpaa ja hyvää ei vielä ole vastaan tullut.
tosin ei halpa välttämättä ole huonoin eikä kallein paras,
mutta jokainen ostaa mitä haluaa.
emmehän me ole toistemme lompakoiden vartioita.

Jos haluaa halvan ja hyvän,jotuu ostamaan kaksi eri tuotetta ;)
T: Sulo Wilen
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Olen ajellut Avonilla (edessä) ja olen ollut tyytyväinen kuluneenakin hyvä. Nyt on Batlax ( vai kuinka se kirjoitetaan) ensiasennus Batlaxit on paskoja, mutta nyt olen yllättynyt ynnätiivisesti. 12 th olen ajanut ja profiili on aivan pyöreä kuin uudessa, katotaan nyt sitten. Takanakin on Batlaksi ja se näyttäis kuluvan toispuolisesti kuten hyvätkin renkaat. Taaksehan nyt joutuu muutenkin joka vuosi vaihtamaan uuden.

Powered by EzPortal