Metzeler Roadtec Z8

Aloittaja motojeppe59, 28.06.15 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hei,

Onko kellään kokemusta Metzeler Roadtec Z8 renkaasta, vaihdettiin taakse perjantaina, aiheuttaa tiheää värinää joka aaltoilee n. 3sek jakosona 2s värinää 1s tauko jatkuen..., alkaa erottumaan n. 80km/h vauhdista, värinän kuulee myös rengasmelusta, tiheätaajuinen värinä tuntuu satulassa ja tangossa, ei toki estä ajoa mutta pidemmällä matkalla varmasti epämiellyttävä, vaihtoon menee.

Huomenna menen keskusteleen asiasta paikallisen Honda liikkeen kanssa missä rengastyö tehtiin.

Entä Z6, onko kokemusta

- mane
Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa, ainakin melkein...

Tiedä sitten Metzeler taitaa olla vähemmistönä porukan rengasvaihtoehtona.
Henkilökohtainen olettamus että Z6 jaZ8 on tehty kevyempään mopediin.....

Oletan että Michelin PilotRoad 3 ja 4 GT nyt enemmistönä rengasvalinnoissa.
GT 4 tehty Raskaille Sport Touring mopedeille....
Ei värise eikä tärise, mutta pitää myös mutkissa vauhdin kera.

Michelin Pilot Road sarja myöskin osoittanut kulutuskestävyytensä Pannarin alla.
Itsellä takana nyt enkeli joka vaihdetaan GT 4:ään takaisin kun aika tulee.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Moi

On kokemuksia , ja todella surkeita,toivottavasti ei kukaan enään moisia moponsa alle laita , tässä kirjoituksia .osiosta Vahvistetut renkaat ja koko  .

*******************************************************************************************************************************
Moi
Ei voi kun todeta että voi saa ****na , kaikki ongelmat alkoi kun viime kesänä laittoi alle Metzler Z8 renkaat ,siitä alkoi tämä värinöitten ihmettely , epäilyksetkin jo oli vaikka mitä vaihteisto ,perä ja kardaani . Lopulta renkaitten vaihto ja alle Michelin pilotroad 4:set ,käsittämätöntä ei voi uskoa todeksi värinä Loppui .
Metzlereillä ei tullut ajettua kun vajaat 3000km -->tuli menetettyä monta ajopäivää ja kilometriä ja hermot.
Joten älkää laittako Pannariin ainakaan Metzler Z8 renkaita.

***************************************************************************************************************************

Yamaha foorumista lainattua : taitaa nuo Metzlerit olla suurin syy värinöihin.

Viime suvena koeajelin tuollaista FJR-Z8 -yhdistelmää. Pyörässä oli uusi Z8-takarengas ja omistaja havaitsi välittömästi (tietysti oman pyöränsä tuntien) tuon värinän, joka korostui huomattavasti raskaasti kuormatulla pyörällä. Itse jouduin kokeilemaan monen monta jippoa ja vetoa, ennenkuin löysin tuon värinän joka tuntui selkeimmin jalkapohjiin. Sain sen tulemaan esiin ainoastaan tasainen veto päällä suurimmalla vaihteella n.80-85km/h mittarinopeudessa. Pienemmällä vaihteella, samassa nopeudessa ei ongelmaa. Pienemmällä vaihteella, samoilla kierroksilla ei ongelmaa. Takarengas vaihtui toiseen merkkiin ja ongelma (asiakkaan mukaan) poistui.

Tuo värinä todellakin tuntuu voimansiirron resonanssilta. En itse tuolloin ajanut pyörää kuormattuna, niin paha sanoa miten voimakkaana värinä silloin ilmenee ja esiintyykö se myös laajemmassa haarukassa. Ei kuitenkaan kuulopuheiden perusteella ole ainoa FJR-Z8 -yhdistelmä, jossa viboja on ilmennyt.

ja lisää:

Jos ja kun värinä esiintyy tuolla FJR-Z8 -yhdistelmällä niin rengas ei vaan käy tohon pyörään ja taitaa mullakin vaihtua vaikkapa ehkä Misukan vastaavaan renkaaseen, vaikka onkin lähes uusi mutta kun ajaminen ei ole mukavaa niin rengas menee vaihtoon.

Itse epäilin vahvasti voimansiirtoa, kun vedon otti pois niin värinäkin loppui. Olen lukenut aika monta blokia tosta asiasta ja sama on värinä esiintynyt mm. Pannareilla ajaessa. Onko rengas itsessään niin huono vai mikä tekee tuon, että se ei vaan sovellu tietyille merkeille?
Joku oli saanut värinän loppumaan, kun pyörällä oli ajettu n.1000km. Itsellä alkaa olla kohta tuon verran blakkarissa Z8:lla ja jos värinä ei pian poistu niin taitaa olla renkaan vaihto edessä?

***********************************************************************************************************************************








jep

Nyt Z8 korvattu Bridgestone T30, värinät loppui ja ajo maistuu...
Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa, ainakin melkein...

Z6 ei ole ainakaan täristänyt,omissa eikä tuttujen pyörissä,mutta ne ei ole Pannareita.
Nyt menossa alle Z6 kun halvalla sai 96€ Mynetmoto,ja ajan sen loppuun värisi tai ei.
PR4 alla ja pettymys kulutus kestävyyden suhteen,siksi kokeilen myös muita.
SEn jälkeen tulee PR3 kokeillaa sekin.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 28.06.15 - klo:18:52
GT 4 tehty Raskaille Sport Touring mopedeille....
Ei värise eikä tärise, mutta pitää myös mutkissa vauhdin kera.

Michelin Pilot Road sarja myöskin osoittanut kulutuskestävyytensä Pannarin alla.
Itsellä takana nyt enkeli joka vaihdetaan GT 4:ään takaisin kun aika tulee.

Tilasin kokeeksi sarjan 1.7 illalla Mynetmotosta
Auto pihassa puoliltapäivin tänään ja rengassarja kädessä. Paistopäivä 0715 !!!
Joku joskus sanoi että saattaa olla mitä tahansa vanhentuneita mitä myyvät, no nämä kuitenkin olivat alle viikon vanhoja kun tänään on 8.7
Kun hellästi kokeilee hieman vielä lämpimiä ovat.  cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

08.07.15 - klo:17:13 #6 Viimeisin muokkaus: 08.07.15 - klo:17:26 käyttäjältä Meesse
Eikös tuo merkintä tarkoita että on valmistettu viikolla 7  2015 , eli Helmikuun toisella viikolla :o
Ei taida säilyä lämpöisinä niin pitkään :D  :D

Mitä itte tilannu vuosia mynetmotosta ja MP-rengas onlinelta,renkaat aina olleet tuoreita.
Tuo Z6 mikä tuli on muuten Made in China wallhead
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 08.07.15 - klo:17:13
Eikös tuo merkintä tarkoita että on valmistettu viikolla 7  2015 , eli Helmikuun toisella viikolla :o
Ei taida säilyä lämpöisinä niin pitkään :D  :D
Olet meesse aivan oikeassa.
Mulla oli vaan positiivinen asenne kun sain renkaat nopeesti kun eturengas on jo kalju. :D
Mutta ei ne silti ihan koppurat vielä oo. :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mä laitatin Kesäkuun lopulla pyörään Uudet Micelin Rouad 4 GT Alkuviikosta tilasin renkaat eteen ja taakse paikaliselta Vienorilta, vaitotyö sovittiin torstai aamuksi. Aikaa meni 1½ tuntia maksoi rengastöineen tasapainotuksineen 360,00 €
Edelliset Rouad 3 kesti edessä 18000 ja takana 16000 km niillä olisi vielä ajanut, mut oli enempikin kuivankelin renkaat. 

Ajeltiin just noin 4000km ympäri Suomee uusilla Micelin pilot road 4 gt renkailla,kuivalla ja märällä

todella hyvin toimi eikä juuri huomaa kulumista,360€ maksoi paikallisella pajalla kaikkine töineen.

Tapsa

Törmäsin tähän ketjuun kun etsin tietoa renkaista.Huollossa taakse laitettiin Dunlob roadsmart 3 ja samoja värinä ongelmia tuli olen koettanut pois sulkea kohteita ja lopputuloksena on tuo uusi takarengas.Jurina tulee aaltoina pahimmillaan 80-100 kmh paineita koetin muutella,huomattavasti matalemmilla paineilla katosi ja isommilla tuli takaisin vaihtoon menee ei tuolla ilkeä ajaa dunlobille iso miinus

Lainaus käyttäjältä: väkä - 04.06.18 - klo:17:53
Törmäsin tähän ketjuun kun etsin tietoa renkaista.Huollossa taakse laitettiin Dunlob roadsmart 3 ja samoja värinä ongelmia tuli olen koettanut pois sulkea kohteita ja lopputuloksena on tuo uusi takarengas.Jurina tulee aaltoina pahimmillaan 80-100 kmh paineita koetin muutella,huomattavasti matalemmilla paineilla katosi ja isommilla tuli takaisin vaihtoon menee ei tuolla ilkeä ajaa dunlobille iso miinus
[/quot

Mulle laitettiin alle molempiin päihin Z8 ja jyrinä alkoi aika pian kun pinta karhentui, perseeseen jyrnytys ei tunnu ainakaan mulla, mutta käsiin tuntuu eli ilmeisesti etupyörä aiheuttaa tämän, jyrinä tulee noin 3 sek sykleissä ja hetki ilman, kertokaas ny mistä se johtuu kun 80-100km/h vauhdissa se ehtii kolmessa sekunnissa muutaman kerran jo pyörähtämään ja miksi se on hetken hiljaa.
Mutta se selvis ettei enää tällästä Gummia. Hieman outoa kun lukee näitä juttusarjoja, niin vuosikausia ollut jo sama vika ko.renkaissa.

Lainaus käyttäjältä: Timo69 - 07.06.18 - klo:08:27
Lainaus käyttäjältä: väkä - 04.06.18 - klo:17:53
Törmäsin tähän ketjuun kun etsin tietoa renkaista.Huollossa taakse laitettiin Dunlob roadsmart 3 ja samoja värinä ongelmia tuli olen koettanut pois sulkea kohteita ja lopputuloksena on tuo uusi takarengas.Jurina tulee aaltoina pahimmillaan 80-100 kmh paineita koetin muutella,huomattavasti matalemmilla paineilla katosi ja isommilla tuli takaisin vaihtoon menee ei tuolla ilkeä ajaa dunlobille iso miinus
[/quot

Mulle laitettiin alle molempiin päihin Z8 ja jyrinä alkoi aika pian kun pinta karhentui, perseeseen jyrnytys ei tunnu ainakaan mulla, mutta käsiin tuntuu eli ilmeisesti etupyörä aiheuttaa tämän, jyrinä tulee noin 3 sek sykleissä ja hetki ilman, kertokaas ny mistä se johtuu kun 80-100km/h vauhdissa se ehtii kolmessa sekunnissa muutaman kerran jo pyörähtämään ja miksi se on hetken hiljaa.
Mutta se selvis ettei enää tällästä Gummia. Hieman outoa kun lukee näitä juttusarjoja, niin vuosikausia ollut jo sama vika ko.renkaissa.
Minulla ei juuri tuota rengasta ole ollut, mutta monenlaisia muita, vielä ei ole sattunut juristavaa rengasta. Syytä noihin jurinoihin en tiedä myöskään, mutta voin arvella. Viimeistään 90000km kohdalla pitää vaihtaa etupään liukuholkit, teflonit on kuluneet puhki. teflonpinnan häviämisen huomaa vasta, kun pesee holkit. Tasapainoitus on parasta tehdä kans hyvin, mieluimmin itse tai olla mukana, kun tasapainoitetaan. Joissakin renkaissa voi olla selkäheittoa liikaa, sen huomaa, kun pyörittää rangasta ja katsoo vaikka ruuvimensseliä apuna käyttäen.

Maailmalta myös löytyy paljonkin juttua ongelmasta hakusanalla st1300 metzeler z8 problems.
Arvaluja että rengas resonoisi pyörä taajuksien kanssa? Mutta tästä uudesta dunlobista ei vielä takuuseen uusi rengas tulossa ja ajattelin että täytyy siinä vaihdossa ensin käyttää tasapainotuskoneessa vanhaa jos siinä jotain näkis.Tässä ensin kyllä ajatteli vaikka mitä vikaa että se on pyörässä eikä renkaassa toivottavasti jurinat katoo kun vaihdetaan.

Powered by EzPortal