Akkutesteri

Aloittaja väkä, 01.05.18 - klo:07:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tälläisen sitten laitoin
https://www.ikh.fi/fi/akkutesteri-bluetooth-crx87
Akku nyykähti pihalla värkätessä eikä virtaa riittänyt jäikö sitten virrat päälle mutta epävarmuus akun kunnosta jäi.Vielä kun on noita sähköä kuluttavia laitteita useampia.Tämä on tarkoitus sitten siirtää autoon pätevän tuntoinen härpäke tekee lokotilastoa
virrankulutus 1mA.Toimii bluethootilla ebay sama löytyy 22€ jos on aikaa odotella

Ei se 1300:n virrat montaa minuuttia tarvitse päällä olla kun siihen jää. Yllättävän pienen ajan voi olla virrat päällä.
Varmasti monella meistä käynyt samoin, navia kun näppäilee virrat päällä niin se joskus jo riittää.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 01.05.18 - klo:12:20
Ei se 1300:n virrat montaa minuuttia tarvitse päällä olla kun siihen jää. Yllättävän pienen ajan voi olla virrat päällä.
Varmasti monella meistä käynyt samoin, navia kun näppäilee virrat päällä niin se joskus jo riittää.

Juu niin on kerran käynny Puolassa, kun poika kävi pikkuhädällä ja mä räpelsin navin kanssa virrat päällä
ja niin ettei kone känny (alkuperänen akku 6 v) sain kuitenki yhdeltä autoilijalta virtaa ja matka jatkui.
Akku pelitti kuitenki viel 3 vuotta.


Taitaa olla vielä suurimmassa osassa ST1300 ajovalomuisti. Virrat päällä palaa edessä Tupla halogeenit ja parkit, takavalo ja mittarinvalot. On äkkiä akku tyhjä, jos ei ole käynnissä.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 01.05.18 - klo:14:28
Taitaa olla vielä suurimmassa osassa ST1300 ajovalomuisti. Virrat päällä palaa edessä Tupla halogeenit ja parkit, takavalo ja mittarinvalot. On äkkiä akku tyhjä, jos ei ole käynnissä.


Ei se pelkkä navi akkua niin äkkiä tyhjennä,vaan ne kaikki valot ja muut härpäkkeet mitkä sattu olemaan virtaa kuluttamassa.Niin kätevä kuinse onki että valot tulevat päälle kun virtalukon auki vääntää,se kyllä kumma että niin on kytketty.Se vois yhtähyvin ja järkevästi olla että kun vasta moottori käy niin valot kytkeytyy,ei varmaankaan olis vaikea toteuttaa jo valmistus vaiheessa.no näissä niinkuin mun CTX:ssä on noita led polttimoita jotka eivät kuluta virtaa niinkuin esim halgeenit, ongelma on luultavasti pienempi.
Itse olen jo rakentanut 4 pyörään nuo led huomiovalot,johon yhteyteen olen laittanut ajovaloille välikytkimen mistä saan kytkettyä joko ledit tai ajovalot,ja kun päivänaikaan käytää niitä
ledejä voi pitää virtaa pidempään huoletta päällä ilman pelkoa että akku tyhjenee.
Mitä tulee tuohon ns älylaturi käyttöön,akku täytyy aina välillä talvellakin ladata,viimeistää keväällä.Älylaturi pitää akun kunnossa ja puhdistaa niiden kennoja aina välillä sitä kautta
pidentää akun kestoa:Varsikin nämä nykyakut eivät ole enään laadullisesti samaa tasoa kuin jotkut yli 10 v sitten tehdyt kennojen levyt ovat huomattavasti ohempia nykyisissä.
Nämä esim pannarit kuluttavat akun varausta jos ne on kiinni kytkettynä kokoajan ,varaustila laskee pikkuhiljaa pyörän muutamien kellon ym virrankulutuksen takia,ja kyllä irti oleva akku
purkautuu vähän jo talvewn aikana itsestäänkin.

FF1pan  rd11

No olen ollu monta kertaa laivalla töissä 6 kuus viikkoa ja panissa ollu kengät kiinni,
eikä oo ongelmia ollu käynnistymises. Toinen asia sitten on jos kengät on kiinni koko
talven 5 -6- kuukautta. Niinkuin oon aikasemminkin tänne kirjottanu niin vanhas kesti
9 vuotta lataamatta.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 01.05.18 - klo:20:19
No olen ollu monta kertaa laivalla töissä 6 kuus viikkoa ja panissa ollu kengät kiinni,
eikä oo ongelmia ollu käynnistymises. Toinen asia sitten on jos kengät on kiinni koko
talven 5 -6- kuukautta. Niinkuin oon aikasemminkin tänne kirjottanu niin vanhas kesti
9 vuotta lataamatta.

Syksyllä kun pyörän talviteloille jätin, niin akun pois otin ja kun kyseessä on litium akku, johon mulla ei ole edes laturia joten en voinut ladata ja nyt keväällä kun paikoilleen laitoin, niin ei ollut käynnistysongelmia minkäänlaisia.  Välillä seissyt paikoillaan virrat ja valot päällä pitemmänkin aikaa, eikä ikinä niin tyhjäks ole mennyt etteikö käymään lähtisi. Mutta kerta se on ensimmäinen kun ei sitten joskus lähde.


Powered by EzPortal