Pannarin madaltaminen

Aloittaja Piksu, 11.08.17 - klo:23:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moro

Onko kokemusta pannarin madaltamisesta, pystyykö tekemään? Senverran noi tolpat on liian lyhyet, et maahan ylettyy vain päkiät. Koitin huoltoliikkeestä kysellä, mut kauheen kiinnostuneita he eivät olleet ottamaan mitään kantaa, saati sitten tekemään sitä.
Kiitollinen olisin neuvoista. Pyörä on 1300 /-02.

Minulla on vastaava tilanne kun eivät laittaneet pienenä "kasvatuslaitokseen" . Käytin istuimen verhoilijalla , otettiin kaikki vanha toppaus pois ja geeliä tilalle . Auttoi jonkin verran , muuta konstia en ole keksinyt . Harjoittelu ja ennakointi tuo asiaan helpotusta .

Pannari on oiva pyörä - kun se on liikkeellä. Tällä tarkoitan sitä, että lähes jokainen meistä on kaatanut pyörän paikallaan. Jos vaikka huolettomasti liikennevaloihin pysähtyy ja pyörä on vähänkin kallellaan, huomaa heti maan vetovoiman. Tällöin "tukijalkoja" ja voimaa tarvitaan punnertaessa pyörää suoraan. Minulla  jalkojen pituus ei ollut esteenä vaan lonkan kulumat. Onneksi olen saanut uuden pallonivelen.

Muistaakseni maailmanympärimatkaaja TFMK:n Minna Jokinen ratkaisi Ransulla ajaessaan ongelman teettämällä suutarilla 5 cm lisäpohjat ajokenkiin.
Tiedän myös AmcRoadin teettäneen suutarilla sentin lisäpohjan 30 eurolla (liimattiin)ja se jo hyvin auttoi.

Näin puusuutarina tuli mieleen, miten esim. Minnan kengillä vaihdepolkimen käyttö onnistuu. Kaksi vaihtoehtoa on ainakin on: jättää korkolapun eteen jalkatapille syvennys tai sitten modata vaihde- ja jalkajarruvipuja.

No kevennyksenä voi sitä tehdä kengät vaikka puusta a´la Artsi https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mp17-artsi-nyqvist-ja-puukengat-yha-erottamaton-pari/

Istuimen madallus verhoilijalla,paksupohjaiset ajokengät. Renkaitten korkeus profiilin muutoksella voi saada vähän pelivaraa. Jos kuski on kevyt,voi ainakin kokeilla takajousen esijännityksen löysäämistä.
T-kappaleita löysäämällä ja putket 10mm. Ylemmäs,eli pyörän keula madaltuu sen 10mm. Onnistuu useimmista pyöristä,Pannarista en tiedä? Onko kukaan muuten kokeillut?

Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Verhoilu nuotassa muotoiltiin mun penkki uusiks eli 2 cm keskeltä pois ja 1 cm sivuilta,
nyt ylettyy ajosaappailla koko pohja maahan.
Mulla oli ihan sama et kun orkkis penkki alimmalla niin ei ylettynyt kuin päkiät maahan.

Powered by EzPortal