S1300 penkkiä ostamassa

Aloittaja motojeppe59, 29.12.13 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

moi,

Nyt olisi tuoreet vinkit haussa, vanhempia foorumeja otsikon aiheesta jo löysinkin.

Ajeltiin viime kesänä vaimon kanssa muutama reissu ja siinäpä se ajatus vahvistui kilometri kilometriltä, penkin hankinta siis kiinnostaa, ajatuksena ostaa uusi ja jättää alkuperäinen jemmaan, pyörä on ST1300A vuodelta 2012.

Tuo alkuperäinen penkki ei tosiaan tunnu kovin kummoiselta, liukaspintainen jne....
Itse olen 187 pitkä ja aikuisen mitoissa ollaan molemmat, pitäisi osata tilata penkki ja vielä oikeilla mitoilla.

Olisi kiva saada hyviä neuvoja penkin hankintaan mistä kannatta tilata jne, kaikki neuvo siis tarpeen....

MotoJeppe59
Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa, ainakin melkein...

Minulla on Top Sellerien penkki ja olen ollut siihen melko tyytyväinen. Kyllä tässäkin persaus puutuu pitkillä matkoilla. 
On kuitenkin jämäkämpi ja ei niin liukas kuin originaali satula. Käykää koeistumassa täällä Lumijoella.
Pituuteni on suunnalleen samoissa lukemissa.

Meillä on kanssa tuo sama penkki kuin Lehtosilla.
Sen verran olen muilta "aikuisen pojan mittoihin päässeiltä" kuullut, että jos ei ole ns.riisitautinen jää tässä meidänkin penkissä liikkumatila olemattomaksi jos sitä yleensä on lainkaan.
Mun persiisiin tämä jakkara on kuin synnytyslaitoksella suunniteltu. :)  Eli sopii kuin nenä päähän.
Mutta mä en olekaan iso poika.....  cool_smil

PS. kannattaa harkita myös samalla Geeliä ja Lämmitystä, meillä on vain Geeli noissa toisissa (originaalissa) on lämpö.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

30.12.13 - klo:14:32 #3 Viimeisin muokkaus: 30.12.13 - klo:14:42 käyttäjältä lönni
Top Selleriellä mennään täälläkin,geelit on,muttei lämmitystä!
Liikkumatila on kyllä,niinkuin Timppa totesi,melko olematon.
Jos maltat mielesi ja odottelet tuonne kevätkokoontumiseen,niin voit varmaan kokeilla monenlaista vaihtoehtoa?
Itse olen ollut nykyiseen tyytyväinen ja emäntäkään ei joka jarrutuksessa enää lähentele,niinkuin tuossa vakiopenkissä  22yikes
(onko sitten hyvä vai huono juttu  reps)

http://www.topsellerie.com/en-fi/HONDA-PAN-EUROPEAN-ST-1300-seats-petrol-tank-covers-tank-bags-motorbike_5_102.html

Sarget myy tälläisiä penkkejä joissa on säilytystilaa jakkaran alla.

http://www.sargentcycle.co.uk/acatalog/ST_1300_Front_Rear_Seats.html

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

30.12.13 - klo:20:38 #5 Viimeisin muokkaus: 30.12.13 - klo:21:39 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 29.12.13 - klo:20:45
Minulla on Top Sellerien penkki ja olen ollut siihen melko tyytyväinen. Kyllä tässäkin persaus puutuu pitkillä matkoilla.
On kuitenkin jämäkämpi ja ei niin liukas kuin originaali satula. Käykää koeistumassa täällä Lumijoella.
Pituuteni on suunnalleen samoissa lukemissa.
Voishan sitä käydä vilkaisemassa mut onko mahdollista ennen ajokautta , tarkoitus olisi hankkia penkki nyt talven aikana.
Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa, ainakin melkein...

Lainaus käyttäjältä: motojeppe59 - 30.12.13 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 29.12.13 - klo:20:45
Minulla on Top Sellerien penkki ja olen ollut siihen melko tyytyväinen. Kyllä tässäkin persaus puutuu pitkillä matkoilla.
On kuitenkin jämäkämpi ja ei niin liukas kuin originaali satula. Käykää koeistumassa täällä Lumijoella.
Pituuteni on suunnalleen samoissa lukemissa.
Voishan sitä käydä vilkaisemassa mut onko mahdollista ennen ajokautta , tarkoitus olisi hankkia penkki nyt talven aikana.
Kyllä onnistuu. Pyörä on kotona tallissa. 
Laitan yksärillä yhteystietoni, niin sovitaan tarkemmin.

Lainaus käyttäjältä: enkku - 30.12.13 - klo:16:50
Sarget myy tälläisiä penkkejä joissa on säilytystilaa jakkaran alla.

http://www.sargentcycle.co.uk/acatalog/ST_1300_Front_Rear_Seats.html

T; Enkku
Aika hintava penkinlämppärien kanssa (~803€ + 50€ rahti)... ;)

Sargentista en tiedä mitään, mutta tuon top sellerin jakkaran saa "omilla mitoilla" joka suuntaan voi muuttaa materiaalia, mittoja, kuosia sekä tikkauksia eri väreillä.
Voi tehdä vähän niinkuin omille takapään mitoille sopivaksi. thumbsup1

Hondamanialla oli joku "jenkkilästä" tilattu penkki, mutta oli minusta kovan oloinen..... Tosin jos oma takapää on tottunut "kovaan" niin mitä sillä on sitten väliä jos toiselle ei kyseinen jakkara sovi...... 4idi4s
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Muistakaa että täällä suomessakin löytyy osaajia, jotka muokkaa penkin sellaiseksi kuin haluut.
Munkin ST 1300 laitettiin geelit ja lämmitys sekä eukon penkkiä vielä muokattiin etuosasta ylemmäs, ettei aina jarrutuksissa valu kuskin selkään.
Hinta oli 350 euroo muutamia vuosia sitten.

02.01.14 - klo:22:39 #10 Viimeisin muokkaus: 03.01.14 - klo:18:29 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 02.01.14 - klo:21:57
Muistakaa että täällä suomessakin löytyy osaajia, jotka muokkaa penkin sellaiseksi kuin haluut.
Munkin ST 1300 laitettiin geelit ja lämmitys sekä eukon penkkiä vielä muokattiin etuosasta ylemmäs, ettei aina jarrutuksissa valu kuskin selkään.


Tässä kuva minun satulasta, jonka myös teetin Naantalissa ammattiverhoilijalla, siinä on lämpöelementit,sitä on myös levennetty kuskin istuimen kohdalta n 5 cm Ym.
Mielestäni onnistui perstuntumalta oikein hyvin. Hintakin jäi kaikkineen alle 300 e Tämä tehtiin jo viime talvena.Pyörä on kuitenkin niinkuin näkyy St 1100

Terv FF1pan naantali

Siisti penkki tuossa ST1100, harkitaanpa paikallista verhoilu vaihtoehtoa, näyttäs täällä Oulussakin olevan verhomo, nettisivulla kuviakin mp penkeistä.
Onko kukaan siirtänyt taka boxia taaemmas jotta saisi enemmän istuintilaa, se on eri asia mikä vaikutus sillä olisi ajo ominaisuuksiin.
Kaikki muu paitsi moottoripyöräily on turhaa, ainakin melkein...

Minkä moisia päivämatkoja taitetaan orkkis jakkaralla ilman  butt1   puutumista?
Omassa mopossa joku korvike tuoli,Viettää joteski eteenpäin?
Saisi olla tasainen tai taaksepäin,kuten monessa H-D:ssä
Sadllemanin kova istuin ainakin harrikasa hyvä.
viettää taaksepäin ja tukee persettä ja ristiselkää...
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 03.08.14 - klo:19:33
Minkä moisia päivämatkoja taitetaan orkkis jakkaralla ilman  butt1   puutumista?
Omassa mopossa joku korvike tuoli,Viettää joteski eteenpäin?
Saisi olla tasainen tai taaksepäin,kuten monessa H-D:ssä
Sadllemanin kova istuin ainakin harrikasa hyvä.
viettää taaksepäin ja tukee persettä ja ristiselkää...

ST1300 satulaa pystyy säätämään korkeussuunnassa.
Lievää väkivaltaa käyttäen onnistuu etu- ja takaosan erillissäätökin, eli satulaa voi kallistaa eteen tai taakse.

Korkeus-säätö toimii ja kokeiltu,ylimpänä paras polvikulma,jalat yltää vielä maahan.
Onko orkkis penkki hyvä?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal