Päiväajovalojen kytkentä st1300 2005

Aloittaja Arttu, 02.11.18 - klo:09:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

02.11.18 - klo:09:17 Viimeisin muokkaus: 02.11.18 - klo:10:57 käyttäjältä Arttu
Moi sattusko kellään olemaan vinkkejä/kytkentä kaaviota st1300 2005 päiväajovalojen asennukseen kun eihän tuossa vuosimallissa ole valokatkaisijaa,vaihtoehtoja varmaan useita eli asentaa valojatkaisija parkeille/ajovaloille tai päiväajovaloille oma katkaisija,kytkennässä pitäisi palaa päiväajovalojen kanssa parkit edessä ja takana ja laitettaessa ajovalot päiväajovalot tietysti sammuu silloinhan se on tasan laillinen hommasin kevyesti savunharmaat vilkun lasit ja led polttimot joissa samassa kannassa kirkas valkoinen valo ja vilkulle keltainen eli kun laittaa virrat päälle syttyisi peileihin kirkkaat valkoiset valot kun laitetaan vilkku päälle valo keltainen ja kun sammuttaa vilkun valon väri vaihtuu kirkkaan valkoiseksi taitaa kyllä olla aika kinkkinen homma ??
Tuossa pari kuvaa ajatuksesta kuva ei kerro koko totuutta luonnossa huomattavasti kirkkaammat.  

08.01.19 - klo:18:22 #1 Viimeisin muokkaus: 08.01.19 - klo:18:29 käyttäjältä Ville
Lainaus käyttäjältä: Arttu - 02.11.18 - klo:09:17Moi sattusko kellään olemaan vinkkejä/kytkentä kaaviota st1300 2005 päiväajovalojen asennukseen kun eihän tuossa vuosimallissa ole valokatkaisijaa,vaihtoehtoja varmaan useita eli asentaa valojatkaisija parkeille/ajovaloille tai päiväajovaloille oma katkaisija,kytkennässä pitäisi palaa päiväajovalojen kanssa parkit edessä ja takana ja laitettaessa ajovalot päiväajovalot tietysti sammuu silloinhan se on tasan laillinen hommasin kevyesti savunharmaat vilkun lasit ja led polttimot joissa samassa kannassa kirkas valkoinen valo ja vilkulle keltainen eli kun laittaa virrat päälle syttyisi peileihin kirkkaat valkoiset valot kun laitetaan vilkku päälle valo keltainen ja kun sammuttaa vilkun valon väri vaihtuu kirkkaan valkoiseksi taitaa kyllä olla aika kinkkinen homma ?? Tuossa pari kuvaa ajatuksesta kuva ei kerro koko totuutta luonnossa huomattavasti kirkkaammat.

Valojen poiskytkentä - ratkaisu on aika yksinkertainen.
Starttinappulaa kun painaa hiukan, sammuu valot.
Valojen ohjausjännite siis kulkee starttikytkimen kautta.
Eli kuvassa (muistaakseni) tämä sini-valkoinen johto).

Tämä katkaistaan ja johdon väliin laitetaan kytkin.
On-Off.
Kun Kytkin on On-tilassa valot toimii kuten ennenkin.
Kun Off-tilassa ei valot pala.

Itse laitoin pienen 6mm vipukytkimen kumisuojalla alkuperäiseen valokatkaisimen paikkaan(kuvassa rinkula).  

Myös kirkkaat vilkunlasit ja kyseiset led-polttimot löytyy minultakin.


Mua kummastuttaa kavereiden halu saada valot sammutettua ???
MIKÄ IDEA ???  Kun aina ajaessa pitää valot olla päällä !!! horisko

Jos ei muuten niin oman turvallisuuden takia, kun ei nuo autoilijat
nää mua vaikka mulla on valot päällä ja jos ajaisin ilman valoja
niin viellä vähemmän !!! :-\

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 15.01.19 - klo:07:16
Mua kummastuttaa kavereiden halu saada valot sammutettua ???
MIKÄ IDEA ???  Kun aina ajaessa pitää valot olla päällä !!! horisko

Jos ei muuten niin oman turvallisuuden takia, kun ei nuo autoilijat
nää mua vaikka mulla on valot päällä ja jos ajaisin ilman valoja
niin viellä vähemmän !!! :-\

Se luultavasti johtuu siitä,että laki määrää ns DRl suom. päivä ajo valot, valojen kanssa ei saisi ajovalot palaa yht aikaisesti,mutta esim itselläni CTX:ssä ne palaa kaikki.Minulla on kyllä asennettuna noihin drl valoissa katkaisin
pannari 1300 ssa ei saa valoja pois kun pistää virran päälle,niin palaa täydet valot. CTX:ssä on sen verran kehitys kulkenut,että virtalukosa on asento jossa valot on pois, mutta muut laitteet saa toimimaan ilman koneen käyttämistä.Se on ongelma pannarissa jos pitää pitkään virtaa päällä niin halogeenit kuluttavat akun aika äkkiä tyhjäksi. esim ctx ei kuluta niin paljon silloikaan kun siinä kaikki led valoja.  honda_sign

FF1pan


Kyllä 1300:ssakin on virtalukossa kauimmaisena oikeella asento jossa kaikki muu toimii,
mut ajovalot/valot ei ole päällä. :)

16.01.19 - klo:17:39 #5 Viimeisin muokkaus: 16.01.19 - klo:17:45 käyttäjältä FF1pan
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 15.01.19 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 15.01.19 - klo:07:16
Mua kummastuttaa kavereiden halu saada valot sammutettua ???
MIKÄ IDEA ???  Kun aina ajaessa pitää valot olla päällä !!! horisko

Jos ei muuten niin oman turvallisuuden takia, kun ei nuo autoilijat
nää mua vaikka mulla on valot päällä ja jos ajaisin ilman valoja
niin viellä vähemmän !!! :-\

Se luultavasti johtuu siitä,että laki määrää ns DRl suom. päivä ajo valot, valojen kanssa ei saisi ajovalot palaa yht aikaisesti,mutta esim itselläni CTX:ssä ne palaa kaikki.Minulla on kyllä asennettuna noihin drl valoissa katkaisin
pannari 1300 ssa ei saa valoja pois kun pistää virran päälle,niin palaa täydet valot. CTX:ssä on sen verran kehitys kulkenut,että virtalukosa on asento jossa valot on pois, mutta muut laitteet saa toimimaan ilman koneen käyttämistä.Se on ongelma pannarissa jos pitää pitkään virtaa päällä niin halogeenit kuluttavat akun aika äkkiä tyhjäksi. esim ctx ei kuluta niin paljon silloikaan kun siinä kaikki led valoja.  honda_sign

FF1pan


Yritin saada tänne kuvaa eipä tuo kele tänne onnistu androidista


FF1pan

Powered by EzPortal