mikä öljy

Aloittaja tuose, 06.05.11 - klo:18:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

millaset  öljyt ois hyvät pannarii 1300 04 laittaisin

06.05.11 - klo:19:08 #1 Viimeisin muokkaus: 07.05.11 - klo:10:27 käyttäjältä hondamania
Tähän on vain  yksi vastaus:  Delvac  15w-40  1400   respectii

No joo, vakavasti ottaen tämä on vaikea kysymys. Hyviä öljyjä on liikkeissä hyllyt väärällään. Käytin aikanaan paljon Castrol GPS ja ainakin sen Delvac hakkaa 6-0.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Hondamania varmasti tietää mistä puhuu. Mää ostin silti erimerkkiset öljyt. TOMMOSET
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Yks penkittäjä meinas että suurin osa kisamiehistä on ainakin siirtynyt tuohon em. Honda-öljyyn. Kuulemma laatikko hiljenee huomattavasti ja ns.välivapaat vähenee. Ite käytin kyseistä öljyä v-strommissa ja tykkäsin. bowdown

Itse en suosittele castrolin GPS:ää. Mulla tuli vaihteiston kanssa ongelmia sillä öljyllä. Ei vaihtanu kunnolla. Joku meinas, että liimaa kytkimen. Nyt tuo Hondan öljy ja hyvin toimii.

Lainaus käyttäjältä: KORVI - 31.07.11 - klo:20:26
Itse en suosittele castrolin GPS:ää. Mulla tuli vaihteiston kanssa ongelmia sillä öljyllä. Ei vaihtanu kunnolla. Joku meinas, että liimaa kytkimen. Nyt tuo Hondan öljy ja hyvin toimii.

Olen samaa mieltä. Mulla loppu voimansiirto-ongelmat kun vaihdoin Hondan omaan öljyyn.

jep. hondan öljyt vaihdan sitten minäkin. kiitos. muuten pannukakku sinulla täytyy olla kymmensormi systeemi hallussa kirjoittamisessa. mulla olis menny puolipäivää tuohon kylkylkyl. nyt mamman viekkuun butt1

Mulla edellisessä mopossa toimi Delvacci paremmin kuin muut. Nyt laitoin pannariin Motulin 15W-50 ja täytyy
sanoa, että paremmin toimii vaihteet. Taidan jatkaa tällä öljyllä.

motulit 15/50w eilen meen molempiin pannareihin eli 1100/1300 käynti ääni ja vaihteisto aivankuin eri pyörät ei kolhaduksia ja menee vieläkin paremmin kuin ennen vaihteet ja vapaa löytyy vieläkin helpommin enne oli motul 10/40w kyllä on pienestä kiinni pyörän parantaminen. tarvikeet maksoi 45€/pyörä motonetistä.

ps. voi johtuu myös pitkäkis venahtanut huolto 10tkm 22yikes kuitenkin näillä mennään...
kytkin ja vaihteisto nyt 10 ennen 9.5 aina voi näköjään parantaa.vaimokin huomasi et jotain outoa oli tapahtunut vaikka en kertonut mitään huollosta ja oli ajettu 5tkm 1100 kanssa.eilisen lenkin jälkeen kun tultiin kotiin niin vaimo sano et kyl hienosti pyörä toimii kysyin et millain nyt muuttunu? vaimo kerto kun vaihteet meni ihan kuin itsestään ja tuntu kuin moottorikin olisi käynyt pehmeemmin. eli kyllä naiset tietää thumbsup1

Panin kans tuon motul 5w50 ja nyt kun liikennevaloista lähtee kovaa kiihdyttämään öljyvalo vilkahtaa. Ei tietysti aina, mutta kertakin on liikaa. Eli öljy on liian kusenomaista ja kun tyhjäkäynistä lähtee, paine on liian pieni ja valo saattaa vilahtaa. Koskaan aiemmin en tuollaista ole huomannut joten motulit lentää jätesäiliöön. Toinen vaihtoehto on , että pyörä tuli tiensä päähän juuri vaihdettaessa öljyt. 22yikes

5W öljy on melko lirua. Vaihda 15W50 öljyt. Jos tällä vielä öljyvalo vilahtaa on koneessa vikaa.

Siis koneessa on vikaa. Se nimittäin oli 15w, oli ykkönen jäänyt pois. Voiskohan vaikuttaa, kun tyhjäkäynti on liian pienellä? Tänään nimittäin nostin tyhjäkäyntikierrokset vähän yli tonniin ja enää en saanut valoa vilkahtamaan.

Vika voi olla myös öljynpainevalon anturissa(mulla teki 4-tahti moottorikelkka samaa ja vika oli just anturissa.)Mittaisin öljynpaineet varmuuden vuoksi(ja mielenrauhan kylkylkyl kylkylkyl)

 f.i.r.s.t Gulfia koneeseen ! Itse olen käytänyt viime aikoina Gulf merkkistä öljyä kaikissa
koneissa (mp+3xh-auto). Hinta on ainakin ollut OK, kun vaan ostaa isomman pöntön kerralla
eli ei 1 tai 4 litran kannussa.
Mutta mopo käytössä toi Delvakki on varmaan OK. Gulfin "oikea" mp-öljyä saa hieman yli 5 €/litra
jos osaa oikeasta paikasta kysyä....täytää kaikki valmistajan normit ja jos haluaa vaihtaa vaikka
6 tkm. välein niin ei ole edes kallista... vrt 4 ltr=40€ tai 4 ltr=20€,
KOSKAHAN ÖLJY-YHTIÖT TUOVAT LONG LIFE MP-ÖLJYT MARKKINOILLE????( kuten auto puolelle 30 tkm jne.?) 4idi4s
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Jotenkin tuntuu siltä, että mp-öljy ja suodatinkin on syytä vaihtaa suht. usein. Uihan siinä samassa liemessä kytkin ja vaihteisto. Tämä Pannarinkin vaihtoväli (12 tkm) tuntuu minusta pitkältä, vaikka yllättävän siistit öljythän sieltä lurahti ulos 11 tkm ajon jälkeen.

Tää öljykeskustelu on saanut monesti samoja puolimystisiä piirteitä, kuin softapäivitykset tuolla tietokonepuolella. Jos perusvaatimukset täyttyvät, eikä häiriöitä ole, niin ylilyönneistä on vain rahanmenoa ja vaivaa.

Powered by EzPortal