Navigaattori

Aloittaja sepeteus, 13.02.17 - klo:19:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tere Pojat et tytöt  :)

Mun täytyy hommata uus navi ja katsoin noita vanhoja kirjoituksia, mut en löytäny kuin vuodelta -14.
Kumpi tänä päivänä onpi parempi TomTom vai Garmin ???
En tarvii mitään monimutkaista vehjettä jossa olis vaikka mitä lisä sitä lisä juttuja, kun
en kuitenkaan osais niitä käyttää.  :)
On tähän asti ollu Garmin 1300 autonavi jonka voitin arpajaisissa 8-Ruukin ajossa Tammisaaressa
6 vuotta sitten, ei toiminu enää viime kesänä. horisko

Mulla on kanssa tuo Biquipin korotus pala jossa on keskellä se pallukka, oisko se hyvä kiinnityspaikka,
on tuo Garmin ollu siinä ja ihan hyvin pelaannu. :o

Sitten on vielä noi lämpö kahvat, sanoivat Bikeworldissa että niitä Hondan ledinäytöllä olevia
kahvoja ei enää saa jotka mulla oli vanhassa panissa ! PAH !!!
Mitkä olis käytössä hyvän merkkiset lämppärit ja mistä niitä sitten saisi ???

Mulla on helibars korotuspalikka johon itse porasin reijän ja väänsin kierteet ja asentelin pallukan kun ei tullut ostettua sitä valmista pallukkaversioo.Laitoin siihen mp messuilta ostamani garminin 390 kiinni ja vaikuttaa kyllä hyvältä paikalta,ajossa tosin vasta näkee onko se sitä.

Mikae

Minulla on ollut pari kesää Tomppa Rider 400 ja olen ollut tyytyväinen. Molempina kesinä on se on opastanut euroopan turneet ongelmitta.
Siinä on hyvät kaista-avustimet ja valittavissa monenlaisia reittivaihtoehtoja mm. mutkatiet.

Kiinnitys minulla on juuri tuossa korotuspalan pallukassa.  thumbsup1

Minulla on ollut Garmin Zumo 660 siitä asti kun tuli markkinoille . Hyvin on toiminut niin pyörässä ja autossa . Tomppaa myydään ilmeisesti pelkillä pyörävarusteilla ja taas Garminiin tule auto-osat mukana ja hintakin korkeampi . Tompan auto-osat taitaa maksaa saman kun perusnavi.
En osaa laittaa näitä paremmusjärjestykseen , ainoa mikä on Garminin eduksi mainittava niin heillä on useampi malli mp-käyttöön kun Tomtom keskittyy vaan yhteen malliin. Jompsin kumpsin ?

Minulla zumo 660 käytössä siinä iso + maastokarttojen käyttö mahdollisuus muistikortille muihin harrastuksiin verrattuna tomtom.
Myös muokattavuus parempi mulla oli tomppa myin sen ei ollut kovin kauaa käytössä

 horisko Minulla on ollut pari vuotta Garminin zumo 590 elinikäisillä kartoilla. Navigaattorina se toimii erinomaisesti
pyörässä ja autossa. Pyörässä on käytössä kaksi kiinnitystä: Jarrunestesäiliön päällä tai jos tankkilaukku on matkassa, sen kiinnikkeessä.
Garmin löytää uuden reitin salamannopeasti, eikä jää arpomaan, mikäli sattuu ajamaan vahingossa risteyksen ohi. Se toimii myös useimmissa tunneleissa.
Nyt on käytössä jo kolmas laite (kiitos Garminin erinomaisen takuukäytännön thumbsup1 ).

Ongelmana oli se, että laite ei suostunut keskustelemaan minkään tietokoneen kanssa (Win 10), nykyinen kolmas yksilö pystyy.

Toinen ongelma, ilmeisesti ominaisuus, on akku. Se on aina lähes tyhjä, vaikka olisi ollut koko päivän pyörä-/autotelineessä.
Kävelylenkille, esim. ravintolan hakuun vieraassa kaupungissa, sitä ei voi ottaa kuin ulkopuolisen virtalähteen (powerpackin) kanssa.

Onko muilla mahtanut olla zumon kanssa sama ongelma? Minulla ei ole vara-akkukaan auttanut. Autokäyttöön tarkoitetussa Garmin nuvissa ei ole ollut vastaavia ongelmia (siinä on Pohjois-Amerikan kartat).

Muuten voin suositella Garminia. :)

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Garmin Zumo 660 ollut lähes niin kauan kuin niitä on ollut.
Ohjeet tulee bluetoothilla kypäräpuhelimen kuulokkeisiin. Hyvä ominaisuus varsinkin kaupungeissa.
Mutkatiet pystyy reitittämään suht helposti.

Nykyään karttapäivityksetkin onnistuvat sujuvasti. Joskus vuosia sitten niiden kanssa piti kikkailla.
Luinko, kuulinko vai näinkö unta että elinikäiset karttapäivitykset pitää tehdä vähintään kerran vuodessa.
Muuten tulkitsevat että laite ei ole enää käytössä eikä päivityksiä saa enää ilmaiseksi.

Mikä on paras ? En osaa sanoa. Joskus tekee outoja reitityksiä, mutta varmaan tekee muutkin.

Aiemmin ajatti usein suurkaupunkien keskustan kautta tai turhan läheltä.
Nykyään tuntuisi osaavan käyttää ohitusteitä.
Konkreettinen esimerkki tästä oli tammikuussa. Joitain vuosia sitten ajatti melkein Lyonin ja Barcelonan keskustojen kautta, nyt osasi kiertää kehäteitä pitkin.
Tämä on vain mutua. Aiemmin piti muistaa tarkistaa ja korjata manuaalisesti suurien kaupunkien ohitus.

Viime kesänä Norjassa ajoimme Mo i Ranan keskustaan päämääränä hotelli. Kuva hävisi. Hotelli etsittiin ilman navia, olipa vähän kinkkistä kun ei ollut kaupungin paperikarttaakaan eikä puhelimessa roaming dataa eikä off-line karttoja. No eipä tuo roaming olis paljon maksanut. Kun päästiin hotelliin, niin huomasin että navi oli laittanut näyttöön yövalaistuksen ja värit. Auringon valossa ei näkynyt mitään. Vika on edelleen päällä. Otin asetuksista yövalaistuksen ja yövärit pois käytöstä.

Tästä olen lukenut ja minullakin tekee sen kun menee napapiirin pohjoispuolelle.Siinä olikin arpominen että mikä tuli


Minulla on naviteline mittariston päällä. Eipä juuri tarvi katsetta siirtää alaspäin, toimii hyvin. Muistaakseni firma

josta hommasin on Migsel nimeltään.

Navi on Garmin 660, osoittautunut toimivaksi.




Lainaus käyttäjältä: sandis - 14.02.17 - klo:13:47

Minulla on naviteline mittariston päällä. Eipä juuri tarvi katsetta siirtää alaspäin, toimii hyvin. Muistaakseni firma

josta hommasin on Migsel nimeltään.

Navi on Garmin 660, osoittautunut toimivaksi.

Mä olen kanssa tota paikkaa miettiny ja muistin että jollakin oli panissa siinä, mut en muistanu kellä ???
Miten sulla on se siinä kiinni ? onko muovin toisellapuolella joku levy että se kestää vai kuinka :o

Meillä sama pala kuin Sandiksella.

Toimiva ja kaiken lisäksi kun pelkän kuljettajan navigointiin ei voi luotaa saa takapenkkiläinenkin katsoa navia mihin mennään.
Kiinnitys tulee niin korkealle ja saa sivuun on myös katsekentässä eikä tarvitse laskea katsetta pois tiestä.

Kiinnitys jossa rungon sisälle laitetaan pieni alumiinin palanen joka on sovitettu millilleen kiinnityskohtaan johon ruuvi tulee.  
Palikka tulee sellaiseen pieneen koloon tiukasti.

Osan nimi juurikin Migsel.
Täältä löytyy
Hinta näyttäisi olevan 131€.....

Ps. jos haluat ne RAM pallukat oikealla kierteellä niin tilaa kaikki heti samalla........

nimim. vääräkierre . :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 14.02.17 - klo:07:04
Minulla on ollut pari kesää Tomppa Rider 400 ja olen ollut tyytyväinen. Molempina kesinä on se on opastanut euroopan turneet ongelmitta.
Siinä on hyvät kaista-avustimet ja valittavissa monenlaisia reittivaihtoehtoja mm. mutkatiet.

Kiinnitys minulla on juuri tuossa korotuspalan pallukassa.  thumbsup1



Tom Tom Rider löytyy täältäkin ja Ram kuulanivelellä korotuspalassa,nopea laittaa sopivaan asentoon.
Hyvin on toiminut,eikä ole ollut sateistakaan moksiskaan. Äänelliset ohjeet,jos niitä haluaa kuunnella saa vaikka Senan
kypäräpuhelimeen.

jore

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 14.02.17 - klo:19:56
Meillä sama pala kuin Sandiksella.

Toimiva ja kaiken lisäksi kun pelkän kuljettajan navigointiin ei voi luotaa saa takapenkkiläinenkin katsoa navia mihin mennään.
Kiinnitys tulee niin korkealle ja saa sivuun on myös katsekentässä eikä tarvitse laskea katsetta pois tiestä.

Kiinnitys jossa rungon sisälle laitetaan pieni alumiinin palanen joka on sovitettu millilleen kiinnityskohtaan johon ruuvi tulee.  
Palikka tulee sellaiseen pieneen koloon tiukasti.

Osan nimi juurikin Migsel.
Täältä löytyy
Hinta näyttäisi olevan 131€.....

Ps. jos haluat ne RAM pallukat oikealla kierteellä niin tilaa kaikki heti samalla........

nimim. vääräkierre . :)

Toi kiinnitys näyttää hyvältä, kun se on näköpiirissä eikä tosiaankaan tarvii laskea katsetta pois tiestä. horisko
onko tuon equipin RAM pallukka jotenkin väärällä kierteellä tohon telineeseen ? eli eikö se siinä toimi? :o
Kiitos Timppa luulenpa että tilaan ton. :)

14.02.17 - klo:21:56 #13 Viimeisin muokkaus: 14.02.17 - klo:21:59 käyttäjältä Timppa
Siis tuumakierteet ja millikierteet......
Lähes samat mut EI sitten kuitenkaan

Pilasin ihan itse yhden "reijän" veivaamalla siihen VÄÄRÄN PALLUKAN.....

Eli tilaa samasta paikasta TELINE JA KAIKKI pallukat mitä aiot käyttää, Kolme siihen mahtuu

Navi, Videokamera, puhelin......

Ps. mulla oli muka oikea RAM pallukka 10mm kierteellä..........
Navina Tomtom Rider 400, aika pätevä laite. No se on vain minun mielipiteeni.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: hojare - 14.02.17 - klo:10:50
horisko Minulla on ollut pari vuotta Garminin zumo 590 elinikäisillä kartoilla. Navigaattorina se toimii erinomaisesti
pyörässä ja autossa. Pyörässä on käytössä kaksi kiinnitystä: Jarrunestesäiliön päällä tai jos tankkilaukku on matkassa, sen kiinnikkeessä.
Garmin löytää uuden reitin salamannopeasti, eikä jää arpomaan, mikäli sattuu ajamaan vahingossa risteyksen ohi. Se toimii myös useimmissa tunneleissa.
Nyt on käytössä jo kolmas laite (kiitos Garminin erinomaisen takuukäytännön thumbsup1 ).

Ongelmana oli se, että laite ei suostunut keskustelemaan minkään tietokoneen kanssa (Win 10), nykyinen kolmas yksilö pystyy.

Toinen ongelma, ilmeisesti ominaisuus, on akku. Se on aina lähes tyhjä, vaikka olisi ollut koko päivän pyörä-/autotelineessä.
Kävelylenkille, esim. ravintolan hakuun vieraassa kaupungissa, sitä ei voi ottaa kuin ulkopuolisen virtalähteen (powerpackin) kanssa.

Onko muilla mahtanut olla zumon kanssa sama ongelma? Minulla ei ole vara-akkukaan auttanut. Autokäyttöön tarkoitetussa Garmin nuvissa ei ole ollut vastaavia ongelmia (siinä on Pohjois-Amerikan kartat).

Muuten voin suositella Garminia. :)

Hojare

Mulla Zumo 590, hyvin pelittää nyt. orgis akku oli kaput vaivat samoja kuin Hojarella. Soitto Garminille lähettivät uuden akun takuuna. Tietsikalla BaseCampilla on helppo tehdä reitit ja siirtää Garminiin. Laskee uuden reitin nopeasti jos missaa risteyksen. Löytyy mutkatie toiminto ja muutamia muita mukavia apuja. Laite on panissa nopeusmittarin oikealla puolella niin ylhänä että esim. pitkienvalojen merkkivalo näkyy.

T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Powered by EzPortal