Takaiskari

Aloittaja ana, 26.04.11 - klo:08:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MIstähän mahtais saada hommattu tonni satasen takaiskarin jousen kiristys työkalun Stormin työkalukin on liian
laadukas (liian paksu) tarvis olla semmonen "peltiheikkiversio"et mahtuu sinne väliin, Summassaaren keikka 880km vaakuutti että pitää olla kaks päällä sen kolme pykälää kiriämpi mitä on vielä varaa vaik kyl tolkin ny pärjäs mut
kui hyvä siit sit viäl  tulee ku saa sen jousen ja paluun kuntoon!!!


Oli muuten eka pitempi keikka Pannarilla ja todella tyytyväinen olen, työkaveria oikei kädestä kiitän
kun se mulle sano et sä oot Honda mies kun mää lehdest  jottain K-merkkist matka mallii kattelin!

Jos saisit piirrettyä paperille mallin avaimesta, jolla se on tallella, niin senhän voisi leikkauttaa metallipajalla.
Avainhan on hyvin yksinkertainen; 3-4 millin levystä tulee varmasti käypänen.

Takaiskarin säädöt on todella oleelliset olla pyörän valmistajan säädöissä kuormituksen mukaan, jos haluaa ajo-ominaisuuksien säilyvän hyvänä.
Väittäisin, että jos tavarat ja kaks päällä ajelee jousen esijännitys liian löysällä, niin ajan myötä tuhoaa iskarin, se pääsee lyömään läpi pateissa ja kuopissa.

Omassa pyörässä on vielä orkkis iskari ja ei mitään väsymisen oireita, ei vatkaa kaarteissa, eikä muutoinkaan mitään ongelmia.
Valmistajan suositus säätöjä olen kylläkin koittanut noudattaa.

Motonetistä just kattelin kyseistä työkalua. Säädettävää, säätöväli 50-120mm. Pitäs piisata, vai? Mitähän se makso... joku viistoist jeppee varmaa... (ei luotettavaa tietoa)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Lainaus käyttäjältä: evakko - 23.05.11 - klo:18:41
Jos saisit piirrettyä paperille mallin avaimesta, jolla se on tallella, niin senhän voisi leikkauttaa metallipajalla.
Avainhan on hyvin yksinkertainen; 3-4 millin levystä tulee varmasti käypänen.

Takaiskarin säädöt on todella oleelliset olla pyörän valmistajan säädöissä kuormituksen mukaan, jos haluaa ajo-ominaisuuksien säilyvän hyvänä.
Väittäisin, että jos tavarat ja kaks päällä ajelee jousen esijännitys liian löysällä, niin ajan myötä tuhoaa iskarin, se pääsee lyömään läpi pateissa ja kuopissa.

Omassa pyörässä on vielä orkkis iskari ja ei mitään väsymisen oireita, ei vatkaa kaarteissa, eikä muutoinkaan mitään ongelmia.
Valmistajan suositus säätöjä olen kylläkin koittanut noudattaa.

Tuommoinen Öhlinssin malli on kätevä, kun voi vääntää molempiin suuntiin. Ei ole tarkoitus mennä molemmat väkäset yhtäaikaa koloihin, vaan toinen kolossa ja toinen kolojen välissä.


Motonetissä kävin kattomassa Salossa ja Turuus eikä sieltä löytyny Salos haettiin oikein myyjän kans kun se oli
joskus sellasii nähnyt.Onko toi öölin avain 46 millinen sopiikse pannariin ainakin se on sopivan "hoikan" näköne

Motonetin haka-avain, on mielestäni liian lihava tuohon hommaan...

23.05.11 - klo:23:59 #21 Viimeisin muokkaus: 24.05.11 - klo:00:02 käyttäjältä serekki
Hakemalla hain, mutten löytäny Motonetin nettisivulta vahvuutta siihen haka-avaimeen. Kuitenkin TUON keksustelun mukaan se avain mahtuis sinne jousen koloihin.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Tuo öhläri on 5mm paksu. Ei sopinut ainakaan tuohon mun alkuperäiseen ja kun on alumiinia, niin kestääköhän.



3.5mm peltiä tuo jossa on nuo kolot.

jatuossa tuo öhläri kiinni iskarissa.



Lähinnä ajattelin, että jos alkaa tekemään, niin tekee tuon ohlärin mallisen.

Joo toi Motonetti on liian tukeva stormilainen oli ihan samanlainen arvaisko ohentaa koukkuosan tohon
3,5 milliin olisko jollain kuvaa alkuperäsestä ? kuuluiko uuden pyörän varusteisiin?

Siinäpä olis kuva alkuperäisestä,väännin ja varsi.
4 mm paksu

No niin on tää hieno foorumi kun kuva löytyi näin äkkiä, toi on varmaan hyvänmallinen avain siihen hommaan
on sen verran ahdas paikka kiitos Meesselle kuvasta. 

17.06.13 - klo:09:16 #26 Viimeisin muokkaus: 17.06.13 - klo:09:25 käyttäjältä ana
Olen googlannut ja etsinyt eBaysta, mutta en ole törmännyt pannariin sopivaan WP:n iskariin - olisko vinkkejä etsimiseen? Myös muita hyviä ehdotuksia takaiskariksi ottaisin vastaan.


Lainaus käyttäjältä: mikniemi - 17.05.11 - klo:18:33
Tuommoinen ollut pari kesää alla. Pikkuisen pintakovahko, mutta ajeleehan tuolla. Ei kyllä nakkele.



Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.

Moi!!! Itse mietin ja selvittelin öhligsin sopivuutta ST 1300, mutta ei ole valmiita versioita olemassa. Olisi paljon helpottanut jos olisi ollut irtonainen takaiskari mitoitusta varten tarjolla. Jään mielenkiinnolla odottelemaan käyttökokemuksia sinulta.

T: Enkku


Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:33
Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:33
Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.

Hyppykeppi tuli Italiasta ja se on todella hyvä. Jäykkä, mutta hyvin tukeva. Suosittelen etenkin paljon kaksipäällä ajeleville. Kihlattunikin huomasi eron matkustajan paikalla jo parinkymmenen metrin jälkeen.

Powered by EzPortal