Etuiskarit

Aloittaja viksa, 28.08.16 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 03.11.20 - klo:15:49
Jos ajaa yksin ja kaverinkanssa, niin hydraulisäätö on mielestäni hyvä ei tarvitse avaimien kanssa tuhurata. Itsellä kokopitkät etujouset, hiukan parempi, kuin vakio. Takaiskari on juuri huollossa, ilmoittelen jos se onnistuu. Lyhytjalkaisen ei kannata pidempiä etujousia hankkia, mielestäni. Painuma on hiukan vähemmän istuessa.

Yksin ja kaksin mennään mopottimella ja välillä on kamppeita laukut turvoksissa, joten tuo hydraulisäätö lienee passeli. Hyperpro-paketissa ymmärtääkseni tuon etupään korkeus ei muutu, mutta korjatkaa, jos olen väärässä. Kumpikaan parivaljakostamme ei ole mikään hujoppi ja kuskille on kertynyt pituutta 178cm ja takapenkkiläiselle 168cm, joten vakiokorkeudella on varmaankin hyvä pysytellä, vaikka saahan tuota penkkiä vielä yhden pykälän alaspäin, sillä keskimmäisellä korkeudella mentiin loppukesä ja se tuntui kuitenkin paremmalta, kuin se alin asento. Millainen takaiskari sinulla on? Rupesi kiinnostamaan, kun tätä parempaa alustapakettia tässä aloin hahmottelemaan ensi kesälle.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Ei kai etupää nousekaan vakiosta, mutta painuu vähemmän kun istuu. Vakio iskari, kyllä se riittää jos se on kunnossa. Kuulin huoltomieheltä, että jos on ajettu 100000 km niin on varmasti selvä. Muutos on hidasta ja siihen tottuu, tuuli ottaa enemmän, huojuu, rengas kuluu aiempaa nopeammin jne. Ilmoitan, kun saan tietoa enemmän.

Välitietoa takaiskarista: Iskunvaimennin on huollettu ja on tulossa minule. Se siis on huollettavissa Hondan osilla, minun omastani tehtiin täysin huollettava malli, hintaa en vielä tiedä. Alkuperäisen voi huoltaa muuten paitsi sisempi mäntä ei ole purettavissa se voidaan kyllä muuttaa kokonaan huollettavaksi, joka työ minulle tehtiin. Odottelen miltä vaimennin näyttää ja tuntuu jos ajokelit sallii koeajoa. Palaan.

Elikä nyt vaimennin on alla, välimäntää ei ole vaihdettu, mutta oli kunnossa. Hydrauli säätimen huolsin itse, kun oli kädessä. Hydraulisäätimessä on vain o_rengas jonka voit vaihtaa ja tietysti sylinterin kevyt hionta paritonnisella paperilla jos sielä ei suurempia syöpymiä ole. Kannattaa merkata putken asento tussilla. Jos joku on kiinnostunut korjaamaan iskarinsa, niin minulle voi soittaa. Koeajoa en ole tehnyt.

Nyt on koeajettu. Ero on niinkuin kesäisellä päivällä ja talvisella yöllä. Jos itse vaihtaa niin runsas 200 euroa ja huomattava ero vanhaan vaimentimeen, eipähän tuo vanha ole näköjään toiminut mitenkään.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 13.11.20 - klo:18:19
Nyt on koeajettu. Ero on niinkuin kesäisellä päivällä ja talvisella yöllä. Jos itse vaihtaa niin runsas 200 euroa ja huomattava ero vanhaan vaimentimeen, eipähän tuo vanha ole näköjään toiminut mitenkään.

Mahtavaa, että operaatio lisäsi ajonautintoa. Kyllä se alustan kunnollinen toiminta on erittäin tärkeää kaksipyöräisillä ja siihen päälle vielä laaturenkaat oikeilla rengaspaineilla alle, niin johan on nautinto huristella auringonlaskuun ensi kesänä!  rd11 eusadance
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 13.11.20 - klo:18:19
Nyt on koeajettu. Ero on niinkuin kesäisellä päivällä ja talvisella yöllä. Jos itse vaihtaa niin runsas 200 euroa ja huomattava ero vanhaan vaimentimeen, eipähän tuo vanha ole näköjään toiminut mitenkään.

Paljonko oli muuten Vaasapannarin matkamittarissa, kun tämä iso takaiskarin huolto nyt tehtiin? Ilmeisesti yli 100000km eli pannari on sisäänajettu?
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Tuosta profiilikohdasta näkyy aina kaikilla paljonko on ajettu. thumbsup1  165800km, mutta on ollut jo useamman vuohen epäilyksen alla.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 16.11.20 - klo:09:28
Tuosta profiilikohdasta näkyy aina kaikilla paljonko on ajettu. thumbsup1  165800km, mutta on ollut jo useamman vuohen epäilyksen alla.

No mutta hyvin on työnnetty menemään yli 10000km/vuosi keskiarvolla. thumbsup1 Mopo tykkää, että sillä ajetaan. 03Biker

Itse en suhtaudu skeptisesti moiseen kilometrilukemaan varsinkin, kun kyseessä on Honda.  honda_sign

Ilmeisesti tuo perusteellinen takaiskarin huolto tehtiin sinulle nyt ensimmäistä kertaa? Ovatko etuiskarit kilkkeineen vielä tehtaan jäljiltä?
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Takaiskari eka kerta. Eteen olen vaihtanut pari kertaa. Minulla on ollut väärä kuva takaiskarista, olen luullut, ettei sitä voi huoltaa. Vesipumpun vaihdoin nyt kans. viime vuonna vaihdoin pensapumppujärjestelmän, mutta vikaa oli vain polttoainepumpun anturissa, jonka kyllä tiesin. Tuulilasinostimen vaihdoin kans viimevuonna.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 17.11.20 - klo:09:28
Takaiskari eka kerta. Eteen olen vaihtanut pari kertaa.

Nyt, kun on harhailtu hieman otsikon ulkopuolelle ja keskustelu on ollut enemmän takaiskarissa, niin jatkan tätä tiedon "lypsämistä" ja kysynkin, että ovatko nämä kaksi etuiskareiden huoltoa tehty Honda oem-komponenteilla ja öljyillä vai onko etupäähän laitettu jotakin muuta? Itselläni on 61tkm ajettu ST1300 ja jotakin voisi pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan, vaikka aivan hyvin se etupää vielä käyttäytyy, mutta onko se hahmottelemani HyperPro-setti eteen hyvä? Uusi on tietysti aina uusi, joten tämän hetkinen tilanne oletettavasti petraantuu, mutta kuinkahan huomattavasti? Etupää saisi kyllä olla aavistuksen jämäkkäämpi minun makuuni, mutta saako sitä jämäkkyyttä pelkillä eri viskositeetin öljyjen vaihdolla alkuperäisiin "tehdastuubeihin"? Samoilla tulilla sinne ne paremmat jousetkin vaihtaisi, jos vain löytyisi laadukas paketti.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Vastaan osaltani. Hondan puslat ja stefat, motonetin keulaöljy ohjekirjan viskositeetti. Itselläni on kokopitkät jouset jotka tuntuu hieman jäykemmiltä. Kun vaihdat stefat niin pese holkit ja huomaat, että teflon on puhki, öljyinen holkki näyttä ehjältä. 90000km ja teflon on puhki, sitten messinki esillä. Holkit on niin halvat, että jos etupään purkaa, niin kantsii  vaihtaa. Talveksi kannattaa putket puhdistaa huollellisesti jos likapisarat kuivuu putkien pintaan niin stefat vuotaa helposti keväällä, sitten tietysti voi tehdä liuskatempun.

Alkuperäinen ST1300-takapamppu toimii oikein hyvin vielä näin himpun yli 60tkm ajettuna, joten päädyin takaiskarin osalta huolto-operaationa ainoastaan vaihtamaan alkuperäisen jousen tilalle progressiivisen Hyperpro-jousen.

Etuiskareille teen täydellisen huollon ja sisuskaluiksi tulee Hyperpro-tuotteet säestettynä Hondan alkuperäisillä tiivisteillä ja muilla härpäkkeillä. Josko näillä kuvioilla taas muutaman kesän päristelisi.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Powered by EzPortal