PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1100 => ST 1100 Huollot ja korjaukset => Aiheen aloitti: heieksym - 30.05.16 - klo:23:10

Otsikko: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 30.05.16 - klo:23:10
Hommasin hiljattain ensimmäisen pannarin. Pyörä -90 ja ajetti 142tkm. Koeajolla en huomannut mitään ihmeellistä, mutta nyt huomasin, että kun kone lämpenee kunnolla, niin kovemmassa kiihdytyksessä nykii. Aivan, kuin kävisi välillä kolmella pytyllä tms. Öljynvaihdon yhteydessä vaihdoin myös bensasuodattimen ja ilmasuodattimen. Vanha ilmasuodatinkin näytti olevan ok. Tulppia en ole vielä vaihtanut. Tilanne on pahempi nyt kun ilmat lämpeni ja lämpimällä koneella myös tyhjäkäynti on epätasainen ja meinaa sammua. Tasaisella kaasulla ajettaessa ongelmaa ei ole, vaan kone käy tasaisesti. Kaasareita en ole kerennyt purkamaan vielä. Keksintö ei ole minulle vielä kovin tuttu, joten kaikki vinkit on tervetulleita. Voisiko joku letkutus vuotaa ja pahenee lämmetessään tms.? Ensimmäisenä tuli mieleen ongelma polttoainepuolella, eli yks kaasari "repii" ilmaa jostakin tai muuten tukossa??

Kiitokset jo etukäteen
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: FF1pan - 31.05.16 - klo:08:02
Vaihda tulpat seuraavaksi,ennen mitään muita suurempia kommervenkkejä,kyllä nuo nykimiset yleensä on sähköpuolen juttuja. thumbsup1

FF1pan  rd11
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 31.05.16 - klo:09:24
Lainaus käyttäjältä: heieksym - 30.05.16 - klo:23:10
Hommasin hiljattain ensimmäisen pannarin. Pyörä -90 ja ajetti 142tkm. Koeajolla en huomannut mitään ihmeellistä, mutta nyt huomasin, että kun kone lämpenee kunnolla, niin kovemmassa kiihdytyksessä nykii. Aivan, kuin kävisi välillä kolmella pytyllä tms. Öljynvaihdon yhteydessä vaihdoin myös bensasuodattimen ja ilmasuodattimen. Vanha ilmasuodatinkin näytti olevan ok. Tulppia en ole vielä vaihtanut. Tilanne on pahempi nyt kun ilmat lämpeni ja lämpimällä koneella myös tyhjäkäynti on epätasainen ja meinaa sammua. Tasaisella kaasulla ajettaessa ongelmaa ei ole, vaan kone käy tasaisesti. Kaasareita en ole kerennyt purkamaan vielä. Keksintö ei ole minulle vielä kovin tuttu, joten kaikki vinkit on tervetulleita. Voisiko joku letkutus vuotaa ja pahenee lämmetessään tms.? Ensimmäisenä tuli mieleen ongelma polttoainepuolella, eli yks kaasari "repii" ilmaa jostakin tai muuten tukossa??

Kiitokset jo etukäteen
Näitä arvailuja alkaa nyt sataa. Yksi vika voisi olla alipainehanan kalvossa reikä. Minulla oli, käy hyvin tyhjäkäyntiä ja myös kylmänä, kun rikastin on päällä. Helppo purkaa ja tarkistaa jos et muuta vikaa löydä. Olet huoltanut sitä, jäikö joku liitin huonosti. Olikos siinäkin mallissa polttoainesuodatin tankissa?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 31.05.16 - klo:10:09
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 31.05.16 - klo:09:24
Lainaus käyttäjältä: heieksym - 30.05.16 - klo:23:10
Hommasin hiljattain ensimmäisen pannarin. Pyörä -90 ja ajetti 142tkm. Koeajolla en huomannut mitään ihmeellistä, mutta nyt huomasin, että kun kone lämpenee kunnolla, niin kovemmassa kiihdytyksessä nykii. Aivan, kuin kävisi välillä kolmella pytyllä tms. Öljynvaihdon yhteydessä vaihdoin myös bensasuodattimen ja ilmasuodattimen. Vanha ilmasuodatinkin näytti olevan ok. Tulppia en ole vielä vaihtanut. Tilanne on pahempi nyt kun ilmat lämpeni ja lämpimällä koneella myös tyhjäkäynti on epätasainen ja meinaa sammua. Tasaisella kaasulla ajettaessa ongelmaa ei ole, vaan kone käy tasaisesti. Kaasareita en ole kerennyt purkamaan vielä. Keksintö ei ole minulle vielä kovin tuttu, joten kaikki vinkit on tervetulleita. Voisiko joku letkutus vuotaa ja pahenee lämmetessään tms.? Ensimmäisenä tuli mieleen ongelma polttoainepuolella, eli yks kaasari "repii" ilmaa jostakin tai muuten tukossa??

Kiitokset jo etukäteen
Näitä arvailuja alkaa nyt sataa. Yksi vika voisi olla alipainehanan kalvossa reikä. Minulla oli, käy hyvin tyhjäkäyntiä ja myös kylmänä, kun rikastin on päällä. Helppo purkaa ja tarkistaa jos et muuta vikaa löydä. Olet huoltanut sitä, jäikö joku liitin huonosti. Olikos siinäkin mallissa polttoainesuodatin tankissa?

Nykimistä oli jo ennen huoltoa. Polttoainesuodatin on letkussa tankin oikealla puolella. "Alipainehana" on ilmeisesti siinä tankinkorkin lähettyvillä polttoainesuodattimen ja kaasareiden välissä?? Ainakin siinä joku murikka on, mihin menee alipaineletku tms. Mut täytyy vilkasta sekin, kiitti vinkistä.

Kaasareiden kalvoja olen joskus korjaillut Liquisolella, eli ainakin voi testata toimivuutta, jos sattuu reikä/repeämä löytymään. Mut tulpat nyt vaihdan jokatapauksessa.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 05.06.16 - klo:22:18
Noniin. Tulpat vaihdettu ja "alipainehanan" kalvo tarkastettu. Kalvo oli ok. Aluksi vaikuttikin, että tulppien vaihto auttoi, mutta kelitkin oli kylmemmät, eli moottori kävi viileämpänä. Ajelin kaupunkiajoa, jolloin sain koneen lämpimämmäksi ja sitten kävin muutaman kiihdytyksen kokeilemassa ja nykiminen jatkui. Eli aivan kuin kävisi hetkittäin kolmella pytyllä?? Voisiko ongelma olla tosiaan lämmetessään, että jostakin repii ilmaa? En ole vielä sen vertaa kerennyt purkamaan, mutta tuoltahan näyttäisi tulevan letkut joka kaasarilta, mitkä on tulpattu. Nämähän taitaa olla kaasareitten kalibrointia varten. Senkin toimenpiteen tulen tekemään/teettämään, kunhan kerkeän, mutta täytyy nuo letkut tarkistaa, onko ehjät.

Yksi juttu, minkä pistin merkille on, että tankillisella ajelee sen 350km, kun polttoainevalo syttyy. Kulutus on nyt muutaman tankillisten perusteella 6,5-6,8 l/100km. Käsittääkseni pitäisi mennä pienemmällä?? Tulppien vaihdon yhteydessä mittasin kylmänä sylinteripaineet ja kaikissa oli sama n.9 bar.

Nyt hyvät neuvot ja kokemukset olisi arvokkaita, ennen kuin alan enempää purkamaan. Muutenhan tuo käy tasaisesti ja on mukava ajaa, vaikka vanha pyörä onkin. Tyytyväinen siis tähän malliin  :)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Meesse - 05.06.16 - klo:22:55
Normaali ajossa kulutus yksin ajaessa noin 4,6- 5 L satasella.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 06.06.16 - klo:10:57
Kyllä paljon hotkii liikaa. Toimiiko rikastin, siis palautuuko?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 06.06.16 - klo:12:00
Eli tämän hetken tilanne: Ilman- ja polttoaineen suodatin vaihdettu, tulpat vaihdettu, alipainehana tarkastettu? Seuraava itse tarkastettava seikka mikä tulee mieleeni on ryypyn vivuston ja vaijerin tarkastaminen. Jenkkilän kiltaveljien mielestä näissä on taipumuksena pieni ryypytyksen päälle jäänti vaikka ryypyn vipu olisikin aivan edessä. Sitten yksi mulle sattunut moka oli polttoaineletkujen tyriminen ilmapuhdistinkotelon imuaukon eteen. Aukko löytyy ilmanpuhdistinkotelon takaosasta, se osoittaa suoraan alas. Niillä letkuilla oli yllättävän suuri vaikutus. Vaihdoitko ns. ali-ilmansuodattimen? Se löytyy omasta suodatinkotelostaan varsinaisen ilmanpuhdistinkotelon edestä. Kauhukuvahan on se, että jos tuo ali-ilmansuodatin ei hengitä niin kaasuttimen luistit rikastelevat seosta miten sattuu. Yleensähän se ali-ilmansuodatin hapertuu täysin p*skaksi tukkeutumisen sijaan.

Jos ongelma esiintyy edelleen niin veisin laitteen kaasuttimien säätöön. Esimerkiksi vuotava kurkku näyttäytyy ja käyttäytyy omalla tavallaan kun koneeseen lyödään alipainemittari kiinni. Samalla vuotava kurkku voisi aiheuttaa mainitsemasi tyhjäkäyntiongelmat. Ja kun tässä raapii päätään niin väärä alipaine tai suoranainen alipaineettomuus muuttuvakurkkuisen kaasuttimen kurkussa saattaisi myös rikastaa seosta aiheettomasti... Yksi mahdollinen tuollaisen ongelman aiheuttaja on tyhjäkäyntisuuttimen irtoaminen jostain kaasuttimesta, mutta tiedän vain yhden tapauksen. Sen sijaan vuotavia, murtuneita kurkkuja nyt löytyy harva se päivä.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 06.06.16 - klo:12:32
Niin, muuten, tuo 9 baria särähti korvaan. Hondan oman korjaamokäsikirjan mukaan puristuspaineen pitäisi olla 14 baria +/-2 baria neljälläsadalla kierroksella minuutissa eli startilla pyöritettäessä. En halua pelotella, mutta mites venttiilit ja niiden välykset?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 06.06.16 - klo:12:38
Kiitokset vinkeistä. Täytyypä tarkastaa ali-ilmansuodatin ja rikastin. Aikanaan jossain endurossa oli tuon rikastimen luistin kanssa ongelma, mutta homma oli selkeempi, kun oli vain yksi kaasari.

Näyttää loppuviikosta olevan sellaiset kelit muutenkin, että voisi purkaa enemmänkin ja katella imukaulat yms. läpi. Alipaineet vois tietenkin mitata tai tehdä sellainen "mittausjärjestelmä" letkuvirityksillä, millä näkis ainaki mahd. alipaine-erot kurkkujen väliltä.

Niin mittasin nuo sylinteripaineet kylmällä koneella. Paineet varmaan eri luokkaa, kun moottori on lämmin. Tarkastion vain, että onko selkeitä paine-eroja. Normi ajossa vääntöä tuntuu kumminki olevan. Venttiilivälyksiäkään en ole vielä tarkastanau. Täytyy nyt ensin katella nuo muut läpi.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 06.06.16 - klo:17:16
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 06.06.16 - klo:12:32
Niin, muuten, tuo 9 baria särähti korvaan. Hondan oman korjaamokäsikirjan mukaan puristuspaineen pitäisi olla 14 baria +/-2 baria neljälläsadalla kierroksella minuutissa eli startilla pyöritettäessä. En halua pelotella, mutta mites venttiilit ja niiden välykset?
Ompa mahtavat paineet en kyllä ole ohjekirjaa lukenut  thumbsup1
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 06.06.16 - klo:17:20
Irrottelin nyt ilmanputsarin kotelon ja aloin kattelemaan vähän tarkemmin, mitä sieltä kaasareiden juuresta löytyy. Samalla katoin tuon ali-ilmansuodattimen. "Voi mitä haperoa"!! Kuvasta näkyy. Mikä lie vaikutus? Oli halki, eli ainakin ilma liikkui. Liekö kukaan laittanu tavallista superloonia tuon tilalle, vai onko tarkka materiaalista? Tuossahan ei liene kauheita paineita suuntaan/toiseen, eli en vielä tässä vaiheessa ala irrottelemaan kaasareita. Vai onnistuukohan avata kaasareiden päällä olevat kotelot ja kattoo kalvojen kunto irrottamatta koko kaasarihässäkkää? Päällisin puolin imukaulat näytti terveiltä.

Toinen "löytö" oli oikean puoleiset rikastimet. Etu- ja takakaasareiden välissä oleva akseli ja rikastimet oli ihan jumissa. Liekö sitten ollu rikastimetkin sillä puolella vähän auki. WD40:stä akselille ja ruuvarin kanssa heiluttelua, niin alkoi herkistymään ja toimimaan ryyppyvivustakin. Ainakin ryyppy päällä kävi korkeampaa tyhjäkäyntiä. Tarkastin, ettei mikään rikastin jää "kantamaan".

Täytyy laittaa taas keksintö nippuun ja lähtee koeajolle  ;)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 06.06.16 - klo:17:32
No niin, näin se etenee! Tuohon käynee ihan metritavarana esim. ruohonleikkureihin myyty ilmansuodatinsuperloni, mutta aito alkuperäinen maksaa 2 € plus alvit ainakin Consolidatedilla, klik (http://www.cmsnl.com/honda-st1100a-paneuropean-1992-n-germanykph_model4609/partslist/F__2000.html#results). Pointtihan koko laitoksella on pitää luistien takana oleva ilmanpaine normaalina eli saman kuin ulkoilmassa.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 06.06.16 - klo:20:00
Koeajo suoritettu! Ei se huonommaksi ainakaan tullut, mutta vieläkin vähän nykii kiihdytyksessä, kun koneen saa kaupunkiajossa kunnolla lämpimäksi. Laskin hiukan tyhjäkäyntiä takaisin pienemmälle ja se tuntuu vähän pykivän lämpimänä. Eli taitaa olla loppuviikosta kaasareiden irroitus edessä. Liekö sitten luistit kuluneet tjn.? Sittenpähän näkee, kun saa ne pöydälle ja availee. Mutta pikkuhiljaa se tuosta paranee  :)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 06.06.16 - klo:20:46
Mulla on nyt hiukan vaeltelevaa tyhjäkäyntiä ja rikasta seosta. Harmi kun en kerkeä tekemään mitään tällä viikolla, mutta ensi viikolla olen viisaampi. Katsotaan, että miten tässä käy. En silti lähde purkamaan kaasuttimia ennen säätöä/konsultaatiota, sillä päin seiniä olevat synkkaukset aiheuttavat tuollaisia tyhjäkäynnin vaelteluoireita ja uudet tiivisteet tekevät erinäisen kympin per kaasari. Muutenkin minusta tuntuu, että kaasuttimien kunnolliset säädöt ovat laiminlyödyin huolto moottoripyörissä. Eroa kun ei meinaa heti huomata ja säätöä sitä pidetään kalliina. Vaikka jo huonohkon synkkausmittarin hankinnalla saisi homman teetettyä.

Muuten, huomaathan heieksym että nämä muuttuvakurkkuiset ovat omamaailmansa, sieltä ei tulekaan ulos metallista luistia kuin yksipyttyisten tai vanhempien pyörien kanssa pelatessa.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 06.06.16 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 06.06.16 - klo:20:46
Mulla on nyt hiukan vaeltelevaa tyhjäkäyntiä ja rikasta seosta. Harmi kun en kerkeä tekemään mitään tällä viikolla, mutta ensi viikolla olen viisaampi. Katsotaan, että miten tässä käy. En silti lähde purkamaan kaasuttimia ennen säätöä/konsultaatiota, sillä päin seiniä olevat synkkaukset aiheuttavat tuollaisia tyhjäkäynnin vaelteluoireita ja uudet tiivisteet tekevät erinäisen kympin per kaasari. Muutenkin minusta tuntuu, että kaasuttimien kunnolliset säädöt ovat laiminlyödyin huolto moottoripyörissä. Eroa kun ei meinaa heti huomata ja säätöä sitä pidetään kalliina. Vaikka jo huonohkon synkkausmittarin hankinnalla saisi homman teetettyä.

Muuten, huomaathan heieksym että nämä muuttuvakurkkuiset ovat omamaailmansa, sieltä ei tulekaan ulos metallista luistia kuin yksipyttyisten tai vanhempien pyörien kanssa pelatessa.

Tuolla pyörällä ei viime vuosina ole kovin paljoa ajettu ja huoltokuittien yms. dokumenttien mukaan edellinen synkkaus on tehty n.20tkm sitten. Kaasari näyttäisi olevan samantyyppinen, mitä oli edellisessä pyörässäni AfricaTwinissä ja siinä oli luistin alipainekalvo rikki, minkä sain korjattua. Toki tuo synkkaus olisi parempi teettää kunnon jollakin, joka niitä enemmänkin säätänyt, mutta tuosta kaasareiden puhdistuksesta tuskin haittaa on, kun ei koske vain synkkaus säätöihin. Välillä vaikuttaa, että bensa vähän tuoksahtais, eli voisiko siellä esim. kohokammion neulaventtiili olla tukossa tms.?

Itse säätötoimenpidehän ei ole kummoinen, kun alipainemittarit laitetaan letkuihin kiinni. Tuo alipainehana oli vain uusi juttu minulle ja letku näytti tulevan oikeanpuoleisen takakaasarin kurkusta, eli mittari täytynee kytkeä T-haaralla tms. Mutta ehkä järkevämpää tosiaan tetättää se toimenpide ja tuossa yksi tuttava onkin, joka näitä on rassaillut enemmänkin sivutoimisena.

Mulla on vain sellainen pikkupojan paha tapa saada purkaa ja tutkia näiden laitteiden sielunelämää :) Näihin pystyy sentään vaikuttamaan ilman tietokonetta :) Täytyy tutkailla paremmalla aikaa loppuviikosta..
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 06.06.16 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: heieksym - 06.06.16 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 06.06.16 - klo:20:46
Mulla on nyt hiukan vaeltelevaa tyhjäkäyntiä ja rikasta seosta. Harmi kun en kerkeä tekemään mitään tällä viikolla, mutta ensi viikolla olen viisaampi. Katsotaan, että miten tässä käy. En silti lähde purkamaan kaasuttimia ennen säätöä/konsultaatiota, sillä päin seiniä olevat synkkaukset aiheuttavat tuollaisia tyhjäkäynnin vaelteluoireita ja uudet tiivisteet tekevät erinäisen kympin per kaasari. Muutenkin minusta tuntuu, että kaasuttimien kunnolliset säädöt ovat laiminlyödyin huolto moottoripyörissä. Eroa kun ei meinaa heti huomata ja säätöä sitä pidetään kalliina. Vaikka jo huonohkon synkkausmittarin hankinnalla saisi homman teetettyä.

Muuten, huomaathan heieksym että nämä muuttuvakurkkuiset ovat omamaailmansa, sieltä ei tulekaan ulos metallista luistia kuin yksipyttyisten tai vanhempien pyörien kanssa pelatessa.

Tuolla pyörällä ei viime vuosina ole kovin paljoa ajettu ja huoltokuittien yms. dokumenttien mukaan edellinen synkkaus on tehty n.20tkm sitten. Kaasari näyttäisi olevan samantyyppinen, mitä oli edellisessä pyörässäni AfricaTwinissä ja siinä oli luistin alipainekalvo rikki, minkä sain korjattua. Toki tuo synkkaus olisi parempi teettää kunnon jollakin, joka niitä enemmänkin säätänyt, mutta tuosta kaasareiden puhdistuksesta tuskin haittaa on, kun ei koske vain synkkaus säätöihin. Välillä vaikuttaa, että bensa vähän tuoksahtais, eli voisiko siellä esim. kohokammion neulaventtiili olla tukossa tms.?

Itse säätötoimenpidehän ei ole kummoinen, kun alipainemittarit laitetaan letkuihin kiinni. Tuo alipainehana oli vain uusi juttu minulle ja letku näytti tulevan oikeanpuoleisen takakaasarin kurkusta, eli mittari täytynee kytkeä T-haaralla tms. Mutta ehkä järkevämpää tosiaan tetättää se toimenpide ja tuossa yksi tuttava onkin, joka näitä on rassaillut enemmänkin sivutoimisena.

Mulla on vain sellainen pikkupojan paha tapa saada purkaa ja tutkia näiden laitteiden sielunelämää :) Näihin pystyy sentään vaikuttamaan ilman tietokonetta :) Täytyy tutkailla paremmalla aikaa loppuviikosta..

Jaa no ei sitten mitään :).

Ja juu, jossei konsultaatio/ruuvien pyörittely auta niin se on kaasarit pöydälle ja purkuun ennen lomareissua.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: MacMotoristi - 07.06.16 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: heieksym - 05.06.16 - klo:22:18
Noniin. Tulpat vaihdettu ja "alipainehanan" kalvo tarkastettu. Kalvo oli ok. Aluksi vaikuttikin, että tulppien vaihto auttoi, mutta kelitkin oli kylmemmät, eli moottori kävi viileämpänä. Ajelin kaupunkiajoa, jolloin sain koneen lämpimämmäksi ja sitten kävin muutaman kiihdytyksen kokeilemassa ja nykiminen jatkui. Eli aivan kuin kävisi hetkittäin kolmella pytyllä?? Voisiko ongelma olla tosiaan lämmetessään, että jostakin repii ilmaa? En ole vielä sen vertaa kerennyt purkamaan, mutta tuoltahan näyttäisi tulevan letkut joka kaasarilta, mitkä on tulpattu. Nämähän taitaa olla kaasareitten kalibrointia varten. Senkin toimenpiteen tulen tekemään/teettämään, kunhan kerkeän, mutta täytyy nuo letkut tarkistaa, onko ehjät.

Yksi juttu, minkä pistin merkille on, että tankillisella ajelee sen 350km, kun polttoainevalo syttyy. Kulutus on nyt muutaman tankillisten perusteella 6,5-6,8 l/100km. Käsittääkseni pitäisi mennä pienemmällä?? Tulppien vaihdon yhteydessä mittasin kylmänä sylinteripaineet ja kaikissa oli sama n.9 bar.

Nyt hyvät neuvot ja kokemukset olisi arvokkaita, ennen kuin alan enempää purkamaan. Muutenhan tuo käy tasaisesti ja on mukava ajaa, vaikka vanha pyörä onkin. Tyytyväinen siis tähän malliin  :)

Jos tosiaan tuntuu, että kävisi välillä kolmella pytyllä, niin kannattaa tsekata häiriönpoistinten kunto. Tulppa irti sylinteri kerrallaan ja tsekkaus lähteekö kipinää kun tulppa häiriönpoistimessa ja tulpan kierreosa metallia vasten niin että virta kulkee. Vaikka tämän olet varmaan jo kokeillut? Kaikki tulpanhatut pitää tietysti olla irti tuolloin, ettei kone lähde käyntiin.

Itsellä kerran tällainen ongelma SKotlannissa Invernessin lähellä. Tosin 4-pyttyisellä Suzukilla silloin. Pa-kulutuksen kasvu luonnollista, jos käy vain kolmella.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 07.06.16 - klo:14:56
Lainaus käyttäjältä: MacMotoristi - 07.06.16 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: heieksym - 05.06.16 - klo:22:18
Noniin. Tulpat vaihdettu ja "alipainehanan" kalvo tarkastettu. Kalvo oli ok. Aluksi vaikuttikin, että tulppien vaihto auttoi, mutta kelitkin oli kylmemmät, eli moottori kävi viileämpänä. Ajelin kaupunkiajoa, jolloin sain koneen lämpimämmäksi ja sitten kävin muutaman kiihdytyksen kokeilemassa ja nykiminen jatkui. Eli aivan kuin kävisi hetkittäin kolmella pytyllä?? Voisiko ongelma olla tosiaan lämmetessään, että jostakin repii ilmaa? En ole vielä sen vertaa kerennyt purkamaan, mutta tuoltahan näyttäisi tulevan letkut joka kaasarilta, mitkä on tulpattu. Nämähän taitaa olla kaasareitten kalibrointia varten. Senkin toimenpiteen tulen tekemään/teettämään, kunhan kerkeän, mutta täytyy nuo letkut tarkistaa, onko ehjät.

Yksi juttu, minkä pistin merkille on, että tankillisella ajelee sen 350km, kun polttoainevalo syttyy. Kulutus on nyt muutaman tankillisten perusteella 6,5-6,8 l/100km. Käsittääkseni pitäisi mennä pienemmällä?? Tulppien vaihdon yhteydessä mittasin kylmänä sylinteripaineet ja kaikissa oli sama n.9 bar.

Nyt hyvät neuvot ja kokemukset olisi arvokkaita, ennen kuin alan enempää purkamaan. Muutenhan tuo käy tasaisesti ja on mukava ajaa, vaikka vanha pyörä onkin. Tyytyväinen siis tähän malliin  :)

Jos tosiaan tuntuu, että kävisi välillä kolmella pytyllä, niin kannattaa tsekata häiriönpoistinten kunto. Tulppa irti sylinteri kerrallaan ja tsekkaus lähteekö kipinää kun tulppa häiriönpoistimessa ja tulpan kierreosa metallia vasten niin että virta kulkee. Vaikka tämän olet varmaan jo kokeillut? Kaikki tulpanhatut pitää tietysti olla irti tuolloin, ettei kone lähde käyntiin.

Itsellä kerran tällainen ongelma SKotlannissa Invernessin lähellä. Tosin 4-pyttyisellä Suzukilla silloin. Pa-kulutuksen kasvu luonnollista, jos käy vain kolmella.

No enpä ole tuolla tavalla kokeillut. Sen testasin, että kun kylmänä kävi vähän huonosti, niin käytin tulpanhattuja nopeasti irti koneen käydessä (yksi kerrallaan), niin vasemman puoleinen takapytty vaikutti olevan pimeänä. Mutta hetken päästä, kun kone vähän lämpeni, niin alkoi käydä tasaisesti kaikilla tulpilla ja yhden irroitus selvästi huononti käyntiä. Tietysti voisi syynätä ne häiriönpoistimet tarkemmin. Tietty jos tuota ei vain huomaa sitten tasaisella kaasulla ajettaessa niin hyvin? Onko tietoa, onko tuossa tulpanjohto kuparilangalla?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 22.06.16 - klo:21:09
Multa pamahti nivel olkapäästä niin ei tullut vietyä masiinaa huoltoon, mutta onko heieksym asia edennyt?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 11.07.16 - klo:19:51
No niin, nivel on kunnossa. Sain omat nykimiseni loppumaan säätämällä kaasuttimet, itse, myönnetään, Eli sinne päin, mutta kuitenkin. Synkkaukset olivat aika lailla ok, mutta kun irroitin kaasuttimet ja ihmettelin seosruuveja niin ne olivat aivan liian laihalla. Tein eräänlaisen ST1100:n perussäädön eli ruuvit kaksi kierrosta auki, edellisen jäljiltä ne olivat noin 3/4 auki. No, synkkaukset menivät uusiksi mutta seuraukset olivat lähes dramaattiset: Tyhjäkäynti tasoittui, kaasuun vastaaminen parani, eräänlainen traktorimaisuus poistui koko pyörästä ja polttoaineen kulutus laski puolisen litraa sadalla eli alle viiteen litraan.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 13.07.16 - klo:17:49
Enpä ole kerennyt pyörää rassaamaan, kun on ollut kotona muita remontteja ja pari viikkoa piti lomailla mökillä. Mutta sen parin viikon jälkeen, minkä pyörä seisoi tallissa, tilanne vain huononi. Eli nyt se temppuilee jo kylmiltäänkin. Muuta en kyllä keksi, kuin että kaasari/kaasarit on tukossa. Jospa ens viikolla olisi aikaa alkaa purkamaan ja putsailemaan kaasarit. Tässä on vielä suunnitellut reissut tulossa, joten on jo aikakin alkaa tekemään jotain  ::)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 18.07.16 - klo:08:07
Eilen irrottelin kaasarit ja availin kohokammiot jne. Eipä nuista ainakaan mitään mainittavaa määrää töhnää tms. ollut. Putsailin kaasarit + suuttimet, miten olen niitä aina aiemminkin putsaillut, tarkastin kalvot jne. Kaikki ainakin päällisin puolin ok.

Värkit paikalleen ja testiajolle. Alukais näytti toimivan, mutta eipä se lopulta kummentunut. Kaasaripaketti on taas pöydällä ja availin niitä uudestaan, mutten kyllä keksi, mikä voisi olla ongelmana?? Imukukaulojen synkkausletkut tarkastin => ei halkeamia tms. Kumiset imukaulatkin näytti ehjiltä, eli ei pitäisi ilmaa repiä.

Seosruuvit oli n. kierroksen verran auki. Avasin niitä ja ovat nyt 1,5 kierrosta. Voisi kokeilla Pannukakun asetuksilla, eli avata 2:n kierrokseen.

Tulpanjohdot voisi tietysti vaihtaa, jos tähän hätään täältä Oulun seudulta jostakin löytää. Mietin vielä sitä alipainehanan toimintaa. Tomiiko se pelkkänä hanana, vai onko siinä jokin pumppaava ominaisuus mukana? Ajattelin vain, että jos se kalvo on kummiski liian löysä, niin voiko aiheuttaa tällaisen "efektin"? Eli voiko sen jotenkin ohittaa väliaikaisesti?

Nyt alkaa olla jo kompetenssia katteiden purkuun ja kaasareiden irroitteluun  :P
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:09:35
En usko, että hanalla on muuta tekemistä, kuin avata rööri. Toimiiko kun ajat melkein kaasu kiinni siis rauhallisesti? Noissa kalvoissa voi olla erittäin pienikin reikä. Yleensä pensansaantiongelma korostuu, kun polttoainetta tarvitaan enemmän. (olipa viisaasti sanottu)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 18.07.16 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:09:35
En usko, että hanalla on muuta tekemistä, kuin avata rööri. Toimiiko kun ajat melkein kaasu kiinni siis rauhallisesti? Noissa kalvoissa voi olla erittäin pienikin reikä. Yleensä pensansaantiongelma korostuu, kun polttoainetta tarvitaan enemmän. (olipa viisaasti sanottu)
Ongelma on myös tyhjäkäynnillä. Nyt se ongelma on jo sitä luokkaa, että käy huonosti koko ajan. Oli siis jo ennen kuin avasin kaasareita :D Täytyy käydä tänään uudet tulpanjohdot + hatut. Oikeita hattuja ei varmaan saa, kuin tilaamalla, mutta saapahan ainakin kokeiltua. Mutta tuon hanan vois kyllä testimielessä ohittaakkin. Näkis ainaki, onko ongelma siinä. Vapaa viikonloppu lähestyy tunti tunnilta ja pyörä pitäis saada pelittämään :O
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:15:35
Jos katsot vielä sitä alipainehanaa niin sen voi pienellä letkunpalalla suulla imeä auki ja taitaapa tulla pensaa suuhun mikäli on rikki ja ainakin kielellä tukkimalla letkunpää tunnet häviääkö imu. Samalla voi tarkistaa onko tuo pieni alipaineletku tukkoinen.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 18.07.16 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:15:35
Jos katsot vielä sitä alipainehanaa niin sen voi pienellä letkunpalalla suulla imeä auki ja taitaapa tulla pensaa suuhun mikäli on rikki ja ainakin kielellä tukkimalla letkunpää tunnet häviääkö imu. Samalla voi tarkistaa onko tuo pieni alipaineletku tukkoinen.

Vaihdoin nyt uudet tulpanjohdot/hatut. Vikaa oli varmaan niissäkin, kun alkoi tyhjäkäynnillä käymään tasaisesti. Seuraavaksi irroitin bensahanan alitaineletkun ja huomasin, että ei vaikuttanut mitenkään?!? Laitoin kaasareille menevän bensaletkun suoraan bensasuodattimelle ja sitten alko ottamaan kierrosta!!

Eli tuossa taisi olla ongelmia tulpanjohtojen/hattujen kanssa ja alipainehanan. Täytyy katella saako alipainehanaan pelkkiä kalvoja. Liquisolella olen joskus muuttuvakurkkuisen kaasarin luistin kalvon korjannut onnistuneesti, eli vois sillä kokeilla alkuun. Tai sitten laittaa vain mekaanisen hanan, jonka sulkee aina, kun seisottaa pidemmän aikaa.

En osaa sanoa, tarviiko kaasarit kuitenkin vielä säätöä. Täytyy seurailla polttoaineen kulutusta, koska aikasemmin vei sen 6,5l/100km. Nyt seosruuvit on säädetty 1 3/4, kun aikasemmin oli noin yhden kierroksen auki.

Kiitti kaikille vinkeistä tähän asti. Mukava, kun homma etenee ja "uutta" oppii, vaikka kesken ajokauden joutuukin rassailemaan :)
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:20:03
Se koko hana ei maksa paljoakaan se vaan on niin ,että ei taida liikkeessä olla, pitää tilata. Tarkista nyt vielä tuleeko siihen pieneen letkuun sitä alipainetta. Jos ei tule vika on tukkoisessa letkussa.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 18.07.16 - klo:20:41
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 18.07.16 - klo:20:03
Se koko hana ei maksa paljoakaan se vaan on niin ,että ei taida liikkeessä olla, pitää tilata. Tarkista nyt vielä tuleeko siihen pieneen letkuun sitä alipainetta. Jos ei tule vika on tukkoisessa letkussa.

Juu katoin kaikki ne imukurkuille tulevat letkut jo aiemmin. Tuossa tuntu ainaki "syke" sormenpäähän, kun testasin hanan toimivuutta ja irroitin letkun hanasta moottorin käydessä.

Kävin nyt pidemmän lenkin ja moottoritiellä tuli ihan uusi ilmiö vastaan. Pyörä ei nykinyt, mutta väännöt hävisi. Ihan, kuin olisi taas käynyt vajailla pytyillä. Rampille tullessa kokeilin tyhjäkäyntiä kytkin pohjassa ja ei meinannut pysyä käynnissä. Kun pysähty valoissa hetken aikaa ja lähti kiihdyttämään, niin vedot palasi. Tämä toistu, kun ajoin uudestaan motarilla. Myös moottorijarrutukset tuntuu erilaisilta. Eli ihan, kuin täristäisi hiukan. Aiemmin moottori hurisi tasaisesti moottorijarrutuksissa, mutta ei enää. Kaasua kun antaa vähän, niin käy taas normaalisti.

3/4 Hondassa on mulla ollu nyt kaasareitten/polttoaineen syötön kans ongelmia. Kaikissa ollu juuttuvakurkkuiset. Alkaa usko loppumaan tämän merkin kans. Aikansa, kun rassaa, niin tulee kyllä kuntoon, mutta mielummin kai sitä ajelis vaan :/
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 23.07.16 - klo:21:43
Noniin. Sain kuin sainkn pyörän toimimaan jotenkin kohtuudella. Vieläkin pienillä kierroksilla ja moottorijarrutuksessa tuntuu röpöttävän. Tyhjäkäynti ok ja kiihtyykin ihan kohtuudella ilman nykimistä. Varmasti en osaa sanoa, mikä oli vikana. Eli tulpat, tulpanjohdot ja hatut vaihdettu, alopaineletkut ja tulpaukset tarkastettu, alipainehanan kalvo tarkastettu, kaasarit puhdistettu, seosruuveja hiukan isommalle, ilmasuodatin vaihdettu. Tarkastin vielä alipainehanan uudestaan ja putsasin kanavan uudestaan.

Kävin nyt parin päivän reissun ajelemassa (n.820km). Kulutus oli nyt n.6-6.2 l/100km, eli lian kova vieläkin. Aiemmin oli siis 6.5-6.8. Uutena "ominaisuutena" tuli, että pitkien matkapätkien jälkeen, kun pysähtyi, paisuntasäiliöstä kuului pulputusta ja muutaman kerran ruikki ylivuotoletkusta nestettä pihalle. Nyt sitten alkoi hiljaisessa ajossa nostelemaan lämpöjä ja lopulta lämmöt nousi matkavauhdissakin ylärajoille. Olin tulossa tänään Rovaniemeltä Ouluun ja Simon kohdalla siis lämmöt nousi, eikä alkaneet laskea. Sain nilkutettua Merihelmeen parin jäähdyttelytauon jälkeen. Jouduin lisäämään vettä syyläriin vajaan litran verran ja sain ajettua kotiin asti. Lämmöt oli lisäyksen jälkeen ok, mutta kotipihassa taas ruikki nesteitä ylivuotoletkusta.

Eli oisko kansipahvi menossa/mennyt rikki ja pukkaa painetta jäähdytysnesteeseen? Muuta syytä en tähän hätään keksi. Toivottavasti kannet olis sentään ok. Onko muilla ollu vastaavia kokemuksia?

Aika on kortilla isomman remontin tekemiseen tässä hetkessä ja ajomahdollisuudet satunnaisesti viikonloppuisin pidemmille reissuille. No tietääpähän, mitä tekee syksyn/talven autotallissa. Muutenhan tuolla on mukava matkustella, mutta koko ajan huoli, mitä seuraavaksi..
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 23.07.16 - klo:22:03
ST:ssä ilmenee joskus sellaista vikaa että jäähdytysjärjestelmän täyttökorkin alta paisuntasäiliöön menevä letku kiertyy umpeen oottorin lämmön vaikutuksesta. Ja sitten kone sylkäisee jäähdytysnestettä jonnekin muualle eli usein korkista pihalle aina kun kone käytetään lämpimäksi. Tämä saattaisi selittää lämpöongelmat ja nestevajauksen. En nyt opeta isääni n*******n, mutta jos nestettä menee öljyn sekaan niin öljyhän muuttuu kaakaon väriseksi. Ja eräässä pannarin koneessani neste meni palotiloihin. Seurauksena oli kaamea höyry pakoputkista jota ei voinut olla huomaamatta. Eli vuotaisiko nestettä? Muuten, jos ST:n jäähdytysjärjestelmän ylitäyttää, eli yli paisuntasäiliön merkin, niin yli mennyt neste tulee ulos etenkin kallistuksissa.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 24.07.16 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 23.07.16 - klo:22:03
ST:ssä ilmenee joskus sellaista vikaa että jäähdytysjärjestelmän täyttökorkin alta paisuntasäiliöön menevä letku kiertyy umpeen oottorin lämmön vaikutuksesta. Ja sitten kone sylkäisee jäähdytysnestettä jonnekin muualle eli usein korkista pihalle aina kun kone käytetään lämpimäksi. Tämä saattaisi selittää lämpöongelmat ja nestevajauksen. En nyt opeta isääni n*******n, mutta jos nestettä menee öljyn sekaan niin öljyhän muuttuu kaakaon väriseksi. Ja eräässä pannarin koneessani neste meni palotiloihin. Seurauksena oli kaamea höyry pakoputkista jota ei voinut olla huomaamatta. Eli vuotaisiko nestettä? Muuten, jos ST:n jäähdytysjärjestelmän ylitäyttää, eli yli paisuntasäiliön merkin, niin yli mennyt neste tulee ulos etenkin kallistuksissa.

Kiitti vinkistä. Täytyypä tarkastaa tuo letku. Nyt ei tullu nesteet syylärinkorkista läpi, vaan paisarin ylivuotoletkusta. Mietin vain, että mahtaako tuossa olla originaali korkki paikallaan, kun "hanskalokerossa" oli toinen, vähän erilainen korkki. Niissähän on paineraja, milloin pruutaavat yli. Täytyypä tutkia tuokin, onko eri painerajalla, eli mahdollisesti vaihdettu, jos on pruutaillu..
Neste oli punaista, eli mielestäni ihan oikean väristä. Mietinkin, että muuttuuko väri, jos kansipahvi vuotaa. Täytyy nyt kattoo se letku ja käydä ajamassa pientä lenkkiä.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannukakku - 24.07.16 - klo:23:47
Tuo kulutus nyt kyllä mietityttää. Mitä polttoainetta käytät?
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 25.07.16 - klo:00:23
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 24.07.16 - klo:23:47
Tuo kulutus nyt kyllä mietityttää. Mitä polttoainetta käytät?

98:a oon käyttäny kaikissa mun bensavehkeissä. Oiskohan vain kaasarin säädöt ja synkat pielessä. Jos nyt tämän kesän sais ajeltua. Tilasin "varalta" uudet imukaulat kaasareihin ja ajattelin talven aikana tehdä perusteellisemman putsauksen kaasareille ja nippeleille ultraäänipesurilla. Sitten käytän jossain pajalla säädätyttämässä seokset ja synkat.
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 26.07.16 - klo:17:13
Tarkastin paisarille menevän letkun, mutta en nähnyt/löytänyt mitään epäillyttävää, kierteytymistä yms. Mutta sen pistin merkille, että paikallaan oleva syylärinkorkki ei ollut alkuperäinen. "Hanskalokerossa" mukana ollut korkki näytti ainakin ulkoisesti samalta, mitä räjäytyskuvissa on. Alkup. korkin jousi oli sormituntumalla varmaan puolta jäykempi, kuin paikallaan olleessa, joten laitoin sen alkuperäisen paikalleen. Kävin tuossa toista tuntia ajelemassa ja ajoin moottorin kunnolla lämpimäksi. Tällä reissulla ei ainakaan ruikkinut nesteitä pihalle, eikä kuulunut mitään pulinoita sammutuksen jälkeen. Se täytyy vielä tarkistaa, että toimiiko flekti. En ole ainakaan pistänyt merkille, että olisi kertaakaan käynnistynyt. Jonkin aiemman omistajan toimesta pyörässä on ollut erillinen katkaisija flektille, jolla on saanut lektin pyörimään, vaikka pyörä on ollut sammuksissa. Tämä kuulemma keskieuroopan reissuilla tarpeellinen toiminto ruuhkissa yms.?? Täytyy mittailla lämpökytkin ja tarkastaa kytkennät yms. No jospa tämä tästä taas...
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: Pannari Petteri - 29.07.16 - klo:17:54
Jokohan ongelmaan on saatu ratkaisu?
Itselläni aiemmin Honda 500 CX, jossa hyvin samanlainen ongelma.
Syy ongelmaan oli pieni ilmavuoto kaasuttimen "imukurkussa" (joka on siis kumiletkua).
Imupuolen vuodon sai näppärästi selville "starttisprayllä".
Eli kun pyörä oli tyhjäkäynnillä, suihkautus starttisprayta kuusuttimen imukurkkujen luokse/ ympärille.
Jos koneen kierrokset nousevat reilusti....niin ilmavuoto imukurkussa/kiinnityksessä/tiivisteessä
eli saa ilmaa jostakin liikaa.
CX:n imukurkkussa oli pieni halkeama/pykimä, joka korjattiin alkuun Sikafleksillä...
...ja hyvin toimi tuon jälkeen.


Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: heieksym - 29.07.16 - klo:19:18
Lainaus käyttäjältä: Pannari Petteri - 29.07.16 - klo:17:54
Jokohan ongelmaan on saatu ratkaisu?
Itselläni aiemmin Honda 500 CX, jossa hyvin samanlainen ongelma.
Syy ongelmaan oli pieni ilmavuoto kaasuttimen "imukurkussa" (joka on siis kumiletkua).
Imupuolen vuodon sai näppärästi selville "starttisprayllä".
Eli kun pyörä oli tyhjäkäynnillä, suihkautus starttisprayta kuusuttimen imukurkkujen luokse/ ympärille.
Jos koneen kierrokset nousevat reilusti....niin ilmavuoto imukurkussa/kiinnityksessä/tiivisteessä
eli saa ilmaa jostakin liikaa.
CX:n imukurkkussa oli pieni halkeama/pykimä, joka korjattiin alkuun Sikafleksillä...
...ja hyvin toimi tuon jälkeen.

Nykiminen ei sinänsä ole enää ongelma. Katoin kyllä imukurkut silmämääräisesti läpi, kun käytin kaasarit irrallaan. Tartuntapinnoiltaan ainakin näytti ehjiltä. Tilauksessa on kuitenkin uudet, mitkä vaihdan viimeistään talven aikana. Mutta tuon starttipilottitestin vois kyllä tehdä. Luulen, että kaasareiden säädöt (seosruuvit ja synkat) on pielessä ja ne teetän huoltoliikkeessä. Toisaalta olis kyllä kiva opetella ihan mielenkiinnosta se homma itselläkin, muttei kiihota alkaa hankkimaan alipainemittareita sen vuoksi. Toki mittarit vois tehdä kirkkaasta letkustakin, mutta jospa tämä olisi viimeinen kaasarivehjes.

Jostain autosta olen imupuolen haitariletkuja sikaflexillä joskus korjaillut. Ihan toimiva menetelmä. Liquisole on kans hyvä liima (kumisaapasliima), kun on elastinen ja kestää bensaa, öljyä ja lämpöä. Yhden muuttuvakurkkuisen kaasarin revenneen luistin kalvon olen sillä korjannut ja ainakin yhden kesän kesti, ennen kuin luovuin pyörästä.

Nyt ei ole jäähytinnesteetkään tullu ulos ja lämmöt pysyny kurissa. Täytyy seisottaa nyt katoksessa ja pitää katteet paikallaan, kun kaikki on kunnossa  :P
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: VerdeP - 09.05.20 - klo:18:46
Ois ollu kiva tietää selviskö syy?Aloin lueskelemaan juttua (ku etsin josko omaan probleemaan löytyis vika) ja heti ekana itselle tuli tuli mieleen kaasareiden synkronointi.Jutussa puhuttiin et joku 20tkm sitten synkattu.Kun itse säädän kaasareita - varmaan alle 5 tkm välein - niin aina olen joutunut säätämään!Ja se säätöhän on kohtuu simppeli - joo ilmanputsarin olen aina irroittanut.Ja vasta sen jälkeen,kun on pitänyt säädön aikana pyörän kierrokset jossain 800 kieppeillä, niin säätökin onnistuu helpommin.Pysyykö muiden pyörissä säädöt kohdillaan?
Turvallisia kilometrejä!
Otsikko: Vs: Nykiminen kiihdytyksessä
Kirjoitti: FF1pan - 09.05.20 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: VerdeP - 09.05.20 - klo:18:46
Ois ollu kiva tietää selviskö syy?Aloin lueskelemaan juttua (ku etsin josko omaan probleemaan löytyis vika) ja heti ekana itselle tuli tuli mieleen kaasareiden synkronointi.Jutussa puhuttiin et joku 20tkm sitten synkattu.Kun itse säädän kaasareita - varmaan alle 5 tkm välein - niin aina olen joutunut säätämään!Ja se säätöhän on kohtuu simppeli - joo ilmanputsarin olen aina irroittanut.Ja vasta sen jälkeen,kun on pitänyt säädön aikana pyörän kierrokset jossain 800 kieppeillä, niin säätökin onnistuu helpommin.Pysyykö muiden pyörissä säädöt kohdillaan?
Turvallisia kilometrejä!



Jos se nykiminen terävää,niin tulee mieleen,että olis sähköpuolen ongelma,ja siitä eka ajatus tulpan johdot ,onko koskaan uusittu? Autopulella tullut joskus eteen tämä.mutta ??

FF1pan