takarenkaan kuluminen (jatkoa spoori keskustelulle)

Aloittaja mika.h, 01.09.14 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tässä kuva pirellin diabolo jolla ajettu 10t kilsaa vasenreuna 0mm keskeltä 0mm oikeareuna 2.7mm

Mun kyllä pitää myöntää että sen verran kukkahattu olen, etten koskaan aja rengasta noin kaljuksi.
Olkoonkin se mitä merkkiä tahansa.

Taisi edellinenkin vaihtua jo silloin kun vasemmassa reunassa oli vielä kuluneimmassa kohdassa sen 0,5mm tosin hyvin pienellä alueella.

Halvin henkivakuutus tänä päivänä on renkaat joissa on kulutuspintaa.
Eikä ne oikeastaan kalliitakaan ole, kunhan vähän plokkaa.  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Ei itelläkään ollu tarkotus ajaa noin finaaliin sitä loppu kului ihan älyttömän nopeasti eli kannattaa kurkkia niitä renkaita aika tiuhaan varsinki loppuvaiheessa

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 01.09.14 - klo:23:06
Mun kyllä pitää myöntää että sen verran kukkahattu olen, etten koskaan aja rengasta noin kaljuksi.
Olkoonkin se mitä merkkiä tahansa.

Taisi edellinenkin vaihtua jo silloin kun vasemmassa reunassa oli vielä kuluneimmassa kohdassa sen 0,5mm tosin hyvin pienellä alueella.

Halvin henkivakuutus tänä päivänä on renkaat joissa on kulutuspintaa.
Eikä ne oikeastaan kalliitakaan ole, kunhan vähän plokkaa.  thumbsup1


Sen verran taas komppaan Timppaa:Kyllä ajopelissä,on se sitten auto tai motopyörä,kyllä väärässä paikassa säästää jos renkaissa.
On taatusti halvin henkivakuutus, kun pitää ajopeleissänsä kunnon renkaat,niin kesällä kuin talvellakin.Silloin turvallista liikkua niillä    thumbsup1

Terv  horisko FF1pan   rd11

03.09.14 - klo:10:22 #4 Viimeisin muokkaus: 03.09.14 - klo:10:24 käyttäjältä awes
Ohessa oman pannarin alla pyörineet Michelin PR2:set

Kaksi kesää ja n. 17.000 km.

Etunen on kyllä aika "kalansuomulla" ja urisee mutkissa.

Aika hyvin kestäneet thumbsup1

Pliiss ;)    Laittakaa aina "työntömitalla/Mauserilla" mitattu mitta ja kuva! 22yikes
Sillon ollaan jo vahvoilla yhteisen hyvän kanssa.jos kulutuskestävyys kiinnostaa... ketäpä ei matkamopoilijaa kiinnostaisi  rd11
Ajoin usean kyykyn renkaan loppuun,kirjanpito on kotona,laitan myöhemmin,kuvia ei kyllä ole.
H-D:n rengas km on jossain,mistä en ole niitä löytänyt,laitan tiedot jos ne löydän...
Nyt MPR4 alla takana ja epäilen VAHVASTI että tuo lätty kestää 11-12tkm enempää,ajettu nyt n.7000km olisko n.3mm jäljellä,siis ilman mittaa... mittaan kun pääsen kotia.

Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: awes - 03.09.14 - klo:10:22
Ohessa oman pannarin alla pyörineet Michelin PR2:set

Kaksi kesää ja n. 17.000 km.

Etunen on kyllä aika "kalansuomulla" ja urisee mutkissa.

Aika hyvin kestäneet thumbsup1

Näillähän vielä päästelee....etunen näköjään tosin jo alkaa kuivumaan.
Mutta herää kysymys...kuinka paljon ajotapa vaikuttaa ?? Sanoisin PALJON.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Varmasti vaikuttaa paljon,eli vain ajotottumuksen ja ajotapa rengas vertailuun---
Eli ajo tapa myös.
Itte ajellut nuo kaikki km yksin Lapissa ja Norjassa ehken 1500km tiet olleet ehken karkeampia mitä on itä-Suomessa :-\
ELi yksin reissukamat päällä,en keuli,enää :P  en polta kumia jeejee:
Tuntuu että paria rekkaa täys kaasu ohitusta lukuunottamalla mennään,Meleko rauhallista matka vauhtia n.10km/h yli rajotuksen.
Ei sakkoja,ja toiset ajaa samalla renkaala palajo enempi? työnnättekö pyöriä? Onko ylä kierrosraja 2500:ssa?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tätä juuri tarkoitan.
Ohitukset mennään eikä kupata ja mutkatiellä se 10+ tikkarinopeus tai...

Lähdöt muutenkin ns. ripeästi mutta muuten rauhallista menoa ja lähes aina kaksi päällä.
(yleensä takaa kuuluu mitä siinä takana kyykit vielä.....)

Meillä sulasi takaa michelin PR3 n.10000km:päästä vaihtoon....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Noissa kilpa-ajohommissa renkaan kulumiseen vaikuttaa myös jousen ja paluuvaimennuksen säätö. Kuinkapaljon meidän porukka yleensä noita arvoja säätää.

Eturengas pyörinyt 18500km (muistin aiemmin väärin) ja jäljellä 2,3milliä!

Takarengas 12700km ja jäljellä 2,7milliä!

04.09.14 - klo:17:20 #11 Viimeisin muokkaus: 04.09.14 - klo:20:55 käyttäjältä hojare
 rd11
Käsittämättömiä matkoja jotkut renkaillansa ajelevat. Edellisen takarenkaan (Metzelerin Marathonin) vaihdatin
vähän reilun 10 tkm jälkeen ennen reissua (oli jo paljon enemmän kulunut kuin kuvien renkaat).
Joskus ajoin Marathonin takarenkaalla reilut 15 tkm.

Nyt alla Pirellin Angelit (10500 km) ja takarengas alkaa olla ehtoopuolella, eturengas vielä ihan OK.

Useimnmiten mennään kaksi päällä matkatavarat päällä ja ajotapa lienee samantyylinen kuin Timpalla.
En voisi kuvitella ajavani 20 tkm muilla kuin umpikumirenkailla. airrev

Ajotapa ja yksin tai kaksin vaikuttavat luultavasti paljon enemmän kuin mikään muu.
Varmaankin myös se, että jos joutuu ajamaan ison osan kilometreistä sateessa, kuluvat renkaat
paljon hitaammin. Muistan lukeneeni jostain, että sateella renkaat eivät kulu. Pitääkö
tuo sitten täysin paikkaansa??

Hojare

tee se nyt, huomenna voi olla.....

Michelin PR3 ajettu 19800km, josta n.12000km euroopassa ja loput suomessa. Kaksi päällä ja täys lasti laukuissa ainakin tuolla euroopassa.
Takakumi kuvan kunnossa, etusella olisi vielä ajanut pintaa oli noin 3mm.
Mutta vaihdoin molemmat Michelin PR4 GT renkaaseen. Niin ja taakse kokeeksi 180/55 ajelu.gif
Pitäs kestää vielä paremmin airrev


Lainaus käyttäjältä: mika.h - 02.09.14 - klo:06:37
Ei itelläkään ollu tarkotus ajaa noin finaaliin sitä loppu kului ihan älyttömän nopeasti eli kannattaa kurkkia niitä renkaita aika tiuhaan varsinki loppuvaiheessa

Noin se on. varsinkin jos on reissun päällä, niin viimeinen milli puolitoista kuluu aivan huomaamatta.


Powered by EzPortal