Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen!?

Aloittaja Pannukakku, 03.05.09 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mulla on -92 vuoden ST1100 ja olen täyttämässä jäähdytinjärjestelmää. Ihan pikku juttu sinänsä, mutta nestettä menee kaksi litraa ja sitten täysin tyhjennetty ja purettu 3,5 litran järjestelmä on olevinaan täynnä! Eihän tommosta uskalla käynnistää, joten onko kellään osaavammalla veenelosenkesyttäjällä hyvää vinkkiä järjestelmän ilmaukseen? Ohje yllyttää koneen käynnistykseen ja lämpimäksi käyttämiseen, mutta jos lohkoista puuttuu litra litkua niin ohjetta seuraten pakokaasu muuttuu höyryävän valkoiseksi ja savun hälvettyä saa hakea uudet kansipahvit...  #-o Asiasta kun on kokemusta.

Ei kai se nyt heti pala.Pienellä 10sekunnin käynnillä sais nesteet kiertämään.Kysy kuitenkin paremmilta huoltomiehiltä.

Minulla oli Panin jäähdytysjärjestelmä tyhjillään kun vaihdoin keväällä uuden jakoremmin. Ei täyttynyt ekakerralla vaan kone piti panna kiertämään tyhjäkäynnille. Vesipumppu näytti olevan sen verran alhaalla että nesteet lähti heti kierrolle ja painoi ilmat edeltä ulos ja viimeisetki varmasti kun termostaatti kävi auki. Pikku käyntipätkiä ja taas lisää nestettä niin kyllä se siitä.

Powered by EzPortal