1300 2008

Aloittaja Harvi, 28.02.18 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi kaikille!!
Pyörän vaihtoa pakkaspäivänä suunnittelen. Iso rosvo on vaihtumassa Pannariin. Kandidaattipyörä on 1300 Pannari vuosimallia 2008 kaikilla härpäkkeitä. Olen 170 lyhyt. Rosvon kanssa ongelmia käsikulmissa, jouduin ottamaan liikaa etunojaa, kädet rasittu. Lisäksi jouduin varvastamaan, mikä johti pariin ikävään lähetä piti kaatoon! Mahtaakohan Pannari soveltua paremmin hukkapätkä kuskille?

Kannattaa kokeilla sitä vaikka paikallaan, istuin ala-asennossa - senhän saa kolmeen eri korkeusasentoon.

Lainaus käyttäjältä: Harvi - 28.02.18 - klo:11:51
Moi kaikille!!
Pyörän vaihtoa pakkaspäivänä suunnittelen. Iso rosvo on vaihtumassa Pannariin. Kandidaattipyörä on 1300 Pannari vuosimallia 2008 kaikilla härpäkkeitä. Olen 170 lyhyt. Rosvon kanssa ongelmia käsikulmissa, jouduin ottamaan liikaa etunojaa, kädet rasittu. Lisäksi jouduin varvastamaan, mikä johti pariin ikävään lähetä piti kaatoon! Mahtaakohan Pannari soveltua paremmin hukkapätkä kuskille?


Mä olen 172 senttinen ja ajoin 5 vuotta orkkis satulalla matalimmalla pykälällä, silti yletty vaan päkiät kunnolla maahan,
vein satulan muotoiltavaksi päältä otettiin 2 cm veks ja sivuilta 1 cm nyt ylettyy kantapäätkin kunnolla maahan, sitte
tilasin ton Equipin tangon korotuspalan ja tankokin nousi n. 2,5 cm ja tuli lähemmäs saman verran. nyt oon 3 kesää
nauttinu ajamisesta vielä enemmän, kun sain parhaan mahdollisen ajoasennon, satula muotoiltiin mun perää varten, ei puudu
sekään enää yhtään.

Kannattaa koe istua ainakin. Pannari on tankki täynnä painava n330kg ja korkea pyörä. Satulaa muokkaamalla varmaan pärjää.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Olen edellisisä heppuja vielä matalampi ja tietysti istuin ala-asennossa myös istuin on madallettu Sepeteuksen kertomalla tavalla.Ainoa murhe on vieläkin , kantapäät jää ilmaan . Maantieajo pysähtymisineen ei ole ongelmia mutta kaupungissa pyörittely vaatii enemmän tarkkaavaisuutta . Kääntyminen sivukadulle kun jalankulkija hyppää eteen , pyörä vähän kallellaan niin siinä saattaa olla pitelemistä . Pysäköinnin oppii nopeasti kun huomaa , ettei pyörä liiku sitten millään taaksepäin . Olen käynyt suutarilla kyselemässä kengän pohjiin korotusta ja niitä on kyllä tehty noin 20-25 mm . Pitää selvittää tuleeko ongelmia vaihde- ja jarrupolkimen kanssa . Pyörän vaihto ei tuo ratkaisua kun haluaa ajaa pidempiä reissuja , kaikkien merkkien vastaavat mallit ovat vähintään yhtä korkeita . Harrikka on kyllä tallissa ja jalat jää siinä  jopa koukkuun pysähtyessää mutta ei se ole tehty pidempiä ajoja varten ainakaan tämän ikäiselle ukolle .

Lainaus käyttäjältä: himoski - 28.02.18 - klo:13:38
Kannattaa kokeilla sitä vaikka paikallaan, istuin ala-asennossa - senhän saa kolmeen eri korkeusasentoon.

Neljään asentoon !

Hei,tilanteita tulee ja menee kun on korkee mopotin ja kuljettaja on jaloista lyhyt ... Pannarihan on matala mopo jos vertaa isoihin enskoihin ja niilläkin lyhyet kuskit ajelee. lääke tähän on opettelu pyörän käyttäymiseen hiljaisella nopeudella heti aluksi , eri mallit käyttäytyy tietenkin erilailla ja vaikka tän kaikki tietääkin niin uuden mopon kanssa kertaus on opintojen äiti. Omasta mielestä ei heti kannata lähteen muuttaan vakio mopossa mitään ennenkuin on ajellut sillä itse , toisille toimii joku juttu ja toisille eri jutut . Se et jalat ylettyy sen verran maahan et voi sivutuelta työntää pyörän suoraan se riittää aluksi , onhan se kaikinpuolin mukavaa jos jalat saa tukevasti maahan mutta se ei pakollista. Kaikille mukavaa kevään ja ajokelien odotusta .

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 28.02.18 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Harvi - 28.02.18 - klo:11:51
Moi kaikille!!
Pyörän vaihtoa pakkaspäivänä suunnittelen. Iso rosvo on vaihtumassa Pannariin. Kandidaattipyörä on 1300 Pannari vuosimallia 2008 kaikilla härpäkkeitä. Olen 170 lyhyt. Rosvon kanssa ongelmia käsikulmissa, jouduin ottamaan liikaa etunojaa, kädet rasittu. Lisäksi jouduin varvastamaan, mikä johti pariin ikävään lähetä piti kaatoon! Mahtaakohan Pannari soveltua paremmin hukkapätkä kuskille?


Mä olen 172 senttinen ja ajoin 5 vuotta orkkis satulalla matalimmalla pykälällä, silti yletty vaan päkiät kunnolla maahan,
vein satulan muotoiltavaksi päältä otettiin 2 cm veks ja sivuilta 1 cm nyt ylettyy kantapäätkin kunnolla maahan, sitte
tilasin ton Equipin tangon korotuspalan ja tankokin nousi n. 2,5 cm ja tuli lähemmäs saman verran. nyt oon 3 kesää
nauttinu ajamisesta vielä enemmän, kun sain parhaan mahdollisen ajoasennon, satula muotoiltiin mun perää varten, ei puudu
sekään enää yhtään.

Jos ja kun tarvetta penkin muokkaukseen tulisi, missä ja mihin hintaan tuo onnistuu?
t. Hartsa2

Lainaus käyttäjältä: pertti - 01.03.18 - klo:09:15
Olen edellisisä heppuja vielä matalampi ja tietysti istuin ala-asennossa myös istuin on madallettu Sepeteuksen kertomalla tavalla.Ainoa murhe on vieläkin , kantapäät jää ilmaan . Maantieajo pysähtymisineen ei ole ongelmia mutta kaupungissa pyörittely vaatii enemmän tarkkaavaisuutta . Kääntyminen sivukadulle kun jalankulkija hyppää eteen , pyörä vähän kallellaan niin siinä saattaa olla pitelemistä . Pysäköinnin oppii nopeasti kun huomaa , ettei pyörä liiku sitten millään taaksepäin . Olen käynyt suutarilla kyselemässä kengän pohjiin korotusta ja niitä on kyllä tehty noin 20-25 mm . Pitää selvittää tuleeko ongelmia vaihde- ja jarrupolkimen kanssa . Pyörän vaihto ei tuo ratkaisua kun haluaa ajaa pidempiä reissuja , kaikkien merkkien vastaavat mallit ovat vähintään yhtä korkeita . Harrikka on kyllä tallissa ja jalat jää siinä  jopa koukkuun pysähtyessää mutta ei se ole tehty pidempiä ajoja varten ainakaan tämän ikäiselle ukolle .
Tervehdys, sama kysymys naapurikunnan miehelle kuin Sepeteukselle: jos ja kun satulan muokkaukselle tulee tarvetta, niin missä ja millä hinnalla se onnistuu?
t. Hartsa2

Mä modautin satulan täällä Naantalissa,
kun sain vinkin FF1Pan:ilta joka oli aikasemmin
siellä modauttanu oman 1100:sen satulan.

Uus nahka vaaleansininen ja modaus 260e

Verhoilu-nuotta  puh: 02/4352100

Kiitos!
t. Hartsa2

Powered by EzPortal