Parhaat renkaat

Aloittaja sepeteus, 24.06.20 - klo:05:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ei oo mulla koskaan ollu näin hyviä renkaita !  Michelin pr 4 GT:t  kesti 22600 km ja vielä oli kuvioo keskellä jäljellä ja pitoa riitti loppuun asti. tilasin MP-renkaalta uuden samanlaisen 148,40 e ja tuli Hanoverista 5 pv:ssä kotiovelle.    Aikasemmin kun Chinko toimitti vielä kunnon renkaita niin kesti n. 16 - 17 000 km paineet takasessa 3,3 bar.

Mulla sama juttu Pr 4 GT ajoin rapiat 20000 km. Nyt laitettiin eteen ja taakse  kokeeksi Misukan Pr 5 GT saas nähdä kestääkö saman verran kilometrejä.
make

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 24.06.20 - klo:05:51
Ei oo mulla koskaan ollu näin hyviä renkaita !  Michelin pr 4 GT:t  kesti 22600 km ja vielä oli kuvioo keskellä jäljellä ja pitoa riitti loppuun asti.

Mitä Sepeteus sanoi ?   reps reps reps reps
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Pitoahan renkaissa on kankaille asti kuivalla kelillä ajaessa, mutta vesisateessa alkaa olla hengelle hupaa.

Nyt on alla Road 5 ja kyllä kehitystä tuntuu tapahtuneet mm märkäpidossa. Mainosten mukaan kuluneenakin olisi PR 4 parempi. No, aika näyttää.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Mulla rupee oleen eturengas vaihtokunnossa 26934km Pintaa jäljellä 1.5mm Tiedustelenkin muilta mistä kannattais tilata  PR4GT kun hinnat täälä tiskiliikkeissä aika korkeat

Lainaus käyttäjältä: pan velsu - 08.07.20 - klo:06:14
Mulla rupee oleen eturengas vaihtokunnossa 26934km Pintaa jäljellä 1.5mm Tiedustelenkin muilta mistä kannattais tilata  PR4GT kun hinnat täälä tiskiliikkeissä aika korkeat
moi ite tilaan myNETmoto näytää olevan toimitus muutunut vai 2 rengasta samalla rahdilla mic 4 gt etu/taka 277,90 toimitus kuluineen thumbsup1

Tuli keväällä vaihdettua takarengas Nyt tarttis vaan etusen  Yhdessä tilattuna  seuraavaa vaihtoa ajatellen takarengas pari vuotta vanha Mietitään halvin etunen tilattuna  vähän alle 120

Lainaus käyttäjältä: pan velsu - 08.07.20 - klo:06:14
Mulla rupee oleen eturengas vaihtokunnossa 26934km Pintaa jäljellä 1.5mm Tiedustelenkin muilta mistä kannattais tilata  PR4GT kun hinnat täälä tiskiliikkeissä aika korkeat

Täältä olen tilallut mopoon renkaita. Ollut 10-20€ kalliimpi kuin myetmoto esim.  On kotimainen toimija. https://mprenkaat-store.com/ tämähän taisi olla mansen suunnalla ainakin Vantaalta katsotuna......
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Ei mulla ainakaan takarenkaat kestä noin paljon kilometrejä.
Uusin vasta takasen, oli Perkeles yksi aamu tyhjä tuo Metzeleri.
Oli kyllä jo sakko kumi, mutta olisin silti ajellut vielä vähän.
Nyt heivasin alle Misukan pr 3:sen.
Ihan sen takia tuon 3 kun sattui sellainen uusi tallissa olevan.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 16.07.20 - klo:18:57
Ei mulla ainakaan takarenkaat kestä noin paljon kilometrejä.
Uusin vasta takasen, oli Perkeles yksi aamu tyhjä tuo Metzeleri.
Oli kyllä jo sakko kumi, mutta olisin silti ajellut vielä vähän.
Nyt heivasin alle Misukan pr 3:sen.
Ihan sen takia tuon 3 kun sattui sellainen uusi tallissa olevan.
Oliko monta vuotta tallissa ?
Jos ajaa vähän /vuosi niin en osta ainakaan itse niitä varastoon,,,,
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Välillä tuli ajettua paljon, niin tilasin 3 rengasta kerralla. Olisi sen takasen voinut vaihtaa jo viime kesänä, mutta jäi vaihtamatta.
Hyvin on pitoa misukan PR3  kun vertaa sitä kaljuksi ajettuun marathon 880:seen. Se oli jo kantatessa hiukan liukas.
Oli se muutaman vuoden tallissa, nyt sitten alla ja ajossa.
PR4 oli alla ennen Metzeleriä, silloin tarkoituksella kokeilu mielessä tilasin myös tuon PR3:sen.
Jospa tämä edes kestäisi ajoa enempi.  rd11 rd11
Ja pääasia että on musta ja pyöreä.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Täällä mentiin Michelin Road 5 GT-renkailla 7000km tänä kesänä, eivätkä lipsuneet tassut kertaakaan, vaikka välillä oltiin melkoisen kallellaankin kurveissa. Pintaa on vielä hyvin, joten kesällä 2021 mennään vielä muutama tuhat taatusti näillä kumeilla. Rengaspaineet olivat edessä ja takana miltei koko kesän 3.2bar. Ainakin tämän 7000 kilometrin perusteella suosittelen kyseisiä renkaita. Nämähän on suunniteltu juuri raskaammille moottoripyörille alunperinkin.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Itselläni on Gessussa alla Road 5 Trail renkaat ja tyytyväinen olen ollut. Matka jatkuu vielä ensi kesänä useamman tuhat kilometriä.

Olen aina ihmetellyt keskusteluja tai lähinnä kehuskelua renkailla ajetuilla kilometreillä. Sitten kun sattuu katsomaan ko pyörän renkaita, niin hyvä jos kuvio enää näkyy. Renkaat voi toki ajaa kankaille ja pitoa on kuivalla kelillä, mutta sateella kuljettajasta tulee matkustaja. Onneksi takapenkillä istuva matkanjohtaja ei välttämättä tiedä asiasta, kun mennä viipotetaan menemään. Kovin on henkiriepu pienten renkaiden kosketuspintojen varassa.

Toinen mikä ihmetyttää, niin on öljynvaihtovälien venytys niin mopoissa kuin autoissa, mutta se onkin jo eri aiheen paikka.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Lainaus käyttäjältä: ltm - 28.10.20 - klo:08:30
Itselläni on Gessussa alla Road 5 Trail renkaat ja tyytyväinen olen ollut. Matka jatkuu vielä ensi kesänä useamman tuhat kilometriä.

Olen aina ihmetellyt keskusteluja tai lähinnä kehuskelua renkailla ajetuilla kilometreillä. Sitten kun sattuu katsomaan ko pyörän renkaita, niin hyvä jos kuvio enää näkyy. Renkaat voi toki ajaa kankaille ja pitoa on kuivalla kelillä, mutta sateella kuljettajasta tulee matkustaja. Onneksi takapenkillä istuva matkanjohtaja ei välttämättä tiedä asiasta, kun mennä viipotetaan menemään. Kovin on henkiriepu pienten renkaiden kosketuspintojen varassa.

Ehdottomasti samaa mieltä ja erittäin hyvä pointti. Renkaissa säästäminen vaarantaa kaikkien hengen ja vaikka yhdessä ajokaudessa kuluisi rengaspari loppuun, niin onko esimerkiksi 400 euroa liian suuri henkivakuutus, jos vaakakupissa on, että jotakin vakavaa sattuu ja onnettomuuden merkittävimmäksi aiheuttajaksi osoittautuu kankaille ajetut kumit? Harrastaminen maksaa aina ja kaikki on kallista täällä kotimaassa, mutta itse ajattelen, että en halua omalletunnolleni loppuelämäksi niin raskasta taakkaa, että joku vammautuu tai jopa kuolee, jos suinkin voin omalta osaltani pienentää riskejä ajamalla hyvillä renkailla ja oikeilla ilmanpaineilla koko ajan.
TTRacing

Honda ST1300 abs - 04 "Pantera"

60900km

Tuskin pannaristit on se porukka joka ajaa renkaat kankaille . Kokoontumisissa kun renkaita on seurannu niin hyvillä kumeilla ollaan liikkeellä . Mielestäni se kunkin ajomäärän mukaan ei voi päätellä renkaan kuluneisuutta , toinen saa renkaan loppuun kymppitonnissa kun toisella se kestää puolta kauemmin .

Powered by EzPortal