Ajovalot

Aloittaja RinnJo, 27.07.16 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei.  Minulla ST1100 -98.  Tarvitsen apua.  Miten ihmeessä voin vaihtaa ajovalopolttimon? Minulla on sekä suomen-, että englanninkielinen manuaali, jossa kyllä kerrotaan varsinaisen polttimon vaihtamisesta, mutta miten sinne polttimo "pesään" helpoimmin pääsee, onko todella niin, että koko etukate pitää ensin irrottaa. Tiedosta olisin tosi kiitollinen.
yt. Joel Rinne p. 0500202720 tai sh js.pomo@gmail.com

Ei välttämättä tarvitse ottaa etukatetta pois,lampun alapuolelta se musta muovi pois,muistaakseni kahdella ruuvilla kiinni,
sieltä pienikätinen saa lampun johtoliittimen irti ja sitten se kuminen suoja pois,sitten polttimon lankalukitus sormella auki,polttimo pois......itse vahtanut useamman kerran sitäkautta polttimon,kerran reissussa Norjassakin....

Juuri näin kuin Meese neuvoo...
Eli kaksi ristipäätä irti "lampun" alla puolelta.
Liuvuta hieman "huoltoluukkua"kohti takarengasta niin irtoaa.
Ja sitten vaan "kätilönkättä" ja muuten vaan "käsikopelolla"!
Ja sitten huom. !
Vanhan kansan versiossa on piilotettu "hienous"....
...jos lähivalo palaa, niin vaihtamalla pitkävalonpoltin
lyhyenvalonpoltimoon keskenään, niin kaikki taas toimii !( oikeaa matkapyörä ajattelua)
Kaikkea ne jappanin pojat ovat ottaneet huomioon pyörää suunnitellessaan....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Tuosta Norjassa lampunvaihdosta viisastuneena laitoin kytkimen että saa myös toisessa palamaan lyhyet valot.Säästyy reissussa lampunvaihdolta.Valokuvio on vaan hajanaisempi kuin vasemmanpuoleisessa mutta parempi sekin kuin ei mitään tai sitten ajo pitkät päällä päivällä.KAHDENNUS VAATII RELEEN ,MUUTEN SULAA VALONVAIHTOKYTKIN......

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 27.07.16 - klo:23:02
KAHDENNUS VAATII RELEEN ,MUUTEN SULAA VALONVAIHTOKYTKIN......
Ei ole 7 vuoden käytön aikana vielä sulanut!!! Täytyy koputtaa puuta!
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Jos tuntuu ettei onnistu sieltä alapuolelta niin eipä se nyt niin kauhia homma ole purkaa sitä yläpuoltakaan. Pleksi pois niin tuskin enään sen jälkeen on puoltatusinaakaan ristipää ruuvia irroiteltavana. Helppo se on niinkin tehdä. Männäsuvena Levillä huoltsikan lipan alla tihkusateessa tuli tehtyä kun kummallakaan ei ollu mukana niitä kätilönkäsiä.

Lainaus käyttäjältä: Pannari Petteri - 27.07.16 - klo:21:34
Vanhan kansan versiossa on piilotettu "hienous"....
...jos lähivalo palaa, niin vaihtamalla pitkävalonpoltin
lyhyenvalonpoltimoon keskenään, niin kaikki taas toimii !( oikeaa matkapyörä ajattelua)
Kaikkea ne jappanin pojat ovat ottaneet huomioon pyörää suunnitellessaan....

Mitäh...?

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 28.07.16 - klo:16:50
Lainaus käyttäjältä: Pannari Petteri - 27.07.16 - klo:21:34
Vanhan kansan versiossa on piilotettu "hienous"....
...jos lähivalo palaa, niin vaihtamalla pitkävalonpoltin
lyhyenvalonpoltimoon keskenään, niin kaikki taas toimii !( oikeaa matkapyörä ajattelua)
Kaikkea ne jappanin pojat ovat ottaneet huomioon pyörää suunnitellessaan....

Mitäh...?
Jep juurikin näin, tulee käytettyä kaikki hehkulangat...

Suomeen tuoduissa mopoissa (ST1100 mallia) on alkujaan toiminut vain yksi lähivalo ja kaksi pitkää.....
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jaa niin joo, mulla on Saksan malli.

Meni kans eka ajovalo Latviasa, tämänkesän reissussa. Onneksi olin joskun katsonut miten lampun voi vaihtaa ja homma kesti 5 min. Se on se lampun kantaliittimessä oleva nappi jos sitä ei tiedä, taitaa jäädä vaihtamatta. Pieniä käsiä siinä ei tarvita. Pyörä on st 1300.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 29.07.16 - klo:09:05
Meni kans eka ajovalo Latviasa, tämänkesän reissussa. Onneksi olin joskun katsonut miten lampun voi vaihtaa ja homma kesti 5 min. Se on se lampun kantaliittimessä oleva nappi jos sitä ei tiedä, taitaa jäädä vaihtamatta. Pieniä käsiä siinä ei tarvita. Pyörä on st 1300.
Sama täällä. Polttimo sanoi työsopimuksen irti Saksassa ja muutamista Autobaana huoltamoista (eihän niistä nykyään saa enää kun bensaa ja kaljaa/viiniä) etsityäni löysin H4:sen hintaan 10€. :o Itse vaihto oli pikku juttu.

Vaihdoin kanssa vasemman puolen polttimon pannariin
toissaviikolla,näkyy menevän joka kolmas vuosi.
Mulla on kyllä sellaiset leipälapiokädet,jotta
kyllä työtä teetti,just ja just sain vasemman vaihdettu,
mutta oikea jäi vaihtamatta.Laittoi sitten pienempikätinen
kaveri huollossa sen.Oikea poltin olikin alkuperäinen,
eli vuodelta 2008,oli jo himmeämpi kapistus,joten vaihdettiin
uuteen sekin vaikka oli ehjä.Eli odotettavissa polttimon vaihto
n:kolmen vuoden päästä,jatkuvasti ovatten rikki ne. ;)

Lainaus käyttäjältä: Pannaristi - 29.07.16 - klo:21:26
Vaihdoin kanssa vasemman puolen polttimon pannariin
toissaviikolla,näkyy menevän joka kolmas vuosi.
Mulla on kyllä sellaiset leipälapiokädet,jotta
kyllä työtä teetti,just ja just sain vasemman vaihdettu,
mutta oikea jäi vaihtamatta.Laittoi sitten pienempikätinen
kaveri huollossa sen.Oikea poltin olikin alkuperäinen,
eli vuodelta 2008,oli jo himmeämpi kapistus,joten vaihdettiin
uuteen sekin vaikka oli ehjä.Eli odotettavissa polttimon vaihto
n:kolmen vuoden päästä,jatkuvasti ovatten rikki ne. ;)


Eikai polttimot pala 3 vuoden välein.
Oma ST1300 on kolmatta kesää menossa,vielä ei ole tarvinut vaihtaa.
Mutta tuo Ninja vm2001 on ollut mulla liki uudesta,yhtään polttimoa ei ole vaihdettu!
En tiedä lukeeko niissäkin KAWASAKI?
Mutta originelleja ovat.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Kyllä,kolmen vuoden välein on vasen poltin
vaihdettu.Mikä lie taika siinä,kaverilla wingi ja
sama juttu. :)

Powered by EzPortal