1100 pimeni

Aloittaja Rutja, 08.05.11 - klo:17:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-94 tonnisatanen ei lähtenytkään tulille. Täysin pimeä kojetaulu. Sulakkeet kunnossa.
Hetken kuluttua mittarivalot syttyi, mutta startatessa kuuluu jostain akun paikkeilta "naks" ja
taas pimenee. (mittarivalot hehkuu hyvin heikosti)

Hetken perästä kun virta näytti taas kulkevan, niin saatiin työntämällä käyntiin.
Ajaessa koitin laittaa ajovalot päälle, niin kone sammu. Kierrätin pikkuvaihteella tuon 15 km kotiin, mutta kotipihalla koneen sai sammumaan ajovalojen kytkemisellä.

Akun iästä ei tietoa. (Yasa) Voiko patteri loppua noin laakista totaalisesti?
Kaikki mahdolliset liittimet olen talvella suhautellut CRC:llä, eikä liitosten liikuttelukaan auttanut virran kulkuun.

Mikähän laturi tuossa -94 mallissa on?

Akkua veikkaisin vian syyksi.
eihän nyt pannarissa muuta sähkövikaa voi olla ?

Moro.

Kyllä tuo akkuvialta vaikuttaa. Minulla itsellä teki pari vuotta sitten saman tempun. Tulin Jänkhällä jytisee tapahtumasta, jolloin akku varmaan latautui  reilun 500 km:n matkalla kunnolla. No seuraavana aamuna yritin startata, niin pyörä sanoi vaan  naks.  Akku vaihtoon ja matka jatkui taas niin kuin ennenkin. 
Kyllä akku voi tosiaankin  laakista loppua. Oulussa löydät uuden akun ainakin  akkutalo Markukselta Toppilasta.

Tuntuu kovasti et akku olis kuollut. Toki mulla teki saman keväällä, mittarivalot sytty, mut startatessa kuulu "naks" ja sit ei mitn. Kävi ilmi, et olin unhottanu akusta plus-navan löysälle.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Kiitokset kaikille. Kohti laukkaa - akkukauppaa.

Minulla tyhjäs akun alkuviikosta ja hokasin että akun kengät oli hieman löysällä,
Pitää käydä vielä testauttamassa Markukselalla, ikävää jos akku kuolee kun ollaan Mamman kanssa jossain reissun päällä

Toppilasta Vartan patteri (55€) paikoilleen, ja niin lähti taas pani tulille  airrev

No nyt se akku pimeni sitten laakista. piti lähteä eilen illalla kotia Haapaveelle niin pyörä sono vain että "naks"

Mittasin akkujännitteen, se oli 12V, mutta kun painoi starttia niin tippu 6V:iin , yksi kenno sökönä, oli jopa hieman pullistunut.

Soitin Akkutalon Markukselalle että olisko hän lähiseudulla ja voisko olla mahdollista saada akku vielä tälle iltaa.

Hän oli mökillä mutta kun muitakaan liikkeen työntekijöitä ei tähän hätään ollut saatavissa niin hän lähti estelyistäni huolimatta ajamaan Ouluun ja minulla oli runsaan tunnin päästä uusi akku Pannarissa.

Voiko mistään saada tämän parempaa palvelua  f.i.r.s.t, Esko Markuksela on aika huippu  bowdown

Kylläpä on hyvä palvelu!

Mulla kanssa orkkis akku loppui totaalisesti kerralla, noin 10 vuoden ikäisenä.

Akun ikäähän saa pidennettyä, siten ,että ottaa pois pyörästä syksyllä ja säilyttää viileässä.
Olen 1-2 kertaa käyttänyt talvella pyörää koneen kuumaksi ja ladannut akun akkulaturilla
ennen säilytykseen takaisin laittoa.

Tämä vaatii tietenkin viitseliäisyyttä ja toisaalta akut on nykyään halpoja, uusii vain akun sen
enempää miettimättä  6-8 vuoden välein.

Powered by EzPortal