Sytytyspuolien huolto

Aloittaja tonipan, 21.08.19 - klo:15:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Käyntivian takia purin pyörästä puolat irti, kun kipinä oli aika olematon. Puoliin tulevat johdot todella hapettuneet ja puolan maadoitus ruosteessa. Vaihdoin uudet johdot puolista tulpanhattuun (lähtee molemmista irti kiertämällä). Muutamia kuvia "projektista".

Lienee parasta tarkastaa omat ja muijankin pyörän johdot tänä syksynä. Olivathan ne ihan kunnossa 2009 kun viimeksi taisin tarkastaa sytkäosat kunnolla...

Tuli mieleen, että STuhatsatasten alkuperäiset tulpanjohdot alkavat olla kohta 30 vuotta vanhoja, joten ongelmia alkaa varmasti ilmetä pikku hiljaa. Mistä Tonipan ostit uudet johdot ja paljonko maksoivat?

Tilasin EBaysta. Metritavarana myytiin, 2 metrin pätkästä ei jäänyt paljoa yli. Hinta oli postikuluineen jotain 15 euron luokkaa. Johdon paksuus 7 mm.

03.02.20 - klo:18:54 #3 Viimeisin muokkaus: 03.02.20 - klo:18:56 käyttäjältä Pannukakku
Mä innostuin kanssa purkamaan sytytysosat. Hiukan sotkua, viime kesän nestevuoto oli aiheuttanut glykolikukkasta sinne tänne. Mutta mutta, mitä tämä Hondan touhu taas on?! Resistanssit olivat 14.1 kΩ mitattuna puolan läpi johdon päästä toiseen, raja-arvot ovat 13.5-16.5 kΩ. Tulpan johdot hapertuvat noin kymmenessä vuodessa mutta näitä on rynkytetty puolitoista sataa tuhatta kilometriä ja ne ovat 28 vuotta vanhoja. Ja on keitetty jäähdytysnesteessä sekä uitettu moottoriöljyssä ja huuhdeltu ysikasilla.

Mietityttää, koska nämä voisi puhdistaa ja rasvata tai sitten hankkia uudet. Ovathan ne vanhoja. Mutta mistä saisi yhtä laadukasta johtoa? Hondan omat johdot ja tulpanhatut ovat noin parisataa euroa. En usko, että Bilteman piuhoilla mennään toista 28 vuotta.

Powered by EzPortal