Etuvalon polttimon vaihto?

Aloittaja ORE, 17.06.10 - klo:23:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

05.07.15 - klo:12:23 #15 Viimeisin muokkaus: 05.07.15 - klo:22:01 käyttäjältä hojare
 horisko
Ei se aina helppoa ole maahantuojankaan huollossa. Minulla huhkivat kahden miehen voimin tunnin vasemmanpuoleisen
polttimon kanssa, lopputuloksena väkivalloin irti ja kumitutti ja osa umpiosta hajalla. Umpio ja liitin korjattiin muualla
ja liitin vaihdettiin auto -malliseksi.

Tätä ennen ainakin 10 "annas mää koitan -miestä" yritti irrottaa polttimoa, siinä onnistumatta.

En yhtään ihmettele, että ei ole helppo rasti ollut muillakaan.

Ohjekirjassa ei muuten sanota, että pitäisi painaa nastat pistokkeen sivuista sisään. Siksi moni antaa varmaan
voiman voittaa järjen ja homma vaikeutuu entisestään.

Isoilla käsillä homma on joka tapauksessa hankalaa, vaikka polttimo irtoaisikin.

Polttimon takaisin laittokin on mielenkiintoinen homma, varsinkin se matallisanka. Siitä ei ole kukaan puhunut mitään.

Näin ainakin itselläni, enkä ainakaan reissussa haluaisi lamppua ruveta vaihtamaan. 4idi4s

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Juurikin noin siinä käypi jos ei nastojen painelu auta kun kanta on jostain syystä
ryytynyt lampunkantaan, näin ainakin oli omassa vasuri. Malta siinä sitten mieles kun
nahka kädestä rullalla nyvit eikä inahdakkaan. Ite selvisin vaurioitta kun mietin yön
yli ja seuraavalla rupeamalla pitkällä meisseliilä VAROVASTI nykäsin kuminraosta langan
auki ja koko hoito ylös senverran et sai kaksin käsin nytkyttää, niin johan helppas ja
uuteen suihkaus lamppuöljyy ja paikalleen. Vielä testaus, ja irtos vaivatta  062802jumpie
Tosin niin suurta innostusta en moiseen puuhaan saanu et jäi vielä toinen vaihtamatta,
kun ei ollu viel pakko jollei taho  bannana

arskai

Lainaus käyttäjältä: Elukka - 04.07.15 - klo:11:25
Kyllä ne sieltä alakautta lähtee helposti...
Mun fillarissa joku taulapää oli repinyt sen rautalankaisen lukkohässäkän sieltä pois ja jättänyt lampun sen kumitutin varaan...Ai perkele!!
Ihmettelin ku toinen valo tärisee ja näyttää ihan mihin sattuu...
Tutiknta parkkipaikalla osoitti että eihän se kirottu lapetti oo siellä kiinni juurikaan mulla ku sillä kuululla pyhällähengellä.
Aikani päiviteltyäni huomasin sen rautalanka hässäkän siellä lampun sisällä josta sen ulos saanit oli aika työläs toimenpide noin varovasti ilmaistuna.
ORE joka mut tuntee voi kertoa lisää millainen äänimaailma syntyy ku mulla hermot napsahtaa poikki!!!    7.gif
Samalla ku kaivelin sitä hässäkkää sieltä umpiosta joka siis oli paikallaan eli en purkanut mitään vaan pienet kätöset tungettuna sinne pannarin katteiden sisälle,tein sen modin että katkaisin sen klpsin siitä valopistokkeesta jolloin ei tarvii painella mitään senkun vaan vetää sen liittimen irti lampunkannasta...
Nyt on häsäkkä saatu pois umpiosta mutta totesin että takaisin sitä et sinne ruuvin alle laita (ainakaan mun nakki sormilla)jollet pura sitä umpiota pöydälle...Perkele!!!
Joskus toivoo että jos joku ei osaa jotain hommaa ni jättäis tekemättä tai antas jonkun joka osaa tehdä sen,säästyis moni hermonsa menettämiseltä..
-Elukka-
Ha haa rautalanka hässäkkä paikollaan enkä purkanut umpiota lainkaan....Puolentunnin räpellys ja sain sen paikoillen...Jeesaa muten ku on snadisti kännissä ni käsi ei tärise ja taipuukin paremmin!!
-Elukka-
Sähkö on sinistä ja sattuu sormiin!!!

Maailman helpoin homma. Joko yläkanttiin tai toinen alta ja toinen ylhäältä. Vasen meni ylhäältä ja oikeaan täytyi lähestyä yläpuolelta ja alhaalta. Purista molempien sivujen lärpäkkeitä, niin kyllä lähtee siististi. Rautalankahässäkän näet. Yksi koukku vain. Aikaa menee n. 15 min yhteensä. Vaihda molemmat tietysti.

Tätäkin viesti ketjua joku katselee ja miettii mitenkä se oikeen menee?
Tässä kuvasarja toimituksesta.
http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2893.0

Powered by EzPortal