Ohjaustangon korokepala

Aloittaja jauhis, 09.03.11 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olisiko kenellekkään jäänyt ylimääräistä korokepalaa, en viitsisi tilata ulkomailta. Enkä muuten tiedä osaanko sitää itse asentaa, mutta se on sitten sen ajan kysymys, kun sellaisen löytää. jos löytyy ostan sen välittömästi. Miksiköhän sellaista ei löydy alkuperäisvaraosana? Olisiko niin, että valmistaja ei antaisi sitä asentaa.
jauhis

Tervehdys. Tilasin bike quipilta tuon korokepalan sarviin ja nyt kysynkin teiltä sen jo asentaneilta että kuin lähtee nuo "kromatut" muovitulpat ehjänä pois?  Onko tuohon joku viisas työkalu keksitty vai rouhitaanko väkisin ja tilataan sitte uudet?

Lainaus käyttäjältä: sauer202 - 27.02.13 - klo:19:35
Tervehdys. Tilasin bike quipilta tuon korokepalan sarviin ja nyt kysynkin teiltä sen jo asentaneilta että kuin lähtee nuo "kromatut" muovitulpat ehjänä pois?  Onko tuohon joku viisas työkalu keksitty vai rouhitaanko väkisin ja tilataan sitte uudet?

Minun muistini mukaan ne lähtivät siististi ruuvimeisselillä kangottamalla. Eivät loppuviimeeksi ole kovin tiukalla edes, vaikka näyttävätkin siltä.

Aika haavoittuvia nuo tulpat ovat. Jos menee rikki ainakin Motari Hämennlinnassa myi show crome askia jossa on noita tulppia,lisäksi vielä niitä mustia katekiinnikkeitä. Pultit oli tosi tiukassa. Piti ostaa 6mm koloavain puolentuuman vääntiöllä. Sittenkin piti vääntää tosissaan ennekuin naksahti auki. En kuitenkaan antas korokepalaa pois,niipaljo kivempi ajoasento.

Lainaus käyttäjältä: niksu - 01.03.13 - klo:14:09
Aika haavoittuvia nuo tulpat ovat. Jos menee rikki ainakin Motari Hämennlinnassa myi show crome askia jossa on noita tulppia,lisäksi vielä niitä mustia katekiinnikkeitä. Pultit oli tosi tiukassa. Piti ostaa 6mm koloavain puolentuuman vääntiöllä. Sittenkin piti vääntää tosissaan ennekuin naksahti auki. En kuitenkaan antas korokepalaa pois,niipaljo kivempi ajoasento.
Ajoasento tosiaan parantui kerrasta. En antaisi pois.

Jos työkalut pysyvät käsissä, ei asennuksessa ole mitään "piilossa".

Laadukas kuuskoloavain räikkävääntimen nokkaan, kahvat yksi kerrallaan pois ja jotenkin tuetuksi niin, ettei väännetä ja roikoteta vaijereiden, letkujen ja johtosarjojen varassa.

Raiseri(t) paikalleen ja tangot kiinni. Eikä sitten vedetä ihan apinan raivolla niitä pultteja, vaikka ne tiukassa olivatkin irrottaa.

Jos haluat oikein loistokkaan asennuksen, suojaa kaikki alumiinipinnat (niin ja tietenkin tankki yms.), etteivät ne kosketa toisiaan tarpeettomasti. Eloksointiin tulee helposti jälkiä.

Terve.kiitos kaikille vastanneille hyvistä vinkeistä. Eihän ne muovitulpat todella tiukassa olleetkaan kunhan älysin lopulta että ne ovatkin tavallaan vain "hatut" eikä koko suoja kuten auton rengaspulteissa. Pitkä sepustus mutta ymmärsitte varmaan. Loppu olikin sitten aika yksinkertaista kunhan sai nuo tiukat pultit auki. Itse käytin sähköistä räikkäavainta.
Ilmanputsarin vaihdoin ennen asennusta niin ei tarvitse heti istuimen kiinnitys viritintä irrottaa kun ei taida sopia tankki nousemaan korokepalan kanssa. Nyt vain ajokelejä odotellaan.

Tankki nousee kyllä korokepalasta huolimatta. Pitää avata alimmainen akseli (10mm avain) reilusti.Tankissa on liukureijät. Ujuttaa alimpaan asentoon niin tankki mahtuu nousemaan.

30.03.18 - klo:10:18 #9 Viimeisin muokkaus: 30.03.18 - klo:16:54 käyttäjältä Timppa
Olen tässä odottavan aikaa lyhentänyt tilaamalla härpäkkeitä uuteen pyörään (uusi ja uusi, minulle siis 2005!). Top Sellerien madallettu geelipenkki tulossa huhtikuun lopulla. Korokepalan tilasin Chainspeediltä UK:sta. Murikka on ollut matkalla jo yli 3 viikkoa. Lähetyksen seurannasta käy ilmi, että palikka on jumiutunut Belgiaan Chainspeedin rahdista vastaavan yhtiön lähetysten lajittelukeskukseen. Tiedusteluihin Chainspeed vastasi nopeasti ja ystävällisesti mutta muuta apua sieltä ei sitten tullutkaan. Ajattelin odotetella vielä pari viikkoa ja lähesty firmaa sen jälkeen vähän tiukempaan sävyyn. Puran kaupan tai saavat lähettää mulle uuden murikan nopeinta mahdollista rahtausta käyttäen. Saas nähdä kuinka käy, saanko palikan pyörään kiinni ennen juhannusta!
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia Chainspeedin tai vast. Britti firmojen kanssa?

Powered by EzPortal