Uus pannaristi

Aloittaja Honu-Pasi, 27.02.18 - klo:13:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Noniin, heissan vaa kaikille tasapuolisesti.
Nyt kävi niin että vanha (41wee) jätti karavaanaritouhut yhteen talveen ja iski pyöräkuume uudelleen joten piti hankkia pyörä jostain taas tulevaks kaudeksi. 25 vuotta pyöräilleenä ei osaa vaan olla ilman pyörää. Luulin että vaunuilu kuittaa sen kuumeen, mutta toisin kävi. Eli on ollut jos jonkinlaista pyörää, Strommia, Devillee, Ninjaa, Är ykköstä, Rosvoo yms yms.
Nyt iski silmä kauan himoittuun pannariin ja sellainen nyt sitten ostettu eilen. Honda ST 1100 PAN EUROPEAN vuosimallia 2001, ajettu 123tkm ja nokkaremmi vaihdettu 120tkm kohdalla. Hollannista entinen omistaja tuonut 2008 ja on vanha poliisipyörä. Eli käytännössä siis olen pyörän 3s omistaja. Viininpunainen. Taidan olla oikealla polulla kun tähän vaihdoin vaikka metriäkään en ole kyseisellä purkilolla ajanut. Kaipa pyörä kestää tulevan kauden? Kovasti ovat kehuneet pyörää. Nii ja Poristahan allekirjoittanut on. Tässä vielä pyörästä kuva.

 thumbsup1 Terve tuloo pannarin omistajien iloseen joukkoon !!!

27.02.18 - klo:23:29 #2 Viimeisin muokkaus: 27.02.18 - klo:23:32 käyttäjältä IC 77
Kyllä Pannari on luotettava matkamalli ja mukava peli reissata. Eikun suunnittelee kesän reissuja.  rd11
Kyllä näillä ajetaan ainakin Tupla km jos ei enempikin.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Terve,
uus pannaristi minäkin. Eiköhän hankinta mennyt kaikin puolin kohdilleen. Vaihdoin Hondan customin helmikuussa "sokkona" pannariin (ST1300/ -08, 87600 km) ja en ole ajanut kyseisellä pyörätyypillä vielä metriäkään. Pyörän huoltohistoria n. 70 000 km saakka on ensimmäisen omistajan jäljiltä "fine/bueno", mutta loput useamman haltijan toimesta ajetut n. 18 000 km ovat sitten "ohhoon päällä".  Uskoni kyseiseen pyörään on vahva, kun olen esim. pannariasiantuntijoilta kuullut, että vaikka sitä ei olisi tuossa välissä huollettu ollenkaan, niin ei se pilalle ole mennyt. Ennen käyttöönottoa täytyy vaan laite tarkistaa ja tehdä kaikki "perushuollon temput".

t. Hartsa2
t. Hartsa2

Lainaus käyttäjältä: Hartsa2 - 03.03.18 - klo:13:38
Terve,
uus pannaristi minäkin. Eiköhän hankinta mennyt kaikin puolin kohdilleen. Vaihdoin Hondan customin helmikuussa "sokkona" pannariin (ST1300/ -08, 87600 km) ja en ole ajanut kyseisellä pyörätyypillä vielä metriäkään. Pyörän huoltohistoria n. 70 000 km saakka on ensimmäisen omistajan jäljiltä "fine/bueno", mutta loput useamman haltijan toimesta ajetut n. 18 000 km ovat sitten "ohhoon päällä".  Uskoni kyseiseen pyörään on vahva, kun olen esim. pannariasiantuntijoilta kuullut, että vaikka sitä ei olisi tuossa välissä huollettu ollenkaan, niin ei se pilalle ole mennyt. Ennen käyttöönottoa täytyy vaan laite tarkistaa ja tehdä kaikki "perushuollon temput".

t. Hartsa2

Joo sama se itellä ettei metriäkään oo ajettu pannarilla koskaan, mut eiköhän se siitä. Ei oo myöskään tietoo muutakuin että nokkahihna on varmuudella vaihdettu muutama tkm sitten, mut eipä oo tietoo koska muut litkut yms tehty. Myös erikoista kun mittaristossa on volttimittari vakiona, mut en oo ainoassakaan suomipyörässä moista nähnyt että olisi. Sen takia onkin outoa ja mietityttää mikäköhän malli se itsellä oikein on :) Huollosta sen verran että meinaan tehdä perushuollon, eli öljyt+suodin, tulpat, peräöljyt, muut litkut vaihtoon ennenkuin uskaltaa liikkua. Sanovat että on pyörä yläpainoinen, mut miten vaikuttaa itse ajoon?

Kuulostaa hyvältä. Vaihdettu on jo jarru-, kytkin- ja jäähdytysnesteet. Seuraavana vuorossa on tosiaan öljyt + suodatin, ilmansuodatin, sytytystulpat ja peräöljyt... Minulla ei
ole tietoa noista varusteista tms., mutta uskoisin että 1100:n omistajat saattavat ottaa kantaa/ valaista asiaa tällä foorumilla kunhan lukevat.
t. Hartsa2

Mitä; 1100 yläpainoinen? Kuka tuollaista väittää?

1100 Pannari on painavahko ja pitkä. Bensatankki on alhaalla, joten kyllä painopiste on aika alhaalla. Yksin jos ajaa eikä käytä takalaukkua, niin on kyllä maukas ajettava. Renkaat kun on kunnossa ja niissä on riittävästi painetta, niin 1100 menee mutkat kuin "kiskoilla". Ei tarvitse mutkissa tehdä korjausliikkeitä; antaa vain mennä ja nauttii matkasta. Hidasajominaisuudetkin ovat mielestäni kunnossa. Liikennevaloissa ei välttämättä tarvitse aina edes jalkaa laittaa maahan.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Lainaus käyttäjältä: ltm - 04.03.18 - klo:20:05
Mitä; 1100 yläpainoinen? Kuka tuollaista väittää?

1100 Pannari on painavahko ja pitkä. Bensatankki on alhaalla, joten kyllä painopiste on aika alhaalla. Yksin jos ajaa eikä käytä takalaukkua, niin on kyllä maukas ajettava. Renkaat kun on kunnossa ja niissä on riittävästi painetta, niin 1100 menee mutkat kuin "kiskoilla". Ei tarvitse mutkissa tehdä korjausliikkeitä; antaa vain mennä ja nauttii matkasta. Hidasajominaisuudetkin ovat mielestäni kunnossa. Liikennevaloissa ei välttämättä tarvitse aina edes jalkaa laittaa maahan.

Joku sitä minulle sanoi että on kuulemma turhan yläpainoinen, mut kyl mä mieluummin uskon heitä joilla tuollainen samanlainen peli on. Itsellä tosiaan ei kokemusta "vielä" minkälainen matkajuhta on kyseessä, mut sen takiahan juuri kyseiseen malliin ihastuin koska matkaominaisuudet kuulemma ihan omaa luokkaansa ja wingiin ei oo varaa :) Toivon saavani tästä ryhmästä kokemusta ja ennenkaikkea uusia ystäviä :)

Varmasti saat jos vaan itse oot innostunu lähtemään
meidän karkeloihin.
esim. kesäkuussa ja tälläkertaa PanFun kevät tapaaminen
on ensi kertaa pohjoisessa 8-10 kesäkuuta eli n.2 viikkoa
myöhemmin kun tavallisesti ton pohjoisen sijainnin takia.
Sinne jos lähdet niin tapaat meitä kaikkein eniten
kerralla. Reko (foorumi nimi) on järjestänyt meille siellä ohjelmaa.

Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 05.03.18 - klo:07:19
Varmasti saat jos vaan itse oot innostunu lähtemään
meidän karkeloihin.
esim. kesäkuussa ja tälläkertaa PanFun kevät tapaaminen
on ensi kertaa pohjoisessa 8-10 kesäkuuta eli n.2 viikkoa
myöhemmin kun tavallisesti ton pohjoisen sijainnin takia.
Sinne jos lähdet niin tapaat meitä kaikkein eniten
kerralla. Reko (foorumi nimi) on järjestänyt meille siellä ohjelmaa.

Kiitos kannustuksesta. Olenkin sieltä varannut jo mökin itselleni ja kaverille. Siitä tulee varmasti taas yksi ikimuistettavista tapahtumista muistoihin :)

Näissä yhteisissä miitingeissä on helppo tutustua porukkaan.

Itse osallistuin ensimmäisen kerran kevätmiitinkiin Patalahdessa 2010.
Ketään en tuntenyt entuudestaan, mutta heti tunsin kuuluvani tähän porukkaan.  :)

Tämä on "aikuisten ihmisten kerho" ja miitingit sen mukaisia. Kertaakaan ei ole ollut yhtään järjestyshäiriötä. thumbsup1

05.03.18 - klo:13:59 #11 Viimeisin muokkaus: 05.03.18 - klo:14:36 käyttäjältä Timo69
Lainaus käyttäjältä: Honu-Pasi - 04.03.18 - klo:21:09
Lainaus käyttäjältä: ltm - 04.03.18 - klo:20:05
Mitä; 1100 yläpainoinen? Kuka tuollaista väittää?

1100 Pannari on painavahko ja pitkä. Bensatankki on alhaalla, joten kyllä painopiste on aika alhaalla. Yksin jos ajaa eikä käytä takalaukkua, niin on kyllä maukas ajettava. Renkaat kun on kunnossa ja niissä on riittävästi painetta, niin 1100 menee mutkat kuin "kiskoilla". Ei tarvitse mutkissa tehdä korjausliikkeitä; antaa vain mennä ja nauttii matkasta. Hidasajominaisuudetkin ovat mielestäni kunnossa. Liikennevaloissa ei välttämättä tarvitse aina edes jalkaa laittaa maahan.

Joku sitä minulle sanoi että on kuulemma turhan yläpainoinen, mut kyl mä mieluummin uskon heitä joilla tuollainen samanlainen peli on. Itsellä tosiaan ei kokemusta "vielä" minkälainen matkajuhta on kyseessä, mut sen takiahan juuri kyseiseen malliin ihastuin koska matkaominaisuudet kuulemma ihan omaa luokkaansa ja wingiin ei oo varaa :) Toivon saavani tästä ryhmästä kokemusta ja ennenkaikkea uusia ystäviä :)

Moni sanoi myös minulle kun olin sitä (1300) hankkimassa, että pannari on painava ja raskas käsitellä, mutta voi kertoa, että ei todellakaan ole. Silloin painaa, jos satametriä joutuu työntämään polttoainejakajalle

Olet pölö jos niin käy että joudut pannaria työntämään sentään 29 L tankki
ja kokeillu olen -2006:sen kans 628 km ennenkuin sano böö, mulla mukana
mehukattipullo mukana täynnä 98 bensaa.

Moi, minusta tuli sit pan european 09 omistaja 57500km ajettu aikaisempi pyörä oli honda nt 700 jolla tuli 80000 mittariin ilman murheita. Nyt vaan ajokelijä odotellaan. Hyvää kesän odotusta kaikille.


Lainaus käyttäjältä: Jouni - 07.03.18 - klo:19:34
Moi, minusta tuli sit pan european 09 omistaja 57500km ajettu aikaisempi pyörä oli honda nt 700 jolla tuli 80000 mittariin ilman murheita. Nyt vaan ajokelijä odotellaan. Hyvää kesän odotusta kaikille.
Ja "uusille" tiedoksi : on kiva tietää mistäpäin ollaan ?,,,,
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Powered by EzPortal