st 1100 takarenkaan koko

Aloittaja JarPan, 06.07.10 - klo:13:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Olisikohan kenelläkään tietoa, mahtuuko vanhempaan pannariin (-91) takarenkaaksi 180/55 -17? Kuulemma uudempiin on tällaista laitettu.

Vuosimalli 2000 (valm. 1998) ei mahdu kuin 170 leveä ja silloinkin jää vain 5 milliä kardaanin puolella tilaa.

Lainaus käyttäjältä: "jrhaapal"Olisikohan kenelläkään tietoa, mahtuuko vanhempaan pannariin (-91) takarenkaaksi 180/55 -17? Kuulemma uudempiin on tällaista laitettu.

Pannaristille laitettiin 180/55-17 taakse ST 1300:een
Meni 4000km jälkeen toden näköisesti terävä kivi keskeltä
läpi ja taas vaihdettiin rengas. :disgust:

Laskin laskimen kanssa et toi 180/55 menee ainakin korkeutensa puolesta:

180/55 = korkeus 99mm
160/70 =              112mm

...mut onko kellää 11-satases 170/70 rengasta? Mahtuuko se vai ottaako jo swingii kiinni?
(pitäs mitata paljonko omas on väliä, mutku en tohtis kontata tual)
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Min en laittais.
Nyt alla 170/60 ja 0,5cm väliä svingiin!

Kyllä se varmaan korkeutensa puolesta mahtuu, mutta se leveys..... horisko
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

25.09.10 - klo:14:38 #5 Viimeisin muokkaus: 25.09.10 - klo:14:43 käyttäjältä serekki
jooja kyllähän sinne kannattaa "reilu" väli jättää ettei käy niinku mun etuloksulle...
170/70 -17 ero 160/70-17 :an on 7mm. -laskimen mukaan
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Tuota... takalokarissa käsittääkseni sitä pelivaraa löytyy korkeus suunnassa, mutta leveys tulee vastaan max. kummi minusta 170 sarjaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Itse en kyllä oiken ymmärrä  withstupid withstupid miksi takanakki pitää olla leveä....
Onko se sitä nykyaikaa tai muotia?
Jos taakse laittaa 160 tai 170 leveän renkaan tai vastaavasti 180 leveänä.
Mitä oikeaa hyötyä siitä leveämmässä olisi???? Kysyn vaan?
Ulkonäkö parempi, vai?
Lähtee paremmin viivalta, vai?
Kantavuus suurempi, vai?
Edullisempi, vai?

Itselläni on kyllä sellainen käsitys, että ainut todellinen hyöty olisi tämä
mahdollinen viivaltairtoaminen, joka voisi teoreettisesti parantua, jos pystytään
mittaamaan tarkasti! Abs mallin sutimisenesto tosin leikkaa tätäkin matkamp:n
toisarvoista ominaisuutta ja kuka sitä "matkakaveria" viitsii kiusata... k050k

Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Niin onkos kellään kokemusta tuosta koosta, 180/55-17 Pannariin st 1100 -99. Rengasmyyjän mukaan tuo mahtuisi ja sitä kautta antaa parempaa kantavuutta. Hintakin sama kuin kapeemmassa, joten arvaiskohan tuon laittaa takarenkaaksi?

Jos mulla olis 1100:en en laittaisi 180 leveetä koska 170 leveessäkin tulee "takahaarukka" 5mm päähän jää todella pieni väli jos laittaa sen 180mm leveen.
Toiseks tulee siitä renkaan R:stä liian pallomainen kun vanne ei kuitenkaan ole leveämpi.

Tosin tuo on vain mun ajatus asiasta saahan sitä kokeilla jos tahtoopi. Itse en kuitenkaan laittaisi kuin max.170 leveen. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

09.05.12 - klo:09:02 #10 Viimeisin muokkaus: 12.05.12 - klo:23:25 käyttäjältä serekki
Lainaus käyttäjältä: Naussi - 08.05.12 - klo:21:58
Niin onkos kellään kokemusta tuosta koosta, 180/55-17 Pannariin st 1100 -99. Rengasmyyjän mukaan tuo mahtuisi ja sitä kautta antaa parempaa kantavuutta. Hintakin sama kuin kapeemmassa, joten arvaiskohan tuon laittaa takarenkaaksi?

mulla Viherkäisessä on nyt paikallansa 170/60-17 Metukka, ja täytyy kyllä sanoa että se tulee aika pelottavan liki kardaanitunnelin puolella. Jarrusatulan puolella näyttäiskin olevan tilaa vaikka kuinka. En kyllä laittais leveempää vaikka paikallaan mahtuis pyörimäänki niin mitä sitten kun se rengas elää ajossa?

Eikä vakiorengastuskaa kukkaroon isoo lovee tee: Roadtec Z6 takanen asennettuna n.200 - 220€. halvemmallakin saattaa joltakin tutulta saada.

muoksis: viherkäinen sai tänäpä alleen 160/70-17 Mezzeler Roadtec Z6 -renkaan. annetaa kestävyystraporttia sitte tulevaisuuresa.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Sepä vaan houkuttasi, kun Pilot Road 3 olisi leveempänä vahvistettu. Mulla kun se massa kyytiläisineen ja kamoineen on 550 kg. Mutta pakko kait se on tyytyä tuohon normikokoon. Eli huomenna olisi alla pr 3 molemmissa päissä.

10.05.12 - klo:18:44 #12 Viimeisin muokkaus: 11.05.12 - klo:10:01 käyttäjältä Naussi
Joo ei mahdu 180. Alle tuli 170 pr2. Eteen kanssa normi 120 leveä PR2. No nyt vaan ootellaan että saa uudet takapyörän laakerit. Saisi tänkin kauden kunnolla alkuun.  03Biker . Menee maanantaille-

Lainaus käyttäjältä: Naussi - 10.05.12 - klo:18:44
Joo ei mahdu 180. Alle tuli 170 pr2

thumbsup1
Ja paineet sitten kohdalleen. 3,4bar   Tollasilla paineilla mä ajelin ja kesti n.18.000km
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 10.05.12 - klo:23:30
Ja paineet sitten kohdalleen. 3,4bar   Tollasilla paineilla mä ajelin ja kesti n.18.000km

...eli viikon.   bowdown   airrev
vitsivitsi
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal