vesitiiviit bagit

Aloittaja wage, 17.06.09 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kävin ortliebin myymälässä (sammalkallionkuja 3 b espoo)
www.northwestimport.fi
ostamassa vesitiiviin bagin
ja myyjä esitteli muitakin moott.pyörään liittyvää
lötyi tankkilaukku,reppu,eril.säkkejä ym.
kaikki vesitiiviitä
täytyy kyllä sanoa että ammattilaatua ja hyvin tehtyjä,pitkäikäisiä
mielestäni hinta/laatusuhde ihan ok

asia joka jäi mieltäni kaivamaan
myyjä kertoi että saksa/itävalta on pakollinen ensiapulaukku moott.pyörässä
uusi asia minulle,,,,onko näin??? onks tietoo???

Enpä ole varma, mutta minun pyörä on tuotu Saksasta ja siinä oli ensiapulaukku.Mahtaako tuo nyt jotain todistaa.

_1_v
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Grillin päälle voisi tuollaisen vesitiiviin laukun laittaa.
Vaihtoehtoja tuntuu olevan: Ortlieb ja monta muuta merkkiä.
Painon kannalta tuollainen nylon PVC kyllästeellä olisi kevyin, mutta toimiiko
se sitten kanssa kunnolla. On ohutta materiaalia ja kiinnitys hihnoilla varmaankin
ritilään -> hajoaa hetikohta kun on niin ohutta.
Kooksi ajattelin noin 20 x 50 cm, 10-25ltr (valmistajat ilmoittavat koot hassusti)

Aikalailla kestävät ovatten se "remmi" on säkin suussa säkin sulkemiseen kierretään ympäri muutaman kerran ja naps pikalukko kiinni.
Vesi pysyy ulkopuolella meillä oli yhden malliset mukana tuolla Norvegianin reisulla viimekesänä. Jossakin kuvassa näkyy. Pikku liinoilla tai hämähäkillä kiinni grilliin ja pysyy kuin tikku pas..... elina1

Toimiva "lisätila" tyhjänä vie tilaa yhtä paljon kuin tyhjä maitopurkki jos sitäkään, ja halpa.

Tietysti noita on myös "vahvasta" materiaalista tehtyjä, mutta ovat sitten jo jäykkiä ja painavempia mutta toki kestävämpiä.

Niin tuo meitsin pussi oli mallia retkeilytarvike löytyy Prismat, melontatarvike kaupat (NWI, Welhonpesä, kajakSport ym.) kokoja 5L-50L
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Eli Ortliebin valmisteet ovat varmasti hyviä, mutta ns. kevyt nylonpussukatkin toimii ja kestää.
Eilen katsoin Partioaitassa ja painoeroa oli aika tavalla, joten tuollainen nylon pussukka tuntuisi
aika passelilta.

tämän näköinen on se rackpack bagi (50L),aikoinaan kun aloitin tän topikin
nyt on reissattu tuhansia km,,ja toimii hyvin,ei vuotoja ym
paras hankinta,lisävarustepuolella
soveltuu muuhunkin reissuun
on parempi kuin päädystä avattava,(sellainenkin on ,mutta nykyisin varasäkkinä)
(toimiihan jääkiekkobägi:kin,ja musta jätesäkki sadesuojaksi)

Itse olen käyttänyt Ortlieb'n putkia kait 80-luvulta lähtien ja hyvin ovat kestäneet ja pitäneet myös veden.  Viime vuosina ovat makuusäkit (2 kpl) olleet/mahtuneet Ortlieb'n pienimpään putkeen, joka on ollut hihnoilla kiinni takaboxin ritilän päällä.

Mikähän on tuo "pienin" putki; koot:

Mittasin omani eli halkaisija n. 19 cm ja ympärysmitta n. 61 cm.

Tuon mukaan painokin vain 220g. Ja varmaan sellaista laatua että kestää parikin reissua
kiitos

Ovat kyllä kestäneet jo parikymmentä pidempää reissua eli ei saa rikki millään ellei käytä kättä pitempää.

Lainaus käyttäjältä: "Nurmela"Itse olen käyttänyt Ortlieb'n putkia kait 80-luvulta lähtien ja hyvin ovat kestäneet ja pitäneet myös veden.  Viime vuosina ovat makuusäkit (2 kpl) olleet/mahtuneet Ortlieb'n pienimpään putkeen, joka on ollut hihnoilla kiinni takaboxin ritilän päällä.


sama malli minullakin (toimii nykyisin varana)
toimii hyvin,ainoa haittapuoli on ,,,pohjasta pitää kaivaa just`se mikä ei pitänyt olla niin tärkeä,,ja eikun purkuun koko sisältö
rackpakki avataan koko leveydeltä,päältä,johan löytyi heti ,purkamatta koko sisältöä
vuosien mittaan viisastuu,tavaroitten ja lisävarusteitten kanssa(näinhän minä kuvittelen)
laatu/hinta kulkee ain`yhes,,jos aikoo harrastaa mp.reissuja pitkään niin.......
(mutta joskus voi olla esim.lidl/tarjoustav.talo laatu ihan ok,tapauskohtaisesti)

Itselläni on Fjälrevenin 50l vesitiivis säkki, meille sopivan kokoinen.
Lisäksi oikein kevyt vedenpitävä isompi säkki johon voi ajovaatteet sulloa ja lukita pyörään kiinni kaupungillapyörimisen ajaksi.

Kyllä Saksassa on oltava ensiapulaukku "mopossakin". Käy aivan pieni mitä myydään esim. All rightilla
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Powered by EzPortal