Pannarista hävis sähköt

Aloittaja Panharri, 08.07.20 - klo:19:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tossa iltasella laittelin uuden tuulilasin, ja siinä tuli ajettuu akkunahissi ylös ja alas. Sitte aamusella meinasin lähtee ajelee ni höh ei tuu virtoja koko hontaa, ei ees h.i.s.s valo vilku. Hyvät kanssamopoilijat mistähän lähtis vikaa etsii?

Lainaus käyttäjältä: Panharri - 08.07.20 - klo:19:29
Tossa iltasella laittelin uuden tuulilasin, ja siinä tuli ajettuu akkunahissi ylös ja alas. Sitte aamusella meinasin lähtee ajelee ni höh ei tuu virtoja koko hontaa, ei ees h.i.s.s valo vilku. Hyvät kanssamopoilijat mistähän lähtis vikaa etsii?
Laita noita tietoja pyörästä vähän niin tietää paljonko on ajettu ja sitten lataa tai vaihda akku. Arvaus.

joo eli 02 st1300 akku just vaihdettu kilsoja 64 tuhatta.

08.07.20 - klo:20:19 #3 Viimeisin muokkaus: 08.07.20 - klo:20:23 käyttäjältä uusipanisti05
Minkälainen akku?
Kun ajelee valot päällä hissillä ylös ja alas muutaman kerran niin akku on tyhjä. Mitta se akku ensin.

Valot ei ollu päällä ja kerran ylös ja lasinvaihdon jälkee alas ajoin akkunaa. Huomenna mittaan akun ja tarkistan kaapelikenkien kiristyksen. Kuukaudenvanha yasan AGM akku ei luulis olevan vielä sökö.

09.07.20 - klo:08:29 #5 Viimeisin muokkaus: 09.07.20 - klo:08:36 käyttäjältä uusipanisti05
Niin, noissa ensimmäisissä 1300 sissa taitaa olla valon sammutuskytkin. Nyt tulee näitä helppoja ratkaisuja: olet siinä työskennellessäsi painanut tappokytkimen päälle. Tämän jälkeen voi sähkömiehet jatkaa.

Pääsulakkeen palaminen pimentää koko pyörän. Se sulake napsahtaa useimmiten akun asennuksen yhteydessä jos napaisuus menee väärin. Sulake löytyy useimmiten startin releen yhteydestä.

...niin ja toinen mahdollisuus on startin releeseen kytkeytyvät moninapaliitin, sen tarkastaa samalla kuin pääsulakkeenkin.

Ainoan kerran Pannari jätti minut tielle akun takia ruotsalaiselle levähdyspaikalle. Hinurin tuomalla jumpstartilla lähti Pannari käymään. Akussa ei ollut loppujen lopuksi mitään vikaa eikä mikään sulake ollut palanut. Ihmeparantuminen tapahtui, kun avasin akun liittimet ja kiinnitin ne uudelleen. Ruuvit eivät olleet löysällä, vaan tn kosketuspintaan oli tullut hapettumaa varsin kostean ja sateisen reissun johdosta.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

No nyt alkaa selkenee. Elikäs akun mittaus anto 0.06 V  hyvä laturi ei lähtenyt lataamaan kun tarvii vähintään 7 V. Laitoin sitte vanhan aikasen laturin alkuun ja ehti olla vartin, aattelin että mittaan vielä  ja vartin jälkee 12.6 V eli akku jumissa ostinkohan ihan susi akun, pitäskö mennä hakee biltsusta kunnollinen.

Powered by EzPortal