Pannarin bensamittari yllätti mielenkiintoisesti

Aloittaja MacMotoristi, 02.08.14 - klo:20:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ajelin tänään Teuvalle siirrettävien saunojen kokoontumisajoihin - ihan kiva keikka sinänsä, suosittelen. Mutta Pannari kummitteli. Parikymmentä-30 km ennen Teuvaa bensamittari näytti, että vielä on kolme tolppaa polttoainetta jäljellä ja ajettuna noin 440 km siihen asti tankillisella. Ajattelin vain, että okei, oon ilmeisesti onnistunut täyttämään tankin piripintaan ja ajellut tosi hitaasti ja rauhallisesti. Muutamaa vihellystä ja ehkä kahta kilometriä myöhemmin bensamittari vilkkuin viimeistä tolppaa ja kertoi, että menovettä on jäljellä 94 kilometrin verran. Aika tylsä juttu, koska en voinut tietää, että miten pitkäksi aikaa todellisuudessa tuo polttoaine voisi riittää jne. Onneksi riitti Teuvalle asti, joten pääsin tankkaamaan, mutta bensaa ei kuitenkaan mennyt kuin 24 litraa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja voiko tuolle tehdä jotain? :o

Mulla on ihan sama juttu hyppää kolmesta tolpasta yhteen,
mutta olen jo pikku hiljaa tottunut siihen.


t.  Tapsa

Sama vika täälläkin. Ollut muistaakseni jo kolme vuotta. Sen kanssa on kyllä pärjännyt kun tietää sen olemassa olon.
Mistä vika sitten johtuu, sitä en tiedä.

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 02.08.14 - klo:23:01
Sama vika täälläkin. Ollut muistaakseni jo kolme vuotta. Sen kanssa on kyllä pärjännyt kun tietää sen olemassa olon.
Mistä vika sitten johtuu, sitä en tiedä.

Tuo oli minulle eka kerta, että kävi noin. Enkä huomannut, että esimerkiksi ilmat olisivat sihahtaneet äkillisesti ulos, kun avasin bensatankin korkin. Ts. että korkin ilmaventtiili olisi tukossa.

Ihme homma.

03.08.14 - klo:10:24 #4 Viimeisin muokkaus: 03.08.14 - klo:10:30 käyttäjältä awes
Samaa vikaa ollut jo muutaman vuoden.

Tästä on ollut jo aiemmin keskustelua ja ilmeisesti vika on ylemmän tankin anturissa joka joko jumittaa tai antaa väärää informaatiota. :o

Olen itse myöskin oppinut tulemaan toimeen ongelman kanssa ja koitan tankkailla aina ajoissa. :)

Mittasin aikoinaan paljonko ajaa 3:sta palkista siihen viimeiseen ja pääsin 140 km sekalaista ajoa, eli kun itselläni puotoaa kolmeen palkkii, niin ajelen sen noin 100 km. Hyvin olen pärjällyt. :D

Kysyin aikoinaan anturin hintaa ja oli alun toista saataa euroa.

Olisi varmaan helppo vaihtaa  (uc(4  kun vaan viittis.  ;D

Tuossa linkki: http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2170.msg20308#msg20308

Lainaus käyttäjältä: awes - 03.08.14 - klo:10:24
Samaa vikaa ollut jo muutaman vuoden.

Tästä on ollut jo aiemmin keskustelua ja ilmeisesti vika on ylemmän tankin anturissa joka joko jumittaa tai antaa väärää informaatiota. :o

Olen itse myöskin oppinut tulemaan toimeen ongelman kanssa ja koitan tankkailla aina ajoissa. :)

Mittasin aikoinaan paljonko ajaa 3:sta palkista siihen viimeiseen ja pääsin 140 km sekalaista ajoa, eli kun itselläni puotoaa kolmeen palkkii, niin ajelen sen noin 100 km. Hyvin olen pärjällyt. :D

Kysyin aikoinaan anturin hintaa ja oli alun toista saataa euroa.

Olisi varmaan helppo vaihtaa  (uc(4  kun vaan viittis.  ;D

Tuossa linkki: http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=2170.msg20308#msg20308

Niin minäkin muistelin, että tästä on puhuttu aiemmin, mutten pintapuolisen etsinnän jälkeen löytänyt sitä threadia. Thanks, pitää vilkasita.

Kait tuon kanssa pärjää, kun muistaa ilmiön olemassaolon. Huntti plus työ on aika iso raha pienestä harmista. Taidanpa joku päivä ottaa kanisterillisen bensaa matkaan ja testata, pitkällekö tuolla vielä pääsee, kun noin käy  21.gif

Powered by EzPortal