Akku

Aloittaja uusipanisti05, 13.04.09 - klo:11:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Olen hankkinut tämän ST1300 en talvella.Säätelin tuossa vähän mittaristoa ja akkuhan se tyhjäksi.Meneekä noi kahnanlämppärit vain käydessä päälle?Entä saako ajovaloja pois ollenkaan päältä?Oliskohan mulla alkuperäinen akku, joka on tullut tiensä päähän.Latasin sen kuukausisitten, joten ei aivan tyhjäkään.Tuo pyörä on 05, minkähänmerkkinen akku on ensiasennussellainen?

Alkuperäiset kaffanlämppärit menee päälle vain pyörän käydessä.

Ajovalot on mallia automaatit, eli käsittääkseni ei saa kokonaan pois?

Yritin kurkkia akkua ,mutta purkaa hieman pitäis nähdäkseen, ja tuli niin pirun kylmä ilma ettei tarkene puuhastella tuolla tallissa lookaround

Kyllä sulla taitaa olla akun hankinta edessä jos ei pysy virrat sisällä.

Niin se taitaa olla.

mulla on kestänyt akut 2-4 v.
bilteman akku oli kerran ,kesti sen kesän ja keväällä finito
varta hyvin hoidettu n.4v
yuasa n.3v(taitaa olla se orig)
latailen akkua n.2 kertaa talven aikana(saisi olla se ylläpitolaturi,mutta kun ei oo vielä)
kellään kokemusta geeliakuista(en oo uskaltanut ostaa)

Mulla on -04  1300 ja alkuperäinen akku, näkyy olevan Yuasa. Vielä se nyt lähti ainakin käymään, toivotaan että kestää tämän kesän vielä (koputtaa puuta). Mulla on akut kestänyy n. 5-6 vuotta, tonnisessa ceparissa joskus 7 v. Pari kertaa puran ja latailen talven ainaka. Jotenkin on omassa päässä kehittinyt ajatus että akkua pitää siis myös purkaa, ei ainoastaan latailla. Mulla on sellainen H1 polttimo, jota polttelen tunnin verran ennen uudelleen lataamista.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Toihan onkin hyvä ajatus antaa akulle hieman "valohoitoa" talven pimeän yli. reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Eikös tuon virran ulosoton kautta voi ladata akkuakin?Mitähän sulaketta nuossa käytetään?

Jos se ulosotto on kytketty suoraan akkuun niin toimii.
En ole ihan varma noista 1300:sen kytkennoistä mutta omassa on ite laitettuna suoraan akulle/akulta tuo virran ulosotto.Ihan tuon takia, niin ei tarvitse purkaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Eikös tuon virran ulosoton kautta voi ladata akkuakin?Mitähän sulaketta nuossa käytetään?

En ole kokeillut latailla tuon kautta onnistuuko, varminta on kytkeä suoraan akulle se lataus.

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Mulla on -04  1300 ja alkuperäinen akku, näkyy olevan Yuasa. Vielä se nyt lähti ainakin käymään, toivotaan että kestää tämän kesän vielä (koputtaa puuta). Mulla on akut kestänyy n. 5-6 vuotta, tonnisessa ceparissa joskus 7 v. Pari kertaa puran ja latailen talven ainaka. Jotenkin on omassa päässä kehittinyt ajatus että akkua pitää siis myös purkaa, ei ainoastaan latailla. Mulla on sellainen H1 polttimo, jota polttelen tunnin verran ennen uudelleen lataamista.

Tavallaan sinä teet tässä juuri sitä mitä ylläpitolaturikin ja sen takia kestääkin noin pitkään headbang

Lainaus käyttäjältä: "wage"kellään kokemusta geeliakuista(en oo uskaltanut ostaa)
Kaverit kerholla on käyttänyt geeliakkuja ja muuten hyvä, mutta jos menee tyhjäksi, niin
melkoisella todennäköisyydellä on sitten valmis. Taitaa huoltovapaat olla varmin ratkaisu

Joss HISS on aktiivisena niin akku käsittääkseni tyhjentyy vähitellen. HISS n saa myös pois käytöstä jos haluaa.

On muuten ainakin 02:essa Panissa Valoille sammutinkatkaisija.Minun 05:essa pelkkä tila vain, että eteenpäinmenoa.

Powered by EzPortal