Nestevuoto

Aloittaja mikniemi, 17.05.11 - klo:18:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Näyttää vanhuus tulleen panille, kun on alkanut alleen kasteleen.
Vika ilmeni jo viimekesänä, kun sai lisätä vähän nestettä. Tuolloin tutkin asiaa ja paisuntasäiliöön menevä letku oli haljennut termarin puoleisesta päästä. Lyhensin letkua ja luulin homman olevan OK, mutta nyt on alkanut taas vuotamaan.
Näyttäisi olevan sylinteriryhmän keskelta, kaasuttimien alta märkänä. Onkohan siellä jotain letkuliitäntöjä lohkoon/kaasuttimiin jotka voisi vuotaa?
Minkälainen homma on ottaa kaasarit irti? Pitääkö synkata sen jälkeen?
Ilmanputsari on jo kokonaan irti, mutta eihän sinne alle mitään näe.

Katselin Haynesin huolto oppaasta ja sylinterikansiin menee vesiletkut kaasuttimien kurkkujen väliin, puhutaan myös O renkaista ko. liitoksissa. Kaasarit näyttäs lähtevän irti koko pakettina, imu ja kaasu vaijeri irti, kurkuista klemmarit auki ja kehotetaan putsaamaan ympäristö hyvin ennen kaasaripaketin irti ottoa. Saaneeko muuten kuin paineilmalla, on paikat sen verta ahtaat.

Kasauksen jälkeen mainitaan kyllä kaasarien synkronointi, en tiedä voiko mikään säätö muuttua, kun se kuitenkin pakettina irtoaa.

Muistelen lukeneeni topiikkia  ko. vesiletkujen vuotamisesta aiemminkin, joten on hyvinkin mahdollinen vuotopaikka.

Lampulla kun yritti tiirata, niin jostain sieltä kulman juuresta tai letkun liitännästä oli märkänä.
Eikai siinä periaatteessa mikään muutu, kun ei kerran tarvi irroittaa puoliskoja toisistaan.
Sain klemmarit löysälle ja huomenna pitää yrittää irroittaa kaasarit.  hat1

Jos vuotaa letkukulman ja sylinterikannen välisestä liitoksesta on silloin O rengas kovettunut, jos ei löydy uutta vaivattomasti, niin senhän voi kasata vanhalla O renkaalla ja lisää punaista silikoni liimatiivistemassaa molemmille O renkaan pinnoille.
Punainen lämmönkestävä silikonihan käy täysin pitkäaikaiseen käyttöön, korvaa muut tiivisteaineet.
Tarkennetaan; siis Autotarvikeliikkeissä myytävä konekasaukseen tarkoitettu silikoni!!

Kaasu- ja imuvaijereitahan ei kannata irrottaa, jos kaasaripaketti siirtyy riittävästi sivuun huollon tieltä!

18.05.11 - klo:21:02 #4 Viimeisin muokkaus: 23.05.11 - klo:21:22 käyttäjältä mikniemi
Olihan nuo o-renkaat jo aika rapeita. Samoin oli kaasarien kumit, ei pitänyt enää lemmarit niitä tiukalla.
Mnkähän hintaisia nuo Hondan osat on suomessa, kun ainakin Jammun kelkoissa saa taalahinnat kertoa 3-4:llä, että saa euroiksi marmoritiskillä?
Pari o-rengasta ja 4 kpl kurkkuja yhteensä $36.81 + joku $15 posteja. Mitä lie suomessa. Pitänee huomenna tehä soittokierros.

Vähän "karstaa"pinnoissa, eli eiköhän se sieltä ole vuotanut. Sama oli siinä toisessakin.

Omassa vuoden 90 panissa oli liitoskappaleeseen tullut hiusmurtuma, josta nesteet höyrysivät ulos. Oli hieman vaikea vika hakea, mutta korjaus onnistui paikallisen korjaajan avulla.

Stormilla on kurkkusarja 1100 eusadance pannariin 26 euroa joten eiköhän sieltä kannata hakea

23.05.11 - klo:21:20 #7 Viimeisin muokkaus: 06.06.11 - klo:17:13 käyttäjältä mikniemi
Lainaus käyttäjältä: vecce1 - 19.05.11 - klo:15:11
Stormilla on kurkkusarja 1100 eusadance pannariin 26 euroa joten eiköhän sieltä kannata hakea

Pistetty tilaukseen. Kiitokset vinkistä.

Tuossapa kuva o-renkaasta.  22yikes



kyllä se sieltä löytyi, kun aikansa kaiveli ja oli kertunyt jotain karstaa letkun ja alumiinin väliinkin. Oli kaikki kolme samanlaiset. Termarin ehkä vähän parempi.

Ja vähän "mertilakua" putkeksi, kun nekin runtui rapsakoilta.


25.05.11 - klo:19:39 #8 Viimeisin muokkaus: 25.05.11 - klo:19:49 käyttäjältä mikniemi
Noniin kurkut  vaihdettuna ja pyörä sivukatteita vaille kasassa.  doh1

Löytyi vain tuommoiset kumilärpäkkeet siitä katteiden alta, jotka olisi pitänyt laittaa sinne kurkkujen ympärille lohkon ja kaasareitten väliin. 4idi4s  wallhead



Liekkö tuo vaarallista jos nuo puuttuu sieltä. Ovat varmaan vähän niinkuin lämpösuojana, ehkä.  h-e-l-p
Vai leikkaisiko nuot vain halki ja pujottaisi paikoilleen.

Nyt menee ihan mutulla, enkä tähän hätään löytänyt mitään googlella, mutta muistaakeseni joissakin vuosimalleissa takaisinkutsussa oli joidenkin lämpömattojen asennus pyörään. Oliskos sitten ollut ensimmäisissä malleissa ja seuraavissa jo vakiona, että voisi ajatella, että noilla on jokin tarkoitus. Itse en pois jättäisi, saattaa jopa kesäkuumalla on liian kuuma ajettava.

Mut ilman parempaa tietoa, tämä on vain aavistus.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Kyllä noilla kumeilla on tarkoitus, ne estää bensiinin höyrystymistä kaasareissa kuumalla kelillä, sylinterikannet hohkaa lämpöä kaasareiden pohjaan muutoin liian paljon,laita vain ne paikalleen.
Ei niitä ole turhan vuoksi sinne suunniteltu!

Pitäänee laittaa nuo takaisin, tai tekisikö tämmöisen uudemman mallisen.


Toi uudemman mallinen vastaa samaa, kuin on tuossa Haynesin manuaalissa, kumin kolmiomainen pää tulee eteenpäin ja ohjaa ajoviimaa kumin ja moottorin välistä taaksepäin.
Voi kuvitella, kun kovan ajon jälkeen saapuu liikennevaloihin seisomaan ja kone ilman tuota lämpösuojaa hohkaa kaasareihin, niin saattaa tulla käyntihäiriöitä.

04.06.11 - klo:18:29 #13 Viimeisin muokkaus: 04.06.11 - klo:18:57 käyttäjältä mikniemi
Rupesin laittaantuota kumia paikoilleen, niin huomasin, että oli vähän vielä tihkunut nestettä jostain ja käytin kulmakappaleen irti.



Oli kulma murtunt irti. Oli keskellä murtumaa n.1cm tummaa, eli on ollut jo aikaisemmin murtunut ja uusi o-rengas väänsi vielä lisää.
Pitäisi jostain löytää uusi jostain.

04.06.11 - klo:22:49 #14 Viimeisin muokkaus: 04.06.11 - klo:22:54 käyttäjältä Meesse
Vaihtoehto 1:   Ammattimaiselle alumiinihitsarille korjaukseen
Vaihtoehto 2:   Tekee kokonaan uuden
Vaihtoehto 3:    Purkaamolta etsimistä
Vaihtoehto 4.    Brantin tiskille

Powered by EzPortal