Jakohihnan alkujännitys?

Aloittaja Semeikka, 21.09.20 - klo:20:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ST1100 Shop manual mainitsee, että uutta jakopään hihnaa asennettaessa pitää sovituspyörittelyiden jälkeen asettaa ajoitus kohdalleen, ja höllätä kiristin. Sitten kampiakselia kolme hammasta myötäpäivään, ja kiristin kiinni. Vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin? Venyykö alkuun niin paljon, kuluuko vai hakeeko muuten vain paikkaansa?

Se on vähän hämärä ohje, ei ole valjennut minulle. Itse olen laittanut hihnan kohdalleen, pyöräyttänyt pari kertaa ja antanut kiristimen jousen kiristää hihnan kohdalleen. Sitten kiristin kiinni.

Mutta olen aina tarkastanut ajoituksen suoraan nokka-akseleista jokaisen jakopäähomman jälkeen ettei sattuisi mitään.

Lähinnä kai tuossa kolme hammasta myötäpäivään -jutussa on ideana saada kaikki löysät hihnasta just sille kiristimen suoralle, josta jousi ottaa ne pois ja sitten lukitaan kiristin.

Helppo jakopäähän tuo siinä mielessä on, ettei siinä ole pitkiä vapaita osuuksia eikä se näin ollen ole kovin niuho kireydestä, eikös vesipumppukin pyöri hammastetulla eikä sileällä puolella? (Tää oli mulla viime talvena auki enkä enää muista...) Kunhan on sen verran pinkeellä ettei hyppää.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Onhan tuo ihan järkeenkäypää kyllä. Vesipumppu on silieällä puolella hihnaa. Kun nyt lopultakin saisi rullat, että pääsisi kasailemaan, kun ajokelejäkin olisi vielä hyvinkin.

Powered by EzPortal