Metzelerin renkaita ST1100:n alle?

Aloittaja Pannukakku, 14.05.09 - klo:13:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kiitos Timppa kun tarkistit vannekoot, nyt uskaltaa huoleti laittaa isommat nakit ja valokoimakin on parempi

Eilen kolmenkympin huollossa mezlerin z6 alle eteen ja taakse. Mielen kiintoista nähdä muuttuiko ajo ominaisuudet, ei osaa viellä sanoa kun on vasta 50 km takana. Mutta huomenna pöylinniemeen niin tulee parisataa kilsaa, ehkä sen jälkeen uskaltaa alkaa jo kanttailee. bikeri

Minun oli tarkoitus laittaa vielä ennen Ähtäriä St1100 eturenkaaksi Michelin Pilot Road 2:n. Ähtärissä onkin sitten jo muutaman sadan kilometrin kokemus ko renkaasta. Metzelerin ME 880:stä en saanut sitten millään kestämään eturenkaana, takarenkaana se kyllä kestää. Ja mielestäni Metzelerit ovat erinomaisia ajaa. Takarenkaaksikin vaihdan vielä ennen lomareissua ko Michelinin, joten kokemusta tulee sitten parissa viikossa siitäkin matka-ajossa.

Minulla on ollut ME880 takana jotain 6000 km. Ei tuo kovasti ole kulunut vielä. Olen jotenkin välttynyt ajamasta sateessa ennen eilistä tuolla renkaalla. Eilen illalla kun lähdin Pöylinniemestä kotiinpäin pääsin testaamaan sadeominaisuuksia.  22yikes  
Mielestäni sade kyllä tuli vetenä, mutta pito oli kuin kesärenkailla jäisellä tiellä. Ohituksissa ei kestänyt vääntää kahvaa kummoisesti, kun alkoi luistelemaan. Aiemmilla Bridgestoneilla ja Dunlopilla ? ei tuollaista ominaisuutta löytynyt.
Toki tuossa ME880 renkaassa on keskellä leveä sileä kohta, joten ei se kyllä voi kovin pitävä tietysti märällä ollakkaan. Silti pitää nyt tarkkaan harkita kannattaako tuollaisella renkaalla ajaa enää ollenkaan, koska aina ei voi säätä valita.
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Hmmm.... Mulla on takana just tuo 880 marathon.

Saahan sen sateella ja ura-piki-paikkauksessa sutimaan jopa kaksi päällä.

Mutta mutta, mulla ainaskin tuo itsesuojeluvaisto sanoo että älä väännä kahvaa samaan tapaan kuin kuivalla asvaltilla.

Kuivalla kelillä ei pito ole karannut vielä koskaan, enkä mielestäni aja kukkahattutätimäisesti noilla mutkateilläkään.
(tai mistäs mä sen tiedän kenen mielestä se on sellasta.) bäng
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Itsellä kokemusta Z 4, joka oli edullinen ostaa,(märkä) pito ok, kesti n.12-14 tkm.
Sitten olen kokeillut pari satsia Z 6, muutaman 10 € arvokkaampi ostaa,(märkä) pito
edelleen ok. Kesto hieman parempi kuin Z 4:lla eli etunen kesti 15300km ja takanen
17700km. Nyt alle meni kokeilun vuoksi Marathon ME 880. Toivoisin, että kulutuskestoa
olisi hieman lisää.....(märkä)pito?
Saa nähdä kuinka toimii käytännössä....vai joutuuko "palaamaan" Z 6:n
Kokona olen käyttänyt edessä 120/70-18 ja takana 160/70-17...ja paineet edessä 2,7/2,8
ja takana 3,1/3,2.
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Mutta mutta, mulla ainaskin tuo itsesuojeluvaisto sanoo että älä väännä kahvaa samaan tapaan kuin kuivalla asvaltilla.
Ei mulla sellaista ole tuossa mopossa. Se on varmaan mulla vanhempaa mallia    :pukeleft:
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

Lainaus käyttäjältä: "Olli"
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Mutta mutta, mulla ainaskin tuo itsesuojeluvaisto sanoo että älä väännä kahvaa samaan tapaan kuin kuivalla asvaltilla.
Ei mulla sellaista ole tuossa mopossa. Se on varmaan mulla vanhempaa mallia    nuts
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Täytyypä etsiskellä. Muistelen vain, että emäntäkin olisi joskus epäillyt tuollaisen varusteen puuttumista.
Mitenköhän sekin tietää tekniikasta tuollaista mitä minä en tiedä.
Itsesuojeluvaisto. Täytyypä lukaista käyttöohjekirja läpi uudelleen.  :compress:
Lähtiskö käväsemään Alpeilla?

On varmaan renkaiden vaihto vielä tänä suvena edessä, niin olen ajatellut vaihtaa nuo kovasti kehutut Mezlerin kumit alle. Mut ei ole oikein tullut tutkittua, että mitä eroa näillä eri renkailla on oikeasti! Osaisko joku auttaa??
- Me 880 ?
- Z 6 ?
- Z 4?

Mopo on ST 1300 ABS -05 ja painoissa mennään kaksipäällä aivan kantavuuden "äärirajoilla".  bikeri

Vastausta ORE:lle. Vastaus on ns. "yksinkertainen, pelkistetty vastaus":
1.Me 880: (Marathon) on tarkoitettu lähinnä raskaille custom/matka-mp. tyyppisille pyörille , jotka
vaativat suuren kantavuuden (kg). Max. vauhdeissaa (210km/h ja yli..) voi olla ongelmia sekä
kaarrepito märällä ei niin vakuuttavaa...Kulutuskestävyys pitäisi olla hyvää luokkaa. Käytetty paljon
mm. Honda GoldWing, BMW LT
2. Z 6:  on tarkoitettu lähinnä sport/touring-mp.Kantavuutta renkaalla ei löydy niin paljon kuin Me
880:lla, mutta "vauhtiluokitus" on parempi kuin 880:lla. Pito varsinkin märkä sellainen on parempi kuin
880:lla , mutta "kulutuskestävyys" ei niin hyvä.
3. Z 4: vanhempi painos Z6.;sta.Kilpailuvalttina on hinta....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Me 880. Ajoin eturenkaalla 24 t, ja takasella 28 t. Nyt edessä uusi 880 ja takana Z6:nen. Enpä juurikaan huomaa eroa renkaiden välillä.
Rautaperse

Kiitti Pannari Petteri! Saipahan valaistuksen nyt noihin renkaisiin.
Laitoin kylläkin hyvien vakuuttelujen jälkeen Misukan Pilot Road 2:t
alle. Ainakin ensimmäisten 2500km jälkeen vielä tuntuu hyviltä.
 bikeri

Metzeler 880 marathon takanakki kesti 16265km.
(st1100  170/60-17)

Nyt alle meni Michelin Pilot Road 2 2ct   Sama koko (170/60zr17) elina1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Päivitystä aikaisempaan vastaukseeni:
Alla siis nyt Me 880 Metzeler : Eturengas 120 leveä ja Takarengas 160 kapea...
Perstuntuma kokemusta: Kuivalla kelillä ihan OK ja luotettavan tuntuinen....kantavuutta tuntuu olevan,
ei ongelmia vauhdinkaan kanssa!
Mutta....kostealla kelillä epävarman tuntuinen. Ei luottoa kaarreajossa eli vauhti tulee sovitettua kelin
mukaan!
Kesto: Etu 17 tkm (aivan loppu), Taka 20 tkm (kantikas).
Rengaspaineet hieman yli valmistajan suosituksen (2,5/2,9)
Alle menee seuravaaksi Z 6....jotenkin tuntui pitävämmältä varsinkin sade/matala lämpötilan keleillä!
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....