Metzelerin renkaita ST1100:n alle?

Aloittaja Pannukakku, 14.05.09 - klo:13:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Itselläni on alla Dunlop Sportmax D220:t jotka toimivat hyvin etenkin mutkapätkillä. Ovat muuten ZZR1100 ensiasennusrenkaat. Yhtä kaikki, pinta kuluu ja Sportmaxeja ei käsittääkseni enää valmisteta joten ajattelin kiepauttaa vanteille seuraavaksi Metzeler Roadtec Z6:set. Onko kellään kokemusta ao. gummeista tai muita ehdotuksia ST1100 renkaiksi? Etenkin mutkissa soisi nakkien pitävän...

Meidän panissa  roadtecit alla jo toista kertaa enkä muihin meinaa vaihtaa. Suosittelen kuitenkin pykälää leveempää 120/70 zr 18  170/60 zr 18

Meen panissa on Metzeler:it
Edessä Me z4 120/70 zr 18 ja takana Me880 Marathon 170/60 r 17

Meidän ajoihin pito on toistaiseksi riittänyt. reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

170/60 zr 17 kävintarkastamassa

Mulla oli ridgetonet, ja meni alle 10 tonnissa pilalle, varsinkin takakumi. Nyt on pyörään tulossa me880 marathon molempiin päihin. Illalla saan mopon takas, saas katsoa sit. Paineet pitää vissiin nostaa sinne 3 kiloon heti? Tulee muuten samalla etupalat uudet. Kuinka nopeasti teillä ne menee? Itsellä vast ekat meni, tosin pani vasta toista kesää mulla. Siis st1100

Lainaus käyttäjältä: "painaja"Mulla oli ridgetonet, ja meni alle 10 tonnissa pilalle, varsinkin takakumi. Nyt on pyörään tulossa me880 marathon molempiin päihin. Illalla saan mopon takas, saas katsoa sit. Paineet pitää vissiin nostaa sinne 3 kiloon heti? Tulee muuten samalla etupalat uudet. Kuinka nopeasti teillä ne menee? Itsellä vast ekat meni, tosin pani vasta toista kesää mulla. Siis st1100

Moron.
Minkä kokoiset renkaat otit; tuossa st-1100 ohjekoot on vuosimallista riippuen eteen: joko 110/80/18 tai 120/70/18  ja taakse: joko 160/70/17  tai 170/60/17 . Itsellä kohta renkaiden osto, sillä kyselen ;mulla vuosimallin -94 pannari. En itse löytänyt oikein sopivia eturenkaita noista me 880  pekseistä. Ittellä ollut aiemmin Z-4 ja Z-6 malleja.  Minulla ainakin Z-4  takana kesti paremmin kuin  Z-6.

joo, ohje sanoo, että 110/80-18, mutta ei ole kokoa. Myyjä sanoi että voi aivan hyvin laittaa sen120/70-18
ja taakse tulee se 160/70-17

Iltapäivällä nähdään, oliko sopinut.. ja hintaa tuli 370 juroa, jarrupalat sit siihen lisäksi, mutta niistä menee se listahinta, eli joku 23 euroa per puoli, ei asennuskuluja. Niin, kumit kans alleasennettuina tuossa hinnassa.

äh siis eteen tulee se 120 /80 -18 oops2

Olis mielenkiintoista tietää onko uusimmissa st1100 malleissa leveämmät vanteet kuin minun -93:ssa.

Vannemerkintä edessä on 18xMT3.00 DOT ja takana 17xMT4.5 DOT

Merkintä löytyy etusen puolasta ja takasessa se on keskiökehällä.

Mulla kans vanhempi st1100, eli ohjekirjan mukaan kapeammat kumit.
Viime keväänä laitoin kumminkin molempiin päihin leveämmät, eli uudemman
ohjekirjan mukaiset kumit. nimen omaan Marathonit.
Ei mitään negatiivista sanottavaa. Katsotaan mitä kestää.
Olen ajanut viime kesän ohjepaineilla, mutta nyt nostin 3:een kiloon. Pyörä vakavoitui vauhdissa ja keveni mutkissa ja paikalla liikuteltaessa.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Olen ajanut Maratoneilla jo 25 tuhatta. Takarengas on vielä todella hyvä, mutta eturenkaan joudun tänä kesänä vaihtamaan. Eli tosi kestävä valinta.

Ensimmäiset gummit olivat Misukat ja kestivät n. 12 tuhatta. Seuraavana Pirellit ja alle 10 tuhatta.

Seuraavatkin renkaat ovat Mezlelerit....
Rautaperse

1100 en tiedä mutta 1300 ainakin Misukan Pilot Road 2 on ollut hyvä kumi. Edessä yli 25 tkm ja takanakin melkein 20 tkm. Z6 ongelma takapäässä on ollut sen vaikea kuluneisuuden mitattavuus, koska ei ole kuviota keskellä => mene helposti varkain kankaille. 1300:ssa jenkeissä moni ajaa Marathon 880 takana ja Z6 edessä.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Joo. Tuli siis eteen korkeampi, ottaa melkein lokariin kiinni. Takana on taas leveämpi, eli 170 leveä. Pyörä kääntyy kuin ajatus mutkiin! Ainoa miinus on se kun kotiin on 2.5 km matka soratietä ja uus rengas kerää kiviä uriin. Ja kun tilaa ei ole niin raapii etulokaria sisäpuolelta... Mut 100 km koeajo 3 paarin paineilla, olen tyytyväinen! Tosin ed. Takanen oli jo aikalailla kuin autonkumi. Nyt känni päälle!

Lainaus käyttäjältä: "Lauriha"Olis mielenkiintoista tietää onko uusimmissa st1100 malleissa leveämmät vanteet kuin minun -93:ssa.

Vannemerkintä edessä on 18xMT3.00 DOT ja takana 17xMT4.5 DOT

Merkintä löytyy etusen puolasta ja takasessa se on keskiökehällä.

1100 -97 ja vannekoko aivan sama. thumbsup1
Renkaat 120/70 18 ja 170/60 17
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "painaja"joo, ohje sanoo, että 110/80-18, mutta ei ole kokoa. Myyjä sanoi että voi aivan hyvin laittaa sen120/70-18
ja taakse tulee se 160/70-17

Lainaus käyttäjältä: "painaja"äh siis eteen tulee se 120 /80 -18 oops2

Onkos sulla nyt edessä juuri tuo 120/80 -18  
Minusta se olis liian korkea jollei pikkukivet pääse lokarin välistä lentään vapaasti pois.

Meen mopossa edessä tuo 120/70 -18 ja lokarin ja renkaan väliin menee PEUKALO !!

Noissa renkaissa on korkeus eroa jotakuinkin 1,2cm !!

Tuo 110/80 ajautuu johonkin noiden välimaastoon ollen tosta 70 sarjalaisesta noin 4mm korkeempi.
Tämä nyt ei ole mitään kiveenhakattua tietoa vain mun käsitys noista lukemista.
Mites tuo nopeusmittarin näyttämä  pitääkö miten kutinsa ? (mulla näyttää kyllä hiukan liian positiivisesti).
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22