Renkaat Shinko

Aloittaja Hespannari, 09.07.15 - klo:22:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kun tätä kaksipyöräisten kanssa taistelua on takana jo 32 vuotta, niin tähän nykyiseen menopeliin st 1100 -98 pannariin piti löytää suhteellisen edulliset mustat rinkulat eteen ja taakse.  Nakit löytyi, kohtu helposti, ehkä selkeämpää olisi jos myyntipaikka olisi paikkakunnalla - mutta kun asuu syrjässä, niin palvelu jää yleensä tähän verkko kalasteluun ja foorumin tietojen varaan.
Renkaiden kaupallinen hinta jäi alle 200 euron, jota pidän naurettavan halpana, ja samalla kyynisen varovasti olen näillä ajamassa - myös huomenna. MUTTA - renkaat on alla, asennus - meni helpommin päälle kuin misukka tai mzler. Renkaan profiili on ehkä hiukan "liukas" eli kulutuspinta on lähes umpikumia, ilman veden tyhjennys uria.  Painotus, suurin piirtein samoihin kohtiin osui painot, mitä entisetkin - pyörällä on kuitenkin taustaa jo yli 144 tkm, eli kyllä se vanne on jo kilometrejä nähnyt sekä edessä että takana.  Jos olisin nuorempi, niin suunnittelisin keventäväni hiomalla vannetta, mutta vanhemmuuteen tuo laiskuus iskee hyvin paljon helpommin.
Tulen informoimaan foorumille kilometrit, ja tietenkin renkaan käytöksen "raskaan" matkajuhdan alla.  Kilometrejä tälle vuodelle en ehdi kerätä enempää kuin alle 3000 kilometriä - mutta kaikki kokemukset tulee foorumille. Ensikosketus, rengas tuntuu samalta kuin Misukan M50, tosin alla oli Kawan GTR 1000. Mutta, pyöreä, musta, ja edelleen pitää rengaspaineen.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Mielenkiinnolla odotetaan!

Odotellaan minkalaisia kokemuksia tulee renkaista,toivotaan että toimii hyvin  thumbsup1
Itsekin olen kokeillut omaan st 1100 vaikka minka merkkisiä renkaita.Nyt alla on bridgestone T30 renkaat.Muuten ihan hyvät,mutta eturengas kului hetkessä kantikkaaksi.Olen pitänyt koko ajan pientä ylipainetta(Noin 2.8baaria)Renkailla on ajettu nyt vain reilu 3000 km ja eturengas on jo todella kantikas  >:(    Takarenkaan kanssa ei ole ongelmia. En kyllä enään osta samanlaisia renkaita.

Minkalaisilla rengaspaineilla ajat noilla Shinko renkailla?

Mulla on ajatus budjettirengastaa ST loppukesäksi, mutta seuraavaan vaihtoon tulee Pilot Road kolmoset.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 10.07.15 - klo:15:20
Mulla on ajatus budjettirengastaa ST loppukesäksi, mutta seuraavaan vaihtoon tulee Pilot Road kolmoset.



Jos minulla olis tilanne että tarvis pannariin renkaat uusia,laittaisin kyllä nimenomaan Pilot road kolmoset.Tästä foorumilta niistä kommentteja seuranneena ja käyttökokemuksiakin oli St 1100:sen käytössä alle 10000 km verran, olen saanut erittäin positiivisen kuvan
niistä.Vaikuttaa kovasti siltä että ovat parhaat Micheliinit pannarikäyttöön kestävyydeltään ja ajossakin useimmat käyttäjät ovat niitä
kehuneet.
Olisin myös Wingiin ne laittanut ,mutta ole sopivia siihen.

FF1pan  rd11

Niinkuin olen jo aijemmin laittanut foorumille SHINKON renkaista tietoo niin tässäpä sitä uudestaan.'
mulla on nyt alla 3:as Shinko edessä ja edellinen kesti 25000/3bar paine ei melunnu ja piti kuivalla
ja märällä loppuun asti.
Takana on jo 5:des tai 6:des Shinko edellinen ja sitä edellinen 3,5 bar:n paineella kesti normaalia reipasta ajoa 16000 km
pitää myös alusta loppuun kelillä kuin kelillä, aikaisemmin oli vaan 3,2 baria ja kesti n. 13000 km.
aikasemmin oli takana 17/16/170, nyt on 17/15/180 ensmästä kertaa,nyt voin jo sanoo että tää leveempi on hiukan ura herkempi
kuin toi kapeampi , mutta ei kuitenkaan häiritsevästi, saa nähdä onko kulutus kestävyydessä mitään eroa ??? nyt ajettu n.6000 km.
olen nyt laivalla hommissa enkä ihan varmalla muista mitä maksoi, kun tilasin nuo viimoset renkaat netin kautta ja
kuriiri toi koti ovelle, tais etunen olla jotain 87e ja takanen 119e paikkeilla.
kun ens viikolla kotiudun täältä niin voin laittaa foorumille tarkemmin mistä tilasin ja hinnat kans.

Ilmanpaineet edessä 2,7 ja takana 3,3.   Ilman kuormitusta nyt ajelua ollut sen verran että silikonit on pinnasta syöty ja rengas alkaa olla valmis vähän syvempiinkin kallistuksiin.  Vettä on tullut kohtuullisen paljon, eikä ainakaan vielä ole saanut liirtoja aikaiseksi, vaikka vauhtiakin on ollut enemmän kuin laki sallii.  Ohjaus keveni kyllä kovasti entisen renkaan jälkeen ja aluksi tuo ajaminen tuntui aika huojuvalta - mutta niinhän se on aina kun laittaa pyöreän renkaan kuluneen tilalle.  Testi jatkuu.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Lainaus käyttäjältä: unnah - 10.07.15 - klo:13:06
Odotellaan minkalaisia kokemuksia tulee renkaista,toivotaan että toimii hyvin  thumbsup1
Itsekin olen kokeillut omaan st 1100 vaikka minka merkkisiä renkaita.Nyt alla on bridgestone T30 renkaat.Muuten ihan hyvät,mutta eturengas kului hetkessä kantikkaaksi.Olen pitänyt koko ajan pientä ylipainetta(Noin 2.8baaria)Renkailla on ajettu nyt vain reilu 3000 km ja eturengas on jo todella kantikas  >:(    Takarenkaan kanssa ei ole ongelmia. En kyllä enään osta samanlaisia renkaita.

Minkalaisilla rengaspaineilla ajat noilla Shinko renkailla?

Eihän tuossa vielä juurikaan ylipainetta paljon ole.
Itse pidän kokoajan edessä 3,0bar ja takana 3,5bar.
Huomattavasti kevyempää liikutella paikoillaan ja rengas kestää huomattavan paljon pidempään.

ST1100 huoltomanuaalin luvut eteen 2,5bar ja taakse 2,9bar noihin kun lisää sen 0,5bar molempiin niin alkaa rengas kestämään.

ST1100 Manuaali
Kuvan ote sivulta 25-9 Jokainen silti saa ajaa sellaisilla paineilla kuin itse haluaa. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Kesän lämpimissä keleissä on mukava päästellä, nyt on eka 500 km takana.  Vähän ns. pakkopullaa on ollut ajaa, kun noita ajopäiviä ei kerta kaikkiaan ole kalenterissa.  Hyvin on Shinko toiminut, syheröllä mentiin tänään, eikä lipsumisia eikä muutakaan negatiivista ole sanottavaa renkaasta.  Kallistuksia ja vauhtiakin on ollut, mutta hyvin pitää ja tuntuu aina vain vakaammalta ajaa. Eri tienpinnoista ei huomattavaa eroa, eikä uraherkkyyttä. Testi jakuu...
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Tällä kertaa komppaan Timppaa tosiaan 3 bar eteen ja 3,5 bar taakse
niin kestää pitempään !!! thumbsup1

Nonnii kotona ollaan taas :)
Lupasin noi Shinkon tilaus/hinta tiedot laittaa tänne foorumille uudestaan,kun
pääsen himaan. Muitakin renkaita niillä on.

Etu rengas 120/70/18   kotiin tuotuna 62,38e + postik.22,95= 87,33e
Taka rengas 170/60/17  -"-     -"-    96,76e + postik.22,95= 119,71e

edellinen etunen kesti 25000 km
          ja
takanen                16200 km

Riekkoniemi oy
Ylöjärventi 356
39310  Viljakkala
info@mprenkaat.fi
puh: 044 7770506

toim.aika 4-8 arki pv

Nyt alkaa olla tonni täynnä, eikä oikein mitään raportoitavaa.  Ehkä hienoinen suuntavakavuuden selkeytyminen, mutta luonnollisesti takarengas alkaa muodostamaan tasaista pintaa työntöpinnaksi.  Parin viikon päästä saan myös hiekkatien ajokokemusta renkailla, kun tuo jotiesmonesko Jyväskyläralli (taitaa olla siis Neste Rally nykyään) on ohjelmassa.  Aikanaan tämäkin ralli tuli koettua sellaisella, ei niin yleisöpainotteisella otteella.  Ajokortti tuli -83, ja samana vuonna oltiin jo paikan päällä toteamassa yli 200 autokunnan taivallusta. Jopa Ladacup oli kova sana, ja Michele Mouton reikäpää tuli nähtyä. Henkka Toivosen hyppy on kyllä jäänyt ehdottomasti mieleen Ruuhimäestä. Toiset saivat säälittävä 20 metrin lentoja - mutta Henkka....  Nykyään autoilla ei "hypitä" vaan otetaan tiukka ote vetävälle pohjalle, ja tässäkin on se - näyttävyys - poistunut.... harmi.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Kilometrejä tarkasti takana 1600 ja erityyppisten tienpintojen kokemuksia takana.  Jopa rankkasateessa ajettiin, ja kokemus oli kyllä yllättävänkin hyvä renkaan puolesta.  Hyvä pito säilyi rankimman sateen aikana, ja vauhtiakin pystyi pitämään.  Hiekkatiellä ei päässyt nopeutta testaamaan, eikä tien kunto ollut paras mahdollinen vauhdilla testaamiseen. Takarenkaassa näkyy jo lievä ajopinta, onhan 10% renkaasta jo kulunut (mikäli tuo 16000 km on keskimääräinen ajokilometrimäärä renkaalla).  Hyvä rengas, mielestäni.
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Paritonnia takana, rengas edelleen hyvän tuntuinen.  Etupään joudun tasapainottamaan uudelleen, oli kiire jo asentaessa ja nyt lievää tärinää +120 km tunnissa.  Tarkistan vielä onko paino lähtenyt pesussa irti, vai onko jotain muuta.  Ilta-ajelulla tuli havaittua, että laillista vauhtia tulee ajettua oikeasti aika harvoin.  150 kilsan lenkillä jäi vain noin 10% matkasta tehtyä "laillisen" nopeuden mukaan.  Mittarivirhettä ei kuitenkaan hirveästi ole, joten käytännössä ylinopeuden puolella ajetaan.  Mutta meilläpäin noita seeproja on harvakseltaan - eikä taida lisäystä olla näköpiirissä.  Pyörän kulutus on ollut yllätys, jos vielä hitusen jättäisi kaasukättä laiskemmaksi niin alle 5 litran kulutukseen pääsisi. 
Dream 250 -64
CB 350 twin -77
Z 650 -81
Z 1000 st -80
ER 5  -98
Z 1100 st -84
250 cross  -
GTR 1000 -86
GTR 1000 -88
FJR 1300 -02
ST 1100 -94
ST 1100 -98

Lainaus käyttäjältä: Hespannari - 09.08.15 - klo:22:02
Paritonnia takana, rengas edelleen hyvän tuntuinen.  Etupään joudun tasapainottamaan uudelleen, oli kiire jo asentaessa ja nyt lievää tärinää +120 km tunnissa.  Tarkistan vielä onko paino lähtenyt pesussa irti, vai onko jotain muuta.  

Olen sanaton.....
Eturenkaalla ajettu 22109km eikä edelleenkään tärinöitä eikä muutakaan outoa, pitää edelleen mutkissa.....

Niin se rengas  MICHELIN PILOT ROAD 3 .......
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal